Reply on: Jakub #8831:
Spravne. Odhalil si, ze je to este zlozitejsie, ako som sa to pokusil napisat. Sociologicky aspekt tu hra este vacsiu rolu ako ekonomicky. A to zatial sme este len ZACALI diskutovat o prvom bode, a uz v nom sa dostavame ku multikriterialnemu hodnoteniu. Co potom dalej...
simkoslav
S mojimi laickými vedomosťami som sa pokúšal vytvoriť viacero variantov trasovania trolejbusových liniek tak, aby bol dodržaný počet najazdených kilometrov, počet vodičov, bol pravidelný inetrval a 65 spojov denne v X na kľúčových linkách (3,4) a zároveň sa zachovali priame spojenia, čo by podľa mňa teoreticky bolo možné, ale nie som odborník a nepoznám všetky skryté stránky problému.
/2/Ako laickú víziu do budúcnosti, aby bol súčasný systém atraktívnejší, by som sa viac orientoval na väčšiu prístupnosť neobmedzených predplatných lístkov, napríklad študentský prázdninový neobmedzený mi úplne vyhovuje: za primeranú cenu môžem pohodlne cestovať a nemusím pritom rátať zastávky, či som už prešvihol prvé pásmo, a môžem prestupovať bez nejakého viditeľného znevýhodnenia oproti bezprestupovému cestovaniu. Takýto typ CL by mal byť prístupnejší pre všetkých pravidelných cestujúcich.
/3/ Tá schéma trás liniek vo vozidlách je skutočne par excellance (či ako sa to píše).