Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: kubik #7985:
Solaris a Skoda predlozili skoro zhodnu cenu v sutazi v Presove.
Reply on: TeBeCe #7988:
ten autobus je secondhand z Jugosky? Vyzera trochu rozstrielany 🙂
Reply on: kubik #7985:
Aby sme si rozumeli, keby som ja osobne mal vyberať medzi Š 25Tr a Solarisom Trolino 18, tak uprednostním Solaris hlavne kvôli možnosti pohonu dvoch náprav, čo Š 25Tr neponúka. Ale v podmienkach DPMŽ vzhľadom na spomínané skutočnosti vidím reálnejšie Š 25tr. A to nehovorím o zákulisných ťahoch Karosy - pozri príspevok 14938 od Papyra v bystrickej sekcii.
Reply on: TeBeCe #7956:
otázkou je - koľko cestujúcich potrebuje vidieť túto informáciu?

Moje skúsenosti od iných dopravcov sú jednoznačné - ide o veľmi drahý prepych....
skodu maju aj v san franciscu ?
Reply on: skarpo #7984:
Ja o tej unifikacii viem,len nechapem jednej veci,ze Citelis je skoro o milion drahsi,ved tymto by sa za Solarisy usetrilo celkom slusne.A este k tomu su to variabilnejsie a spolahlivejsie.Napriklad si zober Ostravu--tiez tam mali len Karosy a Skody,ale teraz presli na Solaris-Kosice to iste...viem o tom,ze u nas je to take konzervativne a proste si to neuvedomia a asi to tak nebude,ale ked sa tak uz niekde ucinilo,tak nechapem,preco u nas nie!?
Druhym faktom je,ze Solaris uz asi nikdy neskrachuje,ved robia autobusy a trolejbusy do celej Europy...Skoda maximalne pre Cesko a Slovensko...aj to len par podnikov,ved BA kupuje predsa autobusy zn.Solaris a tento 25Tr si myslim,ze je len taky "vyhonok".Skoda moze velmi rychlo skoncit...tak ako Ostrovska,tak aj tato.
Dalsia vec je to,ze Solaris ponuka aj moznu alternativu 15 metroveho vozu...Citelis nikdy 15 metrovy nebude,vyzeral by komicky ? .Konstrukcne by sa to asi nedalo.
Tolko moj nazor,no kolko ludi,tolko chuti...kazdy mame na to odlisny nazor.Keby som bol ja,kto rozhoduje...kupujem Solaris,lebo su to osvedcene a spolahlive vozidla...len ja o tom nerozhodujem.Tolko len moj nazor... ?
Zabúdaš na základné fakty : DPMŽ má autobusový park jednej značky - Karosa, trolejbusový park jednej značky - Škoda, nové trolejbusy Škoda 24Tr a 25Tr sú v podstate Citelisy s elektrickou výzbrojou a nakoniec DPMŽ je autorizovaným servisom Karosy. Ešte stále si myslíš, že tu má šancu Solaris trolino ? ?
Reply on: kubik #7981:
Podla mna afera CNG to je par ludi, ktory si chceli zarobit. Je pravda, tento pohon je lacnejsi, plynofikacia stoji milion, ale zober si, ze je aj nebezpecnejsi! Kolko plynakov vyhorelo (mimo TAMBUSOV, tie su dieslove a tiez vybuchuju jedna radost..)

Takze ostanme pri nafte. A teraz si zober. Podnik nakupuje naftu v litroch, tak preco by mal objednavat m3 plynu pre jedno, dva - tri vozidla?
Pozeral som ceny...tie Citelisy sa neoplatia,ved su skoro o milion drahsie nez Solarisy!!!A navyse konstrukcne vychadzaju zo starych Heuliezov a Renaultov z roku 1989.A navyse Solaris je kvalitnejsie a variabilnejsie vozidlo. ?
Myslim,ze by sa hodilo aj nakup CNG busov,neuvazuje s nad niecim takym??Podla mna by nebolo zle kupit napriklad Agoru CNG alebo polskeho MAN-a na plyn.
Reply on: Papyr #7975:
Hej...to je pravda,ale myslim si,ze by to nebolo az take hrozne.Z mnoho nasich trolejbusov uz sa pomaly stavaju vraky.Tie po dobrej GO vyzeraju celkom dobre,ale tyka sa to iba 201,203 a 206.Ostatne Tr za moc nestoja...TrM 230-234 uz tiez su dost poznacene plnym nasadenim(vzadu textil na sedackach prakticky neexistuje).235-243 su na tom relativne dobre.
Zacinam pomaly citit smad po novych vozoch...najma nizkopodlaznych...ved sa pozrime napriklad na PO alebo KE...tam sa to ligoce nizkopodlazakmi.Sice nie trolejbusmi,ale tam je nosnikom autobusova doprava.Osobne si myslim,ze by sa co najskor malo zacat,ked si pozriem,aky mame trolejbusovy park,je to na zaplakanie...staci sa ist pozriet do Polska alebo dokonca do Ostravy a hned je to vidiet.
Reply on: Valec #7968:
Ja by som poznal zrdoj nakupu vozidiel:Solaris ?
Reply on: Vlado #7977:
samozrejme, staci splnit zakonne podmienky, dohodnut sa s prevadzkovatelom drahy a ziskat licenciu. Jednoduche.
Ked si kupim trolejbus, budem ho moct prevadzkovat na DPMZ kabloch ako sukromnu linku?
ktore tr-busy chce dpmz vyradovat, resp. uz vyradil??????
Reply on: Miro #7973:
A este dalsia vec: presovske 15Tr su z roku 1988 (1 kus) a 1991 (2 ks) a cely svoj zivot stravili v plnom nasadeni v Presove. Ich technicky stav bude teda zodpovedat veku, bez rekonstrukcie by to boli asi najvacsie vraky v Ziline. Tak neviem, ci by to stalo za to.
Reply on: Miro #7973:
No asi takto: ak v ramci rekonstrukcie vasich 15Tr sa meni aj elektricka vyzbroj, tak mozete presovsku 15Tr jednoducho nechat zrekonstruovat so zmenou el. vyzbroje. Potom by mala jazdit na vase, zvysene napatie.

Je to trochu nefer, lebo 750-voltove trolejbusy bez problemov jazdia na 600V sieti (dokonca v Bratislave ich niekolko maju), ale 600-voltove nejazdia na 750V sieti.

Ale kazdopadne, v Banskej Bystrici im neuzitocne stoji nejakych 22 kusov 15Tr-iek na 750 V, tak skuste tam 🙂

A este jedna poznamka: nie som si isty, ci ste v Ziline vzhladom na mlady vek vasej trol. prevadzky mali nejake 15Tr s napravami Raba. Mne sa zda, ze u vas su len napravy HN2. Tak si vas dovolujem upozornit, ze Presov vyraduje a Bystrica susi na dvore hlavne trolejbusy s napravami Raba, ktore su pri jazde o znatelne hlucnejsie, nez napravy HN2.
Reply on: Papyr #7970:
A je to veľmi drahé? Nestálo by to za to?
Reply on: Papyr #7970:
Vidíš, tak to ma nenapadlo. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.