Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Myslim,ze by sa hodilo aj nakup CNG busov,neuvazuje s nad niecim takym??Podla mna by nebolo zle kupit napriklad Agoru CNG alebo polskeho MAN-a na plyn.
Reply on: Papyr #7975:
Hej...to je pravda,ale myslim si,ze by to nebolo az take hrozne.Z mnoho nasich trolejbusov uz sa pomaly stavaju vraky.Tie po dobrej GO vyzeraju celkom dobre,ale tyka sa to iba 201,203 a 206.Ostatne Tr za moc nestoja...TrM 230-234 uz tiez su dost poznacene plnym nasadenim(vzadu textil na sedackach prakticky neexistuje).235-243 su na tom relativne dobre.
Zacinam pomaly citit smad po novych vozoch...najma nizkopodlaznych...ved sa pozrime napriklad na PO alebo KE...tam sa to ligoce nizkopodlazakmi.Sice nie trolejbusmi,ale tam je nosnikom autobusova doprava.Osobne si myslim,ze by sa co najskor malo zacat,ked si pozriem,aky mame trolejbusovy park,je to na zaplakanie...staci sa ist pozriet do Polska alebo dokonca do Ostravy a hned je to vidiet.
Reply on: Valec #7968:
Ja by som poznal zrdoj nakupu vozidiel:Solaris ?
Reply on: Vlado #7977:
samozrejme, staci splnit zakonne podmienky, dohodnut sa s prevadzkovatelom drahy a ziskat licenciu. Jednoduche.
Ked si kupim trolejbus, budem ho moct prevadzkovat na DPMZ kabloch ako sukromnu linku?
ktore tr-busy chce dpmz vyradovat, resp. uz vyradil??????
Reply on: Miro #7973:
A este dalsia vec: presovske 15Tr su z roku 1988 (1 kus) a 1991 (2 ks) a cely svoj zivot stravili v plnom nasadeni v Presove. Ich technicky stav bude teda zodpovedat veku, bez rekonstrukcie by to boli asi najvacsie vraky v Ziline. Tak neviem, ci by to stalo za to.
Reply on: Miro #7973:
No asi takto: ak v ramci rekonstrukcie vasich 15Tr sa meni aj elektricka vyzbroj, tak mozete presovsku 15Tr jednoducho nechat zrekonstruovat so zmenou el. vyzbroje. Potom by mala jazdit na vase, zvysene napatie.

Je to trochu nefer, lebo 750-voltove trolejbusy bez problemov jazdia na 600V sieti (dokonca v Bratislave ich niekolko maju), ale 600-voltove nejazdia na 750V sieti.

Ale kazdopadne, v Banskej Bystrici im neuzitocne stoji nejakych 22 kusov 15Tr-iek na 750 V, tak skuste tam 🙂

A este jedna poznamka: nie som si isty, ci ste v Ziline vzhladom na mlady vek vasej trol. prevadzky mali nejake 15Tr s napravami Raba. Mne sa zda, ze u vas su len napravy HN2. Tak si vas dovolujem upozornit, ze Presov vyraduje a Bystrica susi na dvore hlavne trolejbusy s napravami Raba, ktore su pri jazde o znatelne hlucnejsie, nez napravy HN2.
Reply on: Papyr #7970:
A je to veľmi drahé? Nestálo by to za to?
Reply on: Papyr #7970:
Vidíš, tak to ma nenapadlo. ?
Reply on: Heňo #7962:
"Tým pádom vzniká situácia, že každé ráno je tento trolejbus na tomto spoji preplnený a je až nekultúrne v takomto preplnenom spoji cestovať. Vyrovnať sa tomu môže už asi len linka č.39 v Bratislave!! Chcem sa preto spýtať niekoho (možno by mi vedel na to odpovedať Juraj), dokedy to takto bude???"

Uz to tak dlho nebude, tohto roku sa planuje pokles prepravenych osob o dalsich 10% a tym sa preplnene vozy trochu uvolnia ? ?
Reply on: Valec #7968:
Jedine na nahradne diely. Alebo si ho upravite na zvysene napatie? 🙂
Reply on: Valec #7968:
DPMP v roku 2006 vyradí dva trolejbusy Škoda 15 Tr. Ďalší, ktorý bol vyradený ešte v roku predošlom, ešte stále stojí nepovšimnutý v areáli a DP sa ho márne pokúša predať.
Reply on: Heňo #7965:
Však to som tam tiež napísal, že kĺbáky stiahnuť primárne z L16. Mimochodom ja tiež cestujem MHD denne, a tiež sa mi pritrafí sólo na L13.

Re #7966 Miro: Alebo si aspoň požičať. Prípadne ak DPMP zakúpi nové 25Tr a niečo zo starších sa mu uvolní, tak by sa to tiež hodilo (za primeranú cenu). Lepšie starý voz ako žiadny. Prinahoršom by sa použil na náhradné diely. ?
Upravil som CP trolejbusových liniek. Namiesto pôvodných okruhov som trasy AKOŽE rozdelil na dva smery, jeden do mesta a jeden z mesta. Prerušenie smeru je vždy na prvej zastávke na mestskom okruhu.

Zajasať by mali najmä wapisti a tí, ktorí CP hľadajú podľa zastávky. Teraz už nebudú musieť prepínať smer či dlho klikať - v ponuke bude jasne definovaný smer tej-ktorej linky.
Reply on: Valec #7963:
Treba nejaké odkúpiť z Banskej Bystrice, tam nevedia, čo s nimi ?
Reply on: Valec #7963:
Poviem ti toľko, sledujem to viac než si myslíš a dokonca týmito sólo trolejbusmi aj denne cestujem. Neviem, odkiaľ si a či MHD pravidelne používaš, ale keby si mal denne cestovať v preplnenej sólo trojke zo Soliniek až do centra v záklone alebo "stojac na jednej nohe", tak by si z toho asi tiež radosť nemal. Hovorím konkrétne o tomto prípade, dnes šla na tomto spoji opäť 211 a na Tulipánovej už mali ľudia jednoducho smolu, lebo nemali kam nastúpiť - také sú tieto ranné sólo spoje. Máš pravdu, z času na čas sa to dá vydržať, ale denne ráno aj poobede je to už horšie. Simkoslav to vymyslel lepšie, poloprázdne kĺbáky na č.16 by sa mohli presunúť na tieto sólo spoje. A ozaj, čo je s 207? Veď už dávno sa písalo, že má GO hotovú a stále nie je zaradená do prevádzky! Aj tá by tento deficit aspoň čiastočne zacelila...
Heno, kratke t-busy pravidelne jazdiaaj na linkach_4a14 tiez su preplnene a nechapem preco nestiahnu klbaky z prazdnej_16 ky na linky na vlcince a solinky
Reply on: Heňo #7962:
No asi to tu moc nesleduješ. Lebo by si vedel, že kĺbových trolov je nedostatok. Každý deň sa na jednej linke objaví sólo miesto kĺbáku. Konkkrétne včera bola #217 na L13, dnes je na L16 (chvala bohu že na Hájik, tam chodia kĺbáky poloprázdne). A ak sa pokazila #206 tak je tiež nahradená krátkym. Akurát by som tie sólo vozidlá vypravoval len na špičkové poradia.

Čo sa týka Tepličky, neviem ako je to teraz po zmene pracovného času, ale keby bol volný kĺbák, tak by zrejme z Varína do Tepličky nejazdili 2 sólo vozy, ale jeden dlhý. Nahradzovať v sedle trolejbusy kĺbovými autobusmi nemá zmysel, vtedy tie krátke nie sú až také plné a dá sa to z času na čas vydržať.
Zdravím! Nevie tu niekto, prečo nejazdí 206ka? Aspoň na č.3? Už vyše týždňa tam totiž namiesto nej chodí krátka 211, ktorá má ráno "nahradiť" práve dlhú 206ku. Tým pádom vzniká situácia, že každé ráno je tento trolejbus na tomto spoji preplnený a je až nekultúrne v takomto preplnenom spoji cestovať. Vyrovnať sa tomu môže už asi len linka č.39 v Bratislave!! Chcem sa preto spýtať niekoho (možno by mi vedel na to odpovedať Juraj), dokedy to takto bude??? A tiež, prečo je väčšina kĺbových trolejbusov situovaná na vlčinčiarské linky? Tam (až na 212 alebo niekedy 222) nie je takmer možné vidieť krátky trolejbus, pričom zo Soliniek alebo na Solinky už niekoľko dní márne čakám na kĺbák (aspoň ja mám vždy "šťastie" práve na krátky). Ešte raz opakujem, je prinajmenšom nekultúrne cestovať v takýchto preplnených trolejbusoch a som zvedavý, čo by na to povedali zodpovední ľudia z DPMŽ, ktorí tento systém schválili, no vozia sa na autách.

Pritom ma napadá možné riešenie: krátke vozidlá by sa mohli zaradiť počas sedla a cez špičku ich zaradiť len na menej vyťažené spoje (prieskumom sa dá zistiť asi zistiť, ktoré by to mali byť), alebo krátke trolejbusy nahradiť nevyužitými kĺbovými Karosami, ktoré nejazdia do Tepličky. Dosť pochybujem, že ich tam chodí všetkých 8.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.