A nebolo by lepšie na autobusové linky, ktoré aj tak majú väčšinou skôr charakter prímestskej dopravy, kúpiť Karosy B952 a za ušetrené peniaze nejaký ten nízkopodlažný trolejbus?
Len za velmi silnej predstavivosti, aj to len ak sa potvrdia prepravne potreby aspon niekolko stoviek cestujucich a len ak niektore sidliska sa zmieria s redsim intervalom /krok spat!/, ze bude v dopoludnajsej spicke jazdit L7 v smere ako byvala L7 a v odpoludnajsej spicke L7 ako byvala L17. Tym zostane zachovany aspon pocet liniek, ale stale zostanie frflanie, ze sa posledne 2% navstevnikov nemocnice po 16,30 dostane do spitala zo zastavky o 350 dalsej ako doteraz /zo Stur.nam./
Lenze tato varianta bola jedna z mnohych uz pri priprave sucasneho linkovania a neumoznovala 5' spickovy interval. Zaroven by nahradila L13, cim by sa zasa znizil pocet spojov cez ZU a teda co sa im teraz pridalo, zasa by stratili. Neviem, neviem, ked sme to pred casom pocitali, pre vacsinu cestujucich to vyzeralo viac negativ ako pozitiv. I ked su cestujuci, ktorych ziadny interval nezaujima, ktori ani nevedia kolko v meste liniek je a kade jazdia. Maju rano svoj spoj do roboty podobne ako z Hornej Dolnej do okresneho mesta o 5,34 a z roboty o 14,17 a nadavat zacnu, az ked zmeskaju alebo vynecha, a potom zistia, ze nasledujuci im ide az za hodinu... Ci je toto pre vacsinu lepsie ako inervalova doprava, veru neviem...
Rozmýšľal som nad takýmito zmenami: znovuzavedeniu linky 7 a 17 v systéme NKTD, ktorá rieši cestovanie bez prestupov:
7/17 premáva v intervale 20 min. špička/ 30 min. sedlo
Z Vlčiniec sa koordinuje s linkou 4 (interval 20/30) čo spolu vytvára 10 min. interval v špičke a 15 min. v sedle smerom k ŽST, opačným smerom na ŽSt sa dopĺňa s linkou 14.
Smerom na Solinky je skoordinovaná 7 a 17 s linkou 13 a späť v 20-min. intervale v špičke , zvyšné spoje linky 13 do 10 /20 -min. intervalu končia na Jaseňovej. (sedlo 30 min.) Linka 3: 10/30 min. Linka 13 je tak sfázovaná s linkou 3 do 5-min. intervalu v špičke a 10 min. v sedle na Solinkách smerom do centra a späť.
Medzi Vlčincami a Štúrovým námestím sa dopĺńa l.4 (späť 14) s l. 2 (ktorú som posilnil o 1,5 autobusu).
Hájik: smerom do centra sfázované linky 6, 16, 17 (7), všetky v intervale 20 min. špička, v sedle len 7/17 a 6 obe v 30 min. intervale (spolu interval 15 min.)
Výsledok: oproti súčasnosti mi to ubralo cca dvoch vodičov v prac. deň na trolejbuse, akurát som ich presunul do linky 2.
Ak by mal niekto záujem, rozpíšem to aj podrobnejšie.
Ja (a ďaľší cestujúci) by sme sa radi dočkali K741 na L26 (napr. dnešný spoj o 6:13 z Rosinskej, Plem. podnik), netreba nám Citelisu, len trošku viac vzduchu na dýchanie ? .
dakujeme za cas,ktory si tu stravil,mnoho sily v skole,ale mohol by si povedat,aby sme zaspavali s radostou v srdci,dockame sa tento rok zltozeleneho citelisu?bola by to taka ceresnicka na torte na zaver tvojej diskusie.dik
Ospravedlnujem sa za gramaticku hrubku v prispevku 2799 a za dalsie prispevky, ale kym ma nezacne zasa kvarit skola a mam aspon trochu cas, skusil som odpovedat skoro na vsetko skoro vsetkym. Sorry este raz.
Zasa vseobecne nicnehovoriace blufy. Ked si dobre pozries rozbory na nete z predchadzajucich rokov, nikde sa nehovori o zisku. MHD v kazdom meste na svete od San Francisca az po Moskvu vyraba len stratu.
A co to znamena - nie som ekonom, ale ani tomuto nerozumiem - pojem "vacsi zisk"? Vacsi ako co? Moze mi to niekto, kto ma aspon maturitu na obchodnej akademii vysvetlit?
1/ S vynimkou zrusenia L8 /aj to len ciastocne/ sa neda vychadzat z povodneho stavu, lebo akykolvek zasah /s vynimkou L8/ do poctu liniek by VZDY znamenal zrusenie nejakeho z priamych spojeni.
2/ Samozrejme, kym takyto navrh das, zisti si, ci by sa to zmestilo do povodnych vozokilometrov. Skoly uz na to mas, aby si si velmi jednoducho zistil dlzky tras, denny grafikon /vratane dlzky spojov v spicke a sedlach na jednotlivych linkach/ vratane vikendoveho, tyzdne vynasobil x52 a je to! Dokonca si myslim, ze pre buduceho dopravneho bakalara je to robota na este kratsi cas, ako si pisal tento prispevok...
3/ Ver mi, ze k ponuke vozokilometrov neprislo k zmene ani + ani -, ale prislo k zvyseniu miest napriklad z Hajika v spicke z 1350 na 1536, a z Matice z 2322 na 2868, k zvyseniu dennej ponuky spojov okolo ZU zo 128 na 138 atd.
4/ Lebo to nemusi byt listok za 19 Sk, ale trebars aj za 10,30 Sk.
My sa tu hádame o tom, či je pre ľudí nové linkové vedenie lepšie alebo nie. Je nás tu asi 10, z toho niektorí ani nie zo ZA. Mám nápad ako to zistiť.
Vychádzam z toho, že linkové vedenie by malo vyhovovať najmä tým, čo pravidelne MHD využívajú, čiže stálym zákazníkom. Takýto zákazník bude zrejme (už aj z dôvododu praktického) používať čipovú kartu, ktorú si musí minimálne raz za 3 mesiace dobiť. Navrhujem teda vypracovať dotazník o otázkami typu:
Aká je vaša najčastejšia cesta?
Ste spokojný s novým linkovým vedením?
V čom je lepšie?
Čo by ste zmenili?
...
a dať ho vyplniť ľuďom pri kúpe karty. Takto možno presnejšie (na väčšej vzorke) zistiť prípadnú spokojnosť/nespokojnosť. Navyše dostaneme aj ohlas od tých, čo sú spokojní, lebo tí by sa inak neozvali. A potom budeme mať všetci prehľad o tom ako na tom sme. Pre DP by to boli len náklady na papier, toner do tlačiarne, plus práca toho čo to vyhodnotí.
Čo vy na to? Či je to tiež úplná blbosť?
Nie je to celkom tak. Ak pri akejkolvek zaneprazdnenosti sa cloveku snad len raz v zivote podari byt VYNIMOCNE pri poslednej jazde trolejbusu /v BB/ alebo v noci v lejaku pri preprave 198-tonoveho kolosu popod zilinske troleje s vcelku vydarenymi nocnymi fotografiami /nie je to moja samochvala, povedal to kameraman STV/, s ktorou sa chcem podelit s kolegami, odmlka a starosti musia ist stranou.
Valec je stary fanda MHD, je kolega z fora, kde si s vynimkou medika Papyra tykam bez rozdielu veku. Nie pre neho, ale pre mna bude cest pomoct mu trochu pri jeho starostiach so skolou.
No a potom tu mame posledne 2 riesenia v poslednej podvariante.
a/ Naozaj zavladne Hajicka solidarita a kvoli 50-100-150/?/ priamo cestujucim spoluhajicanom bude zvysnych 3500-4000 suhlasit s predlzenim svojho intervalu z 5 na 9-11-? minut, alebo
b/ povedia si nie, my svoj interval chceme, Hajik sa rozrasta a tych 5%...
Ber to teraz, prosim ta, ako naozaj iba teoreticky rozbor vsetkych moznosti bez snahy niekomu uskodit. Dakujem.
Plne suhlasim. Takze sa postupne /vidis, ze sa priblizujeme k spolocnej myslienke/ dostavame k trom navrhom riesenia.
Kazde samozrejme vychadza z tvojej myslienky, ze by sa nemalo "priame spojenie sidlisk nesanovat predlzovanim intervalov" nielen z Chlmca, ale spojenie Hajika a Vlciniec vy sa nemalo sanovat na ukor ani Soliniek. A mame tu varianty.
Poziadavka priameho spojenia Hajika a Vlciniec sa nebude teda sanovat na ukor nicoho ineho ako na ukor Hajika a Vlciniec.
Su dve podvarianty.
1/ Ak pocet cestujucich z Hajika na Vlcince a z Vlciniec na Hajik je rovnaky, asi obidve sidliska /beriem samozrejme dobrovolny suhlas Vlcinciarov, ktori nikdy nepotrebuju ist na Hajik a naopak/ budu suhlasit s tym, ze Solinkarom v spicke ostane prekladany interval 5 minut, ale Ha a VL sa za cenu vzajomneho prepojenia dnesneho 5-minutoveho intervalu vzaju a budu suhlasit napr s 9-minutovym intervalom a zo solidarity s 5% spoluobcanmi sa ostatnych 95% potlaci.
2/ Vlcinciari si povedia, ze oni sa v prospech par desiatok Hajicanov svojho intervalu nevzdaju a budu trvat na ponechani si svojho intervalu - ale potom sa cela "solidarita" prenesie na samotnych Hajicanov.
Zasa NEUPLNA a teda skreslujuca a teda aj nie celkom objektivna informacia, beruca do uvahy nie STRED ceny, ale jej maximum. Ja naopak ako priklad opacnej ceny uvediem na cipovej karte 10,30 Sk za prestupnu jazdu, ktora je este o 1,70 Sk lacnejsia ako neprestupna na papierovy CL.
Juraj