Na Slovensku všeobecne je zaužívaná denná premávka MHD do 22.30, resp. dojazd spojov do 23.00 . Výnimkou je len Bratislava a Košice. Pritom do Žiliny, ktorá je železniènou križovatkou medzinárodného významu, dochádza veľké množstvo napr. študentov v neskorých večerných hodinách a potom nastávajú situácie, ktoré popísali predchádzjúci diskutujúci. Je problém pre DPMŽ zaviesť posledné spoje trolejbusových liniek okolo 23.-hodiny ? Pozrel som si cestovné poriadky a toto som našiel :
L22 smer žst-Bytčica odchod 22:45
L24 smer žst-Trnové odchod 22:47
Takže cestujúci od R705 sa dostane do Trnového, Celulózky a Bytčice, ale nie na Vlčince či Hájik.
Opäť pohľad do susednej ČR a zistíme, že v porovnateľných a menších mestách funguje MHD bežne okolo 23.hodiny aj dlhšie. Podotýkam DENNÁ MHD, nie nočné linky so špeciálnou (vyššou) tarifou, špeciálnou trasou a intervalom 1-1,5 hodiny.
Konkrétne príklady odchodov posledných spojov od žst (hlavní nádraží) v porovnateľných a menších mestách :
Hradec Králové (DPMHK)
trolejbusy :
L1 - 22:54
L2 - 23:42
L3 - 23:54, opačný smer 23:24
L6 - 22:33
L7 - 23:07
Pardubice (DPMP)
trolejbusy :
L2 - 22:56 (23:20 do vozovny), opačný smer 23:00
L3 - 23:00
L13 - 23:03 (23:28 do vozovny), opačný smer 23:15
autobusy :
L6 - 23:11, opačný smer 23:08
L8 - 23:14, opačný smer 23:04
Olomouc (DPMO)
električky :
L2 - 23:15
L4 - 23:00, opačný smer 23:21
autobusy :
L11 - 23:08, opačný smer 23:56
L19 - 23:17
L21 - 22:53
Jihlava (DPMJ)
trolejbusy
L A - 23:40
L B - 23:10
Děčín (DPMD)
autobusy
L1 - 22:48, opačný smer 23:20
L2 - 22:58
L4 - 22:50
L22 smer žst-Bytčica odchod 22:45
L24 smer žst-Trnové odchod 22:47
Takže cestujúci od R705 sa dostane do Trnového, Celulózky a Bytčice, ale nie na Vlčince či Hájik.
Opäť pohľad do susednej ČR a zistíme, že v porovnateľných a menších mestách funguje MHD bežne okolo 23.hodiny aj dlhšie. Podotýkam DENNÁ MHD, nie nočné linky so špeciálnou (vyššou) tarifou, špeciálnou trasou a intervalom 1-1,5 hodiny.
Konkrétne príklady odchodov posledných spojov od žst (hlavní nádraží) v porovnateľných a menších mestách :
Hradec Králové (DPMHK)
trolejbusy :
L1 - 22:54
L2 - 23:42
L3 - 23:54, opačný smer 23:24
L6 - 22:33
L7 - 23:07
Pardubice (DPMP)
trolejbusy :
L2 - 22:56 (23:20 do vozovny), opačný smer 23:00
L3 - 23:00
L13 - 23:03 (23:28 do vozovny), opačný smer 23:15
autobusy :
L6 - 23:11, opačný smer 23:08
L8 - 23:14, opačný smer 23:04
Olomouc (DPMO)
električky :
L2 - 23:15
L4 - 23:00, opačný smer 23:21
autobusy :
L11 - 23:08, opačný smer 23:56
L19 - 23:17
L21 - 22:53
Jihlava (DPMJ)
trolejbusy
L A - 23:40
L B - 23:10
Děčín (DPMD)
autobusy
L1 - 22:48, opačný smer 23:20
L2 - 22:58
L4 - 22:50
Juraj
1/ To by najprv musela zeleznicna spolocnost si dat aspon tu robotu, aby vzdy nove casove polohy vlakov aspon zamailovala v dostatocnom predstihu vacsim mestam na trase prevadzkujucich MHD, aby tieto nemuseli uz roky ako stopovacie psy kupovat cestovne poriadky a lustit, co kedy kde a ako pomenili.
2/ Valec sa samozrejme pozera iba na to kedy ON ako dlho caka na vlak.
3/ Keby sa pozeral aj na to, ze v tomto meste nie je len on, ale omnoho viac studentov na inych internatoch /Velky diel/ a omnoho viac ludi na vacsich sidliskach Vlcince, Solinky/, tak by zistil, ze aj za predpokladu, ze vlak pride uplne presne nacas, kym cestujuci vylezu z vlaku, prejdu nastupistia a vylezu z budovy zeleznicnej stanice, tak na tieto omnoho vacsie ciele idu trolejbusy aj v nedelu vecer dve hodiny pred koncom prevadzky MHD do 10 minut. Az ta mensina musi cakat "neuveritelnych" cca 20 minut...