Stanovenie času dopravnej špičky a dopravného sedla je zaujímavá téma. V Žiline je ranná špička od 5.00 do 7.30 už posledných 15 rokov a dávno nezodpovedá realite. V koľkých podnikoch sa chodí do práce na 6.-tu hodinu ako za socializmu ? A potom z vlastných skúseností (posledné 4 mesiace som cestoval MHD denne) viem, že v čase od 7.30 do 8.30 sú vozidlá preplňované (konkrétne z Vlčiniec smer centrum aj ŽU).
Môj návrh :
1.variant : sedlo 5.00 - 5.30, špička 5.30 - 8.00, od 8.00 dopoludňajšie sedlo
2.variant : sedlo 5.00 - 6.00, špička 6.00 - 8.30, od 8.30 dopoludňajšie sedlo
Podľa môjho názoru by to viac zodpovedalo realite.
Musím opäť pripomenúť, že situácia medzi 7:30 a 8:00 bola celý týždeň počas pracovných dní katastrofálna. Liinka 2 s odchodom 7:30 z Vlčiniec išla nenormálne plná a doplatili na to opäť tí, čo bývajú v blízkosti Sv. cyrila a Metoda a Poštovej, ktorí jednoducho nemali šancu. Neviem, či si zatiaľ obyvatelia Vlčiniec III. neuvedomili, že na Hliny ich vozí aj linka 13. V piatok dokonca autobus nešiel vôbec (porucha?). Ľuďom čkajúcim na zastávke sa okolo točili len tri školské autobusy. Školský autobus idúci z Hájika by mohol z Vlčiniec pokračovať cez VD až na Hliny, čím by sa situácia vyriešila. Podobne by mohol premávať aj po vyučovaní, s odchodom z Poľnej okolo 13:40, cez Vlčince na Hájik. Ale kešdže študenti a žiaci sú tí, čo platia dopravnému podniku najmenej a ceny pohonných hmôt sú vysoké, predpokladám, že k situácii ako je na západe, kde školské autobusy vozia žiakov v oveľa väčšej miere sa asi tak ľahko nedočkáme. Hlavne, že sa im ten náš žilinský aspoň trochu zvonku podobá.
Aj do centra, z Vlčiniec aj Hájika, by malo ísť do ôsmej ešte o 1-2 spoje viac. Žilina má špičku do 8:00, ale autobusy tak premávajú len do 7:30. Je to asi preto, že vodiči potrebujú mať prestávku.
Asi sa opakujem, ale znova by som poprosil o konkrétnejšie informácie. Ak je to novinka (čo nesporne je, lebo podľa evidenčného stavu na iMHD voz 46 ešte behá), rád by som napísal len to, čo je pravda. Čiže - aká nehoda ten voz postihla, kedy sa to stalo, kedy ho vyradili. Dík
O.K., suhlas. Aj toto OC ako vo vsetkych inych mestach si naprojektovalo v priestore medzi Dubnom a Baumaxom AUTOBUSOVU zastavku ako hotovu vec. Ked sme sa v DP proti tomu postavili, ze tam ziadny autobus /L2 neratam, to raz bude tiez trolejbus/ nechodi, tak sa pytali teda ako? Tak sme tam nacrtli dnesne riesenie, na ktore zareagovali, ze to musia prekonzultovat vo Francuzsku, lebo este nikde na svete tak okolo OC trolejbus este nechodi a musia to prekonzultovat. Za 2 tyzdne oznamili, ze navrh prijimaju a na svoje naklady tuto trolejbusovu trat vybuduju vratane betonovych ploch na vystupnej a nastupnej zastavke. Hlupy by bol, kto by zadarmo nebral - darovanemu konovi na zuby nehlad...
potvrdzujem, že prejazd kĺbového trolejbusu popred OC Dubeň je veľmi komplikovaný... Bohužial tak to vyzerá, keď sa najskôr projektuje OC a až potom doprava k nemu...
Ako sme sa mali moznost v sobotu s ceskymi priatelmi MHD ku Carrefouru klbakom odviezt, je tam velky problem nielen kvoli snehu, ale aj kvoli nedisciplinovanym vodicom prejst. V poslednej zakrute pred vystupnou zastavkou som musel dokonca vystupit a vodica navigovat, aby sa jednemu takemuto lajdakovi vyhol.
ej veru ze,ich je malo.Ja som este na vlastne oci nikdy klbak pri Dubni nevidel,aj ked som pocul,ze uz nejeden si tu trat presiel.Podla mna,manevrovanie by tam bolo obtiazne,je to tam miestami uzke,ved to poznate.
Jednym prinosom NKTD je, ze vozidla chodia (aspon co som si za tyzden vsimol, ale je mozne, ze to bolo tym, ze som chodil v slabsich casoch) prazdnejsie, ale 6 chodi ako z Hajika, tak aj od Carrefouru napraskana - nieco ako stara 5 este pred 17... Preco nemozu na linke 6 chodit klbove trolejbusy - je ich snad vdaka tym intervalom malo?
Preco v trolejbusoch na vnútornom transparente u tych novsich ktore zobrazuju info aj o prestupovani sa este zobrazuju stare linky? Teraz ked sa zaviedla NKTD pri ktorej niektori ludia aj prestupuju by to bolo uzitocne, ba niektori sa kvoli tomu mozu aj pomylit ?
takze,pri kupe noveho autobusu,sa kupi:predny,bocny,zadny a vnutorny transtarent.Vo Vysokom Myte sa namontuju vsetky,okrek bocneho.Doma potom sa ten bocny/nenamontovany/ osadi na predne celo trolejbusu.
URBINO
Pre vsetkych,bus uz v uliciach neuvidime nakolko mal nehodu a pre znacny vek sa ho neoplati opravovat,cakatel na autogen ? .
Prisli sme tak o CVR.
http://zilina-gallery.ic.cz/gallery/picture.php?cat=23&image_id=733