Súhlasím s tvojím variantom špičky, mohla by byť napríklad takáto:
sedlo: 5:00 - 5:30, ranná špička 5:30 - 8:00 (s odchodom posledných špičkových spojov zo sídlisk o 8:00). Popoludňajšia špička by mala začínať už o 13:30 (žiaci) a končiť okolo 16:00. Medzi 8:00 a 8:30 a 16:00 - 18:00 by sa hodilo také niečo "medzi", lebo vtedy ešte cestuje dosť ľudí z práce.
Zdá sa, že čím ďalej, tým sa pracuje kratšie... ?
DP asi skracuje špičku preto, aby vyšli vodičom prestávky a "špičkári" mohli ísť skôr domov, hoci chodiť 2x denne do roboty ?
Neviem či to tu už niekto náhodou nespomenul, ale práve som našiel ďalšiu nedokonalosť v cestovnom poriadku. L13 odchádza cez víkend zo stanice o 20:11 31 a 21:01. Vlak od Bratislavy plný študentov smerujúcich aj na internáty na Hlinách prichádza o 20.37. Ďakujeme.
Aj ja si myslím, že by to tak bolo lepšie; ľudia z Vlčiniec nevyužívajú l.14 k žel. stanici preto, lebo je to drahšie (viac zastávok) a časovo dlhšie. Stále totiž existujú ľudia, ktorí sa radšej odvezú o dve koruny lacnejšie. Preto sa radšej tlačia v l.4.
Pôvodne chodilo z Vlčiniec v špičke 12 spojov na žel. stanicu a 6 spojov na Štúrovo námestie. Teraz chodí 12 spojov za hodinu vôbec, z ktorých ľudia využívajú k žel. stanici len 6. Preto si myslím, že by sa malo posilniť rameno Vlčince - Košická - žel. stanica (napríklad l.1 na Kvačalovu alebo linkou spájajúcou Vlčince s Hájikom), ale...
Osobný postreh k linkám 4 a 14. Dovoľujem si ho napísať napriek krátkemu obdobiu 1 týždňa fungovania NKTD na základe opakovaných vlastných skúseností.
Linka 4
L4 je vyťažená na klasickom (pôvodnom) ramene Vlčince-Košická-centrum. Po vyprázdnení na zastávkach žst, Hurbanova a polícia jazdí ďalej minimálne obsadená. Cestujúci ju proste nepoužívajú na dopravu z centra na Vlčince.
Linka 14
L14 je vyťažená na klasickom ramene Vlčince-Vysokoškolákov-nemocnica-Štúrovo námestie. Minimum cestujúcich z Vlčiniec ju používa na cestu k žst. Ale pri prechádzaní zastávkami polícia, Hurbanova a samozrejme žst už naberá cestujúcich smerom na Vlčince. Je teda rovnomerne zaťažená v celej trase, na zastávkach mestského okruhu dochádza k výmene cestujúcich.
je tam: j-Sobota-Nedeľa, premáva 24.XII ,cize to premava 24.12 len ked tento den pripadne na sobotu alebo nedelu?preco tam nie je len,ze premava 24.12? je to divne.
Stanovenie času dopravnej špičky a dopravného sedla je zaujímavá téma. V Žiline je ranná špička od 5.00 do 7.30 už posledných 15 rokov a dávno nezodpovedá realite. V koľkých podnikoch sa chodí do práce na 6.-tu hodinu ako za socializmu ? A potom z vlastných skúseností (posledné 4 mesiace som cestoval MHD denne) viem, že v čase od 7.30 do 8.30 sú vozidlá preplňované (konkrétne z Vlčiniec smer centrum aj ŽU).
Môj návrh :
1.variant : sedlo 5.00 - 5.30, špička 5.30 - 8.00, od 8.00 dopoludňajšie sedlo
2.variant : sedlo 5.00 - 6.00, špička 6.00 - 8.30, od 8.30 dopoludňajšie sedlo
Podľa môjho názoru by to viac zodpovedalo realite.
Musím opäť pripomenúť, že situácia medzi 7:30 a 8:00 bola celý týždeň počas pracovných dní katastrofálna. Liinka 2 s odchodom 7:30 z Vlčiniec išla nenormálne plná a doplatili na to opäť tí, čo bývajú v blízkosti Sv. cyrila a Metoda a Poštovej, ktorí jednoducho nemali šancu. Neviem, či si zatiaľ obyvatelia Vlčiniec III. neuvedomili, že na Hliny ich vozí aj linka 13. V piatok dokonca autobus nešiel vôbec (porucha?). Ľuďom čkajúcim na zastávke sa okolo točili len tri školské autobusy. Školský autobus idúci z Hájika by mohol z Vlčiniec pokračovať cez VD až na Hliny, čím by sa situácia vyriešila. Podobne by mohol premávať aj po vyučovaní, s odchodom z Poľnej okolo 13:40, cez Vlčince na Hájik. Ale kešdže študenti a žiaci sú tí, čo platia dopravnému podniku najmenej a ceny pohonných hmôt sú vysoké, predpokladám, že k situácii ako je na západe, kde školské autobusy vozia žiakov v oveľa väčšej miere sa asi tak ľahko nedočkáme. Hlavne, že sa im ten náš žilinský aspoň trochu zvonku podobá.
Aj do centra, z Vlčiniec aj Hájika, by malo ísť do ôsmej ešte o 1-2 spoje viac. Žilina má špičku do 8:00, ale autobusy tak premávajú len do 7:30. Je to asi preto, že vodiči potrebujú mať prestávku.
zoZa