Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: pete #6954:
Bohužiaľ, stratu DPMŽ som neznížil, pretože som MHD za 22 rokov, čo v Žiline bývam, nikdy pravidelne nepoužíval. Mám totiž to šťastie, že bývam od centra čo by kameňom železničnú stanicu prehodil a pracujem v centre.

Keď občas cestujem za zubárkou do Bytčice, použijem SAD (nižšia cena, hustejšie spoje). Ako fanúšik všetkého, čo má pevnú trať, by som radšej išiel vláčikom aj za cenu 12 Sk, ale málokedy sa mi hodí.
Reply on: Vladimír #6958:
Tak to vyzerá, ako napísal joky, že je to celé šité horúcou ihlou - nepresné, neúplné informácie, a do 21.1.2006 sa ešte môžeme dočkať nejakých prekvapení.
Reply on: skarpo #6955:
áno... novú koncepciu vodnej dopravy... alebo aj NKVD ako tajnú ruskú políciu predchádzajúci KGB ?

Ohľadne L14 sa zrejme o chybu nejednalo. Ja mám informácie, že pôvodne naozaj na Sv. Cyrila a Metoda nemala zachádzať.
Ak to mysleli tak, že L2 pôjde normálne celou trasou, tak som z toho už ozaj jeleň. Z letáku jednoznačne vyplýva konečná pri nemocnici. Prekvapila ma ešte aj trasa L29 priamo rozpísaná cez stanicu - jednoznačne z toho vyplýva, že VŠETKY spoje tejto linky budú obojsmerne zachádzať na stanicu. Tomu som už ale neveril a pre istou do novinky nedával.
Reply on: skarpo #6945:
Napriklad Vitezne nam. v Prahe je kruhovy objazd o dvoch pruhoch, do ktoreho sa pripajaju zo styroch smerov stvorprudove ulice. Tri z nich este k tomu maju stredovy tramvajovy pas, ktoreho trate sa spaaju trojuholnikom vo vnutri kruhaca. A je to tam plynule vzdy, aj v spicke, aj ked ine krizovatky su zasekane.
Reply on: pete #6954:
LOL, bravo 🙂 ?
Za to NKVD sa ospravedlňujem ?. Niekto by si to mohol vysvetliť ako Novú koncepciu vodnej dopravy ? .
S L2 to asi nebude také zlé, podľa mňa je v letáku len trochu zavádzajúca informácia a spoje L2 budú jazdiť v celej trase Bytčica-Vlčince. Nakoniec aj situácia s L14 a zastávkou Sv. Cyrila a Metoda na mapke sa ukázala ako zavádzanie, keďže L14 túto zastávku bude obsluhovať. Okrem toho som v letáku našiel aj 2 gramatické chyby, takže tak ? .
Mrzí ma, že sa nič nemení na L26, a hlavne ma zaujíma, či sa aspoň uvažuje o ČASOVEJ PRESTUPNEJ TARIFE v Žiline.
Reply on: Miro #6953:
DPMZ ti dakuje, ze si prestal vyuzivat jeho sluzieb. Kedze naklady na tvoju prepravu boli 17Sk a platil si maximalne 12Sk, tak si svojim spravnym rozhodnutim znizil stratu spolocnosti o minimalne 5Sk na jednu tvoju prepravu! Bodaj by takychto ludi bolo v Ziline viac. To by sa DPMZ mohol dostat mozno aj do zisku. Ale zial, zatial je tu stale tolko ludi, ktorych musime prepravovat a ktorych zatial neodlakala ani nasa spravodliva tarifa, ani nase linkove vedenie, ze musime stale vymyslat ako tych ludi z vozidiel dostat. Ale raz sa nam to podari! Mozno uz o 2 tyzdne!
Priatelia, so záujmom čítam túto diskusiu o NKTD (niekto tu v ktoromsi príspevku použil skratku NKVD, dúfam, že len omylom) a stále viac oceňujem, že na používanie MHD nie som odkázaný.

Niekto z diskutujúcich tu pred časom napísal, že mu žilinská MHD pripomína hranie sa modelárov v mierke 1:1 - myslím, že to je presná charakteristika. Mne to totiž všetko pripadá ako taký hurá systém - niekoho niečo napadne, čo keby sme to urobili tak a tak, vyskúšame, čo to urobí.

V polovici roka 2004 boli prepojené sídliská Solinky a Vlčince najkratšou cestou a potom sa začalo skúšať. Bolo vytvorených veľa okružných liniek. Teraz sa prišlo na to, že to nie je najvhodnejšie riešenie. Tak skúsime úplný opak - čo najmenej a najkratších liniek. A uvidíme, čo to urobí.

Boli zakúpené nízkopodlažné autobusy. A zase sa nevedelo, čo s nimi. Jazdia na L21 a L22, kde sa ich výhody takmer neprejavia. NP vozidlá sa podľa mňa prejavia najlepšie tam, kde je veľká frekvencia nastupujúcich a vystupujúcich, čiže v meste, nie v okrajových častiach. Namiesto NP autobusov by teda bolo vhodnejšie kúpiť NP trolejbusy alebo keď už máme NP autobusy, tak ich dať na L2, ktorá najviac behá po meste.

Toľko názor žilinčana, ktorý fandí MHD, ale používa ju len sporadicky.
Reply on: simkoslav #6951:
Ešte existuje možnosť, že sedlový 15min. interval podelia na 1x 30 min. a 2x 60 min. 😉
Reply on: skarpo #6948:
Aspoň čosi... ale aj tak sa nevyriešilo spojenie Hájik - Vlčince❗ ❗ a Hliny - Poštová - Sv. Cyrila a Metoda - Obchodná aspoň v čase odchodu a príchodu študentov zo stred. škôl (napr. by sa hodil spoj l. 2 s odchodom z Poľnej o 12: 40 a 13:40 smerom na Vlčince). Neviem pochopiť, kde sa l. 2 po príchode k nemocnici bude otáčať - asi až na kruhovom pri Lidli. To ju rovno mohli potiahnuť aspoň po Cyrila a Metoda.
Z Hájika v sedle asi pôjde l. 6 v 30-min. intervale a linka 16 tiež, čo dáva spolu 15-min. interval; l. 7 bude premávať asi len v špičke, tak ako kedysi - v sedle si budú cestujúci priplácať ☠
Reply on: joky #6949:
L29 by mohla byť vedená z Hálkovej cez Štúrovo námestie na žst a ďalej do Budatína ako L22. Takto by všetky spoje išli cez žst a nemusela by sa vetviť. Dnes cez Hurbanovu idú autobusové linky 21,24,26,27,29,31 , takže jedna linka tam chýbať nebude.
Reply on: skarpo #6948:

posilnenie L2: čiastočná náhrada za L5/15 - spojenie Hlín s Nemocnicou. Vidno, že sa to dorábalo na poslednú chvíľu. Už vidím Vlčinčiarov nastupujúcich do dvojky na Bulvári a na Spanyolovej s hrôzou zistia, že bus tam má konečnú. Inak interval Štúrovo nám.-Vlčince sa v špičke zlepší na 10min. Otázne ale je, či spoje L4 neprídu na Bulvár už plné.
L29: logické riešenie keďže spoje, ktoré nešli na Dolnú, sa aj tak chodili otáčať a čerpať prestávku na aut. nástupište. Takto obyvatelia Ž. Lehoty získajú nejaké priame spoje so ŽST a AS
Vo vozidlách MHD je nový letáčik k pripravovanému zavedeniu NKVD. Moje postrehy z neho :
- L14 obsluhuje aj zastávku Sv. Cyrila a Metoda ? . Takže pravdepodobne to len zabudli zakresliť do schémy.
- informácia o intervale uvádza, že je zavedený pravidelný interval zo sídlisk v špičke 5 minút, v sedle 10 minút, z Hájika v sedle 15 minút. Z tejto informácie nie je jasné, či sa jedná o interval na jednotlivých linkách, alebo celkový preložený interval. Skôr asi tá druhá možnosť. V tom prípade ma sklamal Hájik v sedle - pri troch linkách výsledný interval 15 minút mi vychádza interval na 1 linke 45 minút ! Alebo niektorá z liniek na Hájik nebude v sedle premávať...
- budú upravené odchody spojov na linkách 24 a 31. Bohužiaľ o L26 ani zmienka ? .
- L2 bude upravená, posilnené celodenné spojenie na trase Bytčica-Hliny-nemocnica. To akože zase nepočítajú s Vlčincami ❓ ❓
- L29 má upravenú trasu k DPMŽ, ako tu už bolo spomenuté. Novinkou je, že spoje, ktoré nezachádzali až na konečnú Budatín-Dolná budú z Hurbanovej potiahnuté k žst. Neviem, či to je najrozumnejšie vetviť linku na dve ramená. ? Uvidíme...
Ešte ma napadá takáto vec: Zhorší sa aj spojenie Vlčince - Štefánikovo nám. a Žel. stanica, Napríklad ak z VL pôjde l,4 o 10:00 a 10:20, l. 14 o 10:10 a 10:30. Zo ŽST na VL logicky pôjde l. 4o 10:15 a 10:35 a l. 14 o 10:30 a 10:45. Tak kde je sfázovaný interval? Čakať sa bude zase dlhšie! A na Štefánikovom nám. ešte dlhšie! A kto bude chodiť tou "dlhšou" linkou, keď do cieľa dôjde takmer v rovnakom čase ako keď si počká na "kratšiu" a v niektorých prípadoch zaplatí o 2Sk menej?
Ad. nastupovanie prednými dverami: V Trnave, kde študujem, sa nstupuje len prednými dverami, odpozoroval som, že v priemere nastúpi na jednej zastávke do autobusu 10 ľudí za minútu.

Ad. kruhový objazd: V Trnave medzi Tescom a Družbou je kruhový objazd, do ktorého ústia dve štvorprúdovky, je to celkom zaujímavo riešené . stredný prúd vedie do kruhovej križovatky a krajným sa odbočuje doprava, kde sa po cca 50m spája so stredným prúdom vychádzajúcim z kruhovej križovatky.

Ad. Trnava: Tu MHD spája všetky sídliská so všetkými, akurát, že MHD cestujú len študenti do škoôl a dôchodcovia do nemocnice (dlhé čakania na križovatkách a nastupovanie na zastavkách spôsobuje, že autobusom idem 20min, pešo 28 min., navyše jedna linka má zvyčajný interval 60 min.

Ad. NKTD:
Linku 14 NUTNE potiahnuť na Cyrila a Metoda, aj keď si neviem predstaviť, kde by tu trolejbus parkoval počas prestávky - ľudí by musel "vyložiť" už na moste a potom zájsť do ľavého pruhu oproti zastávke. ´
Ako lepšie riešenie by sa mi zdalo, a realita po 21.1. to ukáže, že linku 2 bude treba posilniť minimálne o 1 autobus, dať jej pravidelný 15 al. 20 min. interval v špičke a 30/60 min. interval v sedle. Veď len koľko študentov sa potrebuje dostať na 8.00h do škôl z Vlčiniec na Hliny VI. (ak by bol zachovaný súčasný CP l. 2, mali by jediný spoj l. 2 o 7.35, aj ten prichádza na Hliny neskoro. ďalšie SŠ sú aj v Bytčici. Inak by museli cestovať na Hliny s prestupom až pri POLÍCII a tu prechádzať na druhú stranu zastávky, ktorá je vzdialená asi 70m, čo aj nie je bezpečné!!!
Takisto neviem, či DPMŽ hodlá zaviesť školský autobus z Hájika na Vlčince, ale aj ten vidím ako nedostatočný, lebo poznám pomery na žilinských školách. Musel by ísť ráno z Hájika 2x a popoludní z Vlčiniec (s odchodom z Vlčiniec o cca. 12.50 a 13.45)
Kruhový objazd sa dá vybudovať aj na štvorpúdovej ceste. Tu je jeden príklad : http://www.ods-dso.cz/?pg=reference-detail&ref=00031
Napr. v Hradci Králové je na mestskom okruhu kruhový objazd, do ktorého sú zaústené 3 štvorprúdové a 1 dvojprúdová cesta. Je riadený svetelnou signalizáciou a v čase dopravnej špičky sa na ňom niekedy vytvárajú zápchy. Intenzita dopravy je tam však o dosť väčšia ako na ulici Vysokoškolákov. Vodiči tvrdia, že keď je tam svetelná signalizácia vypnutá, je kruháč prejazdný plynule aj v špičke ? .
Reply on: skarpo #6942:
Za najvacsi problem povazujem, ze taky kruhovy objazd je zasadeny do stvorprudovej cesty, cim ju obera o dva prudy!!! No co uz, debilina na kvadrat, ale podstatne je, ze je to nase, slovenske, zilinske! Urcite na tom participovali aj tzv. "dopravni odbornici" zo ZU... ?
Pridám ešte jeden čerstvý zážitok k vyťaženosti L6. V stredu 4.1.2006 ranný spoj o 7.02 zo zastávky Fatranská smer Hájik. Spoj sa pomaly naplnil prechádzajúc cez Vlčince. Zo zastávky Poštová po Hurbanovu bol zhruba rovnako vyťažený, všetky miesta na sedenie obsadené a cca 10-15 ľudí (podľa môjho odhadu) stálo. Od Hurbanovej po Závodskú sa postupne vyprázdnil. Od Závodskej po Žitnú cestovali 2 cestujúci, ktorí na Žitnej vystúpili. Zo Žitnej šiel voz (Š 15 Tr) prázdny na Hájik.
Kedysi sa aj na tomto fóre dabatovalo o ulici Vysokoškolákov a kruhových objazdoch na nej. Pozrite sa, čo si pod "malým" kruhovým objazdom predstavujú v Trenčíne : http://www.trencin.sk/index.php?s-cv-contentID=12288&s-cv-embeddedID=18068
Porovnajte to so žilinskými kruhovými objazdami, cez ktoré prechádza 20000 vozidiel denne. Fotky sú napr. na www.mestskadoprava.net

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.