Reply on: pete #6954:
Bohužiaľ, stratu DPMŽ som neznížil, pretože som MHD za 22 rokov, čo v Žiline bývam, nikdy pravidelne nepoužíval. Mám totiž to šťastie, že bývam od centra čo by kameňom železničnú stanicu prehodil a pracujem v centre.Keď občas cestujem za zubárkou do Bytčice, použijem SAD (nižšia cena, hustejšie spoje). Ako fanúšik všetkého, čo má pevnú trať, by som radšej išiel vláčikom aj za cenu 12 Sk, ale málokedy sa mi hodí.
Miro
Niekto z diskutujúcich tu pred časom napísal, že mu žilinská MHD pripomína hranie sa modelárov v mierke 1:1 - myslím, že to je presná charakteristika. Mne to totiž všetko pripadá ako taký hurá systém - niekoho niečo napadne, čo keby sme to urobili tak a tak, vyskúšame, čo to urobí.
V polovici roka 2004 boli prepojené sídliská Solinky a Vlčince najkratšou cestou a potom sa začalo skúšať. Bolo vytvorených veľa okružných liniek. Teraz sa prišlo na to, že to nie je najvhodnejšie riešenie. Tak skúsime úplný opak - čo najmenej a najkratších liniek. A uvidíme, čo to urobí.
Boli zakúpené nízkopodlažné autobusy. A zase sa nevedelo, čo s nimi. Jazdia na L21 a L22, kde sa ich výhody takmer neprejavia. NP vozidlá sa podľa mňa prejavia najlepšie tam, kde je veľká frekvencia nastupujúcich a vystupujúcich, čiže v meste, nie v okrajových častiach. Namiesto NP autobusov by teda bolo vhodnejšie kúpiť NP trolejbusy alebo keď už máme NP autobusy, tak ich dať na L2, ktorá najviac behá po meste.
Toľko názor žilinčana, ktorý fandí MHD, ale používa ju len sporadicky.