Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 4444 #6837:

1. MHD sa dá urobiť aj s pravidelným intervalom a zároveň aj tak, aby obslúžila priamymi spojeniami celé mesto medzi sídliskami. Také riešenie existuje. Chcelo by to len vôľu niečo také vykonať.
2. To, že obyvatelia okolitých obcí nemajú priame spojenie s nemocnicou a ŽST, je tiež blbé, ale v praxi si neviem predstaviť, že by všetky okrajové autobusové linky išli okolo nemocnice. Ale viac by ich mohlo ísť cez Štúrovo nám., odkiaľ sa dá prejsť do nemocnice aj bez prestupu.
Reply on: skarpo #6838:
Hm... Máme presne také isté spojenie ako iné sídliská, tak buď objektívny.... Okružná 16 obslúži tie isté zastávky v centre ako okružná 4 a 13. L6 ide ku Dubňu okolo nemocnice, ale veď ku nemocnici ide z Vlčiniec L14 a zo Soliniek L3. To, že máme L7? Majú ju aj Solinky a Hliny.... Vlčince majú zasa L2. Tak aké extra linky a najlepšie spojenia ???
Reply on: 4444 #6837:
Gratulujem ti, že bývaš na Hájiku. Ako som už viackrát napísal, vám bude spojenie závidieť celé mesto ? .
A znovu zopakujem : nové linkové vedenie+časová prestupná tarifa a sme opäť najlepší DP na Slovensku ? . Ale prestupy s tým 19-korunovým čudom označeným z oboch strán ? Ďakujem, neprosím.
Osobne vidím nové trasovanie liniek ako vcelku fajn.... Veď pár mesiacov dozadu sa tu polovica teraz kritizujúcich niečo nové rozplývala nad nepravidelnosťou liniek, nad nesystémovými vedeniami liniek atď. A teraz je tu systém a pravidelný interval a je zle. Bývam na Hájiku, doteraz niekoľko x liniek tu síce premávalo, ale každá iným smerom. Obslužnosť bola, ale čo keď každá išla raz alebo dvakrát za hodinu..... Podobne to bolo aj s inými linkami.... Ak 60percent cestujúcich cestuje trolejbusmi a zvyšok autobusmi, tak prečo potom nikto nepovie, že veďme všetky autobusy okolo nemocnice, stanice a cez Hurbanovu? Každý len odkáže tým iným - nie zo sídliska - nech si prestúpia. A tu má teraz zrazu prestupovať pár ľudí z Hlín a je tu rozruch ako na onkológii. Vážení, ak výhody, tak potom pre všetkých a aj pre tých z okrajových častí, kde býva väčšina starých ľudí a tiež chodia do nemocnice a na stanicu. A je rozdiel, ak niekto cestuje zo Zástrania, Mojšovej Lúčky alebo Bánovej do nemocnice, ako keď niekto ide len z Hlín....

Vie niekto prezradiť, či sa budú robiť aj nejaké zmeny vo vedení autobusových liniek?
Neviem,ale novy system mi je trocha proti srsti:1.Vlcince stracaju spojenie s Hajikom a a s dost dolezitou Halkovou.
2.Hliny budu mat "uzasne"spojenie s nemocnicou a Carrefourom/plavarnou prostrednictvom este "uzasnejsej" linky cislo 2. 3.Taky tak to bude aj s Policiou-zle spojenie Hlin a Soliniek. ALE-aspon je liniek menej a je to celkom logicke a ked budu rozumne intervaly,tak WE WILL SEE ?
Cafte 🙂 mozem sa vas opytat, kde sa docitam nieco konkretnejsie o tej zmene liniek trolejbusov v ziline? ja zijem v blave ale celkom sa zaujimam o trolejbusy v ziline, pretoze je to asi jediny zivotaschopny DP na slovensku, u nas v ba je to hroza! DIK, dufam ale ze vam zahustia intervaly, lebo tie teda mate fakt priserne, u nas su intervaly aj trojminutove. DIK este raz a drzim palce, majte sa
No super, teraz nam na Vlcincoch ostane namiesto 7 trolejb. liniek tak 2-3. Ale ak budu chodit kazdych 5 minut ako doteraz, vobec mi to nevadi. Ze ludia neznasaju okruhove linky? Teraz budu takmer vylucne len take. Dufam ze na Sturovom, zel.stanici a Hurbanovej bude niekde mimo aj cp okruhovej linky ktora ide na vlcince z protilahlej zastavky. Inak budem asi ja ten dobrak a pojdem ho tam nalepit.
BTW - Vzdy som rozmyslal ake je to byt dedincanom ktory caka na jednu konkretnu linku. Teraz budem v rovnakej pozicii.
Reply on: PeterC #6819:

? ? ? MOJA REČ ? ? ?
Reply on: PeterC #6813:

školský bus, ktorý ráno vozil školákov z hájika na vlčince(pred zokruhovaním) týmto opäť získava opodstatnenie
Naozaj zaujímavé, že "novú koncepciu trolejbubusovej dopravy" prežila "stará" sedmička na trase Hájik-Solinky a späť. Premávať bude asi len v špičke v 30min. int. ako kedysi(slabá útecha pre obyvateľov Hlín). Zrejme poslúži na prevetranie sólo vozov.
Reply on: skarpo #6829:
a musím z OC nevyhnutne odchádzať s PLNÝMI taškami? 😛 Áno, v OC sa primárne robia veľké nákupy, ale o tom, že tieto OC majú záujem aj o tých, ktorí auto nemajú, svedčí aj snaha OC doviezť si tam zákazníkov pomocou MHD - potom vznikajú kadejaké prečudesné linky smerujúce k OC...
Reply on: LUK #6827:
Aby sme si to vyjasnili : si slobodný človek v demokratickej spoločnosti. Môžeš urobiť v OC nákup aj za 1 korunu, ale tým asi nenaplníš nákupné tašky, že (aspoň mňa nenapadá taký tovar) ? ?
A áno, je to tak, OC tohto typu sa stavajú hlavne pre zákazníkov s IAD, či sa ti to páči alebo nie. Okrem toho za seba ti poviem takýto príklad : kupujem 10 PET fliaš minerálky = 2 plné nákupné tašky alebo 1/5 priestoru kufra v aute. V obchodíku za rohom stojí 1 fľaša 15 Sk, v OC 12 Sk. Keď mám auto, idem do OC, keď ho nemám idem do obchodíku za rohom a dovlečiem si tie tašky v rukách domov. Možnosť tri - trepať sa do OC bez auta a ísť odtiaľ s fľašami za 12 Sk je pre mňa stratou energie a času, je to proste proti mojej logike. Ale to je každého osobná vec.
Už s tým končím, lebo som úplne mimo MHD.
Reply on: VLK #6824:

...a Karosa B 952E #14 má ŠPZ ZA-948CN. Obe nové Karosy premávajú na L24.
Reply on: skarpo #6826:
takže podľa tejto logiky sú OC len pre tých čo majú auto. A tí, čo ho nemajú, majú smolu a musia chodiť do obchodíku za rohom, hej? A opačne - v OC nemám nárok urobiť nákup za 20 SKK, hej??? ?
Reply on: LUK #6821:
A tu sa dostávame už trochu ďalej od MHD, lebo : čo je princípom veľkoplošných obchodných centier (OC) s obrovskými parkoviskami ? No predsa objemovo veľké nákupy s odvozom realizovaným osobnými autami. Na to sú tieto centrá stavané a preto sú pri nich veľké parkoviská. OC Dubeň by mohol urobiť prieskum a poskytnúť údaje, koľko z návštevníkov sa dopravilo autom a koľkí MHD, aké veľké nákupy (ani tak nie cenou ale objemom) urobili tieto skupiny. Naozaj nie je zmyslom OC doviesť sa sem MHD a odnášať v rukách obrovské tašky. Toto sú okrajové skupiny zákazníkov. Lenže v Žiline to nepochopili a preto umiestňujú OC čím bližšie do centra namiesto na okraj.
Koniec OT

Späť k MHD : ešte že mám L 26 (zatiaľ). Interval žiadny, spoje náhodné, ale doveziem sa bez prestupu za 12Sk z Vlčiniec do práce a naspäť. ?
Reply on: VLK #6824:
myslená B952E - IČV 15
Reply on: Vladimír #6793:
nová B952E videná dnes na linke 24, EČ ZA-950CN
Tá osmička mi až tak nevadí; v poslednej dobe sa mi zdá, že z nej cestujúci odbudli, okrem nakupujúcich prichádzajúcich z okolitých obcí a revizorov. Babky a dedkovia v dopoludňajších raziách do "kajflandu" a "kejfúru" už nechodia po zavedení 8-korunových lístkov a povinnej registrácie ZŤP.
Táto skupina cestujúcich využíva v tomto čase už len l. č. 5/15 do nemocnice a nazad. V tomto čase je v 5/15 dvadsať dôchodcov a dvaja náhodní "mladší", ktorí im len z dobrej vôle pomáhaju nastúpiť a štikať lístky. Nečudo, že aj túto linku od januára rušia. (aspoň sa mi to zdá)
Reply on: LUK #6821:
Tak už mi je jasné, prečo bude L8 zrušená. Je príliš efektívna.
Reply on: skarpo #6817:
Juraj už k tomu raz napísal:

Autor: Juraj #6030
Re #6029 PeterC: L8 sa nebranime, lebo je to ekonomicky efektivna linka. Pocet cestujucich a cestovne je tak velke, ze spojenie Zel.stanica-C. sa oplati. Keby mali vystupovat pri plavarni a hlavne ist s plnymi taskami spat, tak by ich ubudlo a s nimi aj cestovne.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.