Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: skarpo #6829:
a musím z OC nevyhnutne odchádzať s PLNÝMI taškami? 😛 Áno, v OC sa primárne robia veľké nákupy, ale o tom, že tieto OC majú záujem aj o tých, ktorí auto nemajú, svedčí aj snaha OC doviezť si tam zákazníkov pomocou MHD - potom vznikajú kadejaké prečudesné linky smerujúce k OC...
Reply on: LUK #6827:
Aby sme si to vyjasnili : si slobodný človek v demokratickej spoločnosti. Môžeš urobiť v OC nákup aj za 1 korunu, ale tým asi nenaplníš nákupné tašky, že (aspoň mňa nenapadá taký tovar) ? ?
A áno, je to tak, OC tohto typu sa stavajú hlavne pre zákazníkov s IAD, či sa ti to páči alebo nie. Okrem toho za seba ti poviem takýto príklad : kupujem 10 PET fliaš minerálky = 2 plné nákupné tašky alebo 1/5 priestoru kufra v aute. V obchodíku za rohom stojí 1 fľaša 15 Sk, v OC 12 Sk. Keď mám auto, idem do OC, keď ho nemám idem do obchodíku za rohom a dovlečiem si tie tašky v rukách domov. Možnosť tri - trepať sa do OC bez auta a ísť odtiaľ s fľašami za 12 Sk je pre mňa stratou energie a času, je to proste proti mojej logike. Ale to je každého osobná vec.
Už s tým končím, lebo som úplne mimo MHD.
Reply on: VLK #6824:

...a Karosa B 952E #14 má ŠPZ ZA-948CN. Obe nové Karosy premávajú na L24.
Reply on: skarpo #6826:
takže podľa tejto logiky sú OC len pre tých čo majú auto. A tí, čo ho nemajú, majú smolu a musia chodiť do obchodíku za rohom, hej? A opačne - v OC nemám nárok urobiť nákup za 20 SKK, hej??? ?
Reply on: LUK #6821:
A tu sa dostávame už trochu ďalej od MHD, lebo : čo je princípom veľkoplošných obchodných centier (OC) s obrovskými parkoviskami ? No predsa objemovo veľké nákupy s odvozom realizovaným osobnými autami. Na to sú tieto centrá stavané a preto sú pri nich veľké parkoviská. OC Dubeň by mohol urobiť prieskum a poskytnúť údaje, koľko z návštevníkov sa dopravilo autom a koľkí MHD, aké veľké nákupy (ani tak nie cenou ale objemom) urobili tieto skupiny. Naozaj nie je zmyslom OC doviesť sa sem MHD a odnášať v rukách obrovské tašky. Toto sú okrajové skupiny zákazníkov. Lenže v Žiline to nepochopili a preto umiestňujú OC čím bližšie do centra namiesto na okraj.
Koniec OT

Späť k MHD : ešte že mám L 26 (zatiaľ). Interval žiadny, spoje náhodné, ale doveziem sa bez prestupu za 12Sk z Vlčiniec do práce a naspäť. ?
Reply on: VLK #6824:
myslená B952E - IČV 15
Reply on: Vladimír #6793:
nová B952E videná dnes na linke 24, EČ ZA-950CN
Tá osmička mi až tak nevadí; v poslednej dobe sa mi zdá, že z nej cestujúci odbudli, okrem nakupujúcich prichádzajúcich z okolitých obcí a revizorov. Babky a dedkovia v dopoludňajších raziách do "kajflandu" a "kejfúru" už nechodia po zavedení 8-korunových lístkov a povinnej registrácie ZŤP.
Táto skupina cestujúcich využíva v tomto čase už len l. č. 5/15 do nemocnice a nazad. V tomto čase je v 5/15 dvadsať dôchodcov a dvaja náhodní "mladší", ktorí im len z dobrej vôle pomáhaju nastúpiť a štikať lístky. Nečudo, že aj túto linku od januára rušia. (aspoň sa mi to zdá)
Reply on: LUK #6821:
Tak už mi je jasné, prečo bude L8 zrušená. Je príliš efektívna.
Reply on: skarpo #6817:
Juraj už k tomu raz napísal:

Autor: Juraj #6030
Re #6029 PeterC: L8 sa nebranime, lebo je to ekonomicky efektivna linka. Pocet cestujucich a cestovne je tak velke, ze spojenie Zel.stanica-C. sa oplati. Keby mali vystupovat pri plavarni a hlavne ist s plnymi taskami spat, tak by ich ubudlo a s nimi aj cestovne.
Proste Juraj si povedal, ze on je tu sef a nebude pocuvat nejakych chudakov co sa musia vozit autobusom. A v konecnom dosledku nasiel "efektivny" sposob, ako sa mu dostane plna cena listka t.j. 17 korun.
Reply on: skarpo #6817:
Ak niekto povie, že podľa palubných počítačov zistil nevyťaženosť linky od Vysokoškolákov po Fatranskú, tak klame. To by sa museli označovať lístky a čipové karty aj pri vystupovaní. Môže maximálne zistiť, že medzi Vysokoškolákov a Fatranskou málo substrátu nastupuje. A to je niečo celkom iné. Z vlastnej skúsenosti viem, že L6 aj medzi týmito zastávkami je plná až po konečnú. Holt, niekto sa vozí autom, potom v kancelárii skúma diskety z palubných počítačov, a robí presné uzávery z nepresných čísel.
Reply on: simkoslav #6814:
Ad bod 1: Aj hrstku vyvolenych mozu z vily vyhodit divaci 🙂 ale mas pravdu, vox populi nikto nepocuva, a tak ludia hlasuju nohami. V pripade zilinskej MHD vylozene nohami, staci sa pozriet na pocty prepravenych osob od zavedenia malignej tarify v r. 1999.
Reply on: PeterC #6813:
Juraj dávnejšie uvádzal, že podľa údajov palubných počítačov je L6 v úseku od ul.Vysokoškolákov po Fatranskú nevyužitá. Ale potom je asi nevyužitá ako celok, pretože často ju používam osobne a nezaznamenal som na zastávke Vysokoškolákov žiadnu výraznú výmenu (výstup) cestujúcich.
Ku konečnej Carrefour (OC Dubeň) mám svoj názor : zbytočne vyplieskané peniaze na veľkú jednostopú sľučku cez parkovisko, keď OC Dubeň je plne v dochádzkovej vzdialenosti od zastávky Vysokoškolákov. Celá táto trať pôsobí dojmom nasilu pridaných niekoľko 100 metrov trolejbusovej stopy, kde musíme za každú cenu ukončiť nejakú linku. Tieto peniaze mohli byť efektívne využité napr. na lepšie riešenie kruhového objazdu (väčší priemer, 2 objazdné pruhy a pod.).
S mojim názorom nemusí nikto súhlasiť.
Reply on: Jakub #6799:
To svojske podanie je naozaj svojske. Na zaplakanie.
Reply on: simkoslav #6794:
Na toto sa neda napisat nic, lebo zase by som len urazal a upieral Ziline pravo ist svojou vlastnou cestou a tvorit si vlastnu tarifu a linkove vedenie a tak dalej. No nic. Sak aj BBDS si takto pod sebou pilila konar, a kde je dnes. Ona to vrchnost raz pochopi.
1. Musím trochu zafilozofovať a uviesť, že aj keď je mestská doprava riadená s.r.o., má monopol a jej úloha spočíva v plnení hlasu ľudu, ktorý však v "demokracii" nikto nepočúva. Jej "šéfom" je mesto a mesto tvorí mestská komunita jeho obyvateľov. Nepriama demokracia však zaviedla systém, kde mesto riadi hŕstka vyvolených, smotánky, ktorá presadzuje vlastné záujmy a neexistuje páka, ako ju odstrániť, keďže ľud sa dostane k "moci" iba raz za štyri roky. Vráťme sa teda k starovekým Aténam a rozhodujme na námestiach potleskom a pokrikom!

2. Uvediem presnejšie čísla ohľadom počtu obyvateľov Žiliny. 30.6.2004 mala Žilina 86 177 obyvateľov. Vlčince majú cca 25.000 obyvateľov (+ študenti ŽU), Solinky o niekoľko tisíc menej, Hájik má okolo 11 000.

3. Podľa nového linkovania by mal Hájik priame spojenie so Solinkami, ale nie s Vlčincami, resp. Solinky by mali najlepšie spojenie - s Hájikom a 1/2 Vlčiniec.
Reply on: skarpo #6812:
Vo svojich príspevkoch sa snažím len prezentovať svoj názor (aj názor Hájičanov, s ktorými som sa o tejto téme rozprával), že nám vadí strata priameho spojenia na Vlčince. Vadí nám to hlavne preto, že na Vlčince chodia do škôl naše malé deti, ktoré tam ísť museli (dôvody som rozobral vo svojom staršom príspevku), a necheme ich už prehlasovať na Hájik, lebo to môže mať pre ne zlé následky. Vôbec som sa nesťažoval, že máme málo liniek do centra, alebo nebodaj do Závodia. A čo sa týka tej "prestupnej tarify na žilinský spôsob", to radšej ani nejdem rozoberať. Jedno veľké zúfalstvo. Inak, na tú L6 končiacu pri Dubni máme asi rovnaký názor. Vyzerá to ako truc-podnik urobený ako Vlčincom, tak aj Hájiku.
Nám ostávajú len dve možnosti: Buď vystaviť naše deti nebezpečenstvu pri prestupovaní v centre (a ešte si aj priplatiť za zneužitie druhej linky), alebo vytiahnuť do ulíc mesta s autami, a za porovnateľné náklady odviezť deti do školy aj manželku do práce. Ktorú možnosť nám (Hájičanom) doporučujete zvoliť?
Reply on: PeterC #6811:

1.) Rameno Hájik-centrum 3 linky (int.10,10,20 v špičke), za hodinu 15 spojov, čo je 4-minútový interval. To je málo ?? Akurát nebude priame spojenie, ale však ide o prestupný systém. Síce na žilinskom princípe, ale bude.
2.) Bol som na Hájiku niekoľkokrát. V súčasnosti má cca 11000 obyvateľov. Aj napriek "lisovaniu" výstavby bude maximálny počet obyvateľov cca 16000. Solinky majú dnes 16000 obyvateľov. Majú 1,5x väčšiu rozlohu ako Hájik. Pripravuje sa ďaľšie zahusťovanie výstavby, a to obytné domy na Borovej a Osikovej. Takže tak.
Reply on: skarpo #6808:
Máš pravdu, že Hájik má pomerne dobré spojenie, ale si nedokončil, že len do 21.01.2005. Potom to až tak celkom pravda nebude. A s tým "najmenším" sídliskom - bol si tam niekedy? Ja si dovolím tvrdiť, že najmenšie už sú Solinky, a ak nie, tak v priebehu roka 2006 tomu tak bude.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement