Reply on: Jozef #6667:
Pre tých, ktorých zaujíma oblasť privádzača Žilina (Budatín) – Brodno, ešte krátky dodatok.
Táto severná časť mesta ešte nie je definitívne stavebne ukončená, lebo privádzač je teraz napojený na jestvujúcu štvorprúdovú komunikáciu asi 2 km dlhú okolo Brodna smerom do Čadce, CZ a PL. V budúcnosti, po vybudovaní diaľnice D3, sa terajšia štvorprúdová komunikácia okolo Brodna prebuduje na diaľnicu a spomínaný privádzač sa pred Brodnom pripojí mimoúrovňovo na diaľnicu. Navyše bude potrebné vybudovať novú komunikáciu zo Žiliny do Kysuckého Nového Mesta a pripojiť komunikačne mestskú časť Brodno na mesto, kde nám teraz premáva autobusová linka č. 22. Bude potrebné konečne dopravne a urbanisticky doriešiť túto severnú časť mesta. Všetko bude stavebne náročné, lebo v tomto priestore okrem diaľnice, preteká rieka Kysuca a prechádza medzinárodná železničná trať. Napojenie mestskej časti Brodno z centra je zaujímavo vyriešené, ale s realizáciou stavby si ešte pár rokov počkáme. Cestujúcim na L22 z Brodna to teraz neprekáža, lebo za pár minút sa pohodlne dostanú po štvorprúdovke do centra, skôr ako z niektorých sídlisk.
skarpo
No a k riešeniu dopravy : obytný súbor sa nachádza (aj keď veľmi tesne) v kruhu o polomere 500m od zastávky Fatranská. Avšak ako už bolo kedysi na fóre spomenuté, je demagógia zamienať pojmy dochádzková vzdialenosť 500m a vzdušná čiara 500m.
Po Rosinskej ceste nám premáva jediná linka MHD č.26. Jej cestovný poriadok je všetkým možným len nie pravidelným atraktívnym intervalom pre cestujúcich. Neviem, čo hlásia dopravnému podniku palubné počítače, ale zhodou okolností používam posledné 2 mesiace takmer denne túto linku, a síce spoje ráno 5.18, 6.13, 6.30 zo zastávky Plemenársky podnik, a poobede spoje 14.13, 15.43 či 16.43 z Bánovskej cesty. Garantujem vám, že ich obsadenosť sa niekedy približuje starým dobrým socialistickým časom. Takto si však nepredstavujem dnešnú kultúru cestovania. Alebo sa u DP počíta stále s maximálnou obsaditeľnosťou 8 stojacich osôb na 1m2
Jediné, na čo sa môžeme spoľahnúť je, že obyvatelia nových bytov rozšíria rady solventných občanov nezávislých na hromadnej doprave, plne využívajúcich výhody vlastného auta.