Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jozef #6667:

Pre tých, ktorých zaujíma oblasť privádzača Žilina (Budatín) – Brodno, ešte krátky dodatok.
Táto severná časť mesta ešte nie je definitívne stavebne ukončená, lebo privádzač je teraz napojený na jestvujúcu štvorprúdovú komunikáciu asi 2 km dlhú okolo Brodna smerom do Čadce, CZ a PL. V budúcnosti, po vybudovaní diaľnice D3, sa terajšia štvorprúdová komunikácia okolo Brodna prebuduje na diaľnicu a spomínaný privádzač sa pred Brodnom pripojí mimoúrovňovo na diaľnicu. Navyše bude potrebné vybudovať novú komunikáciu zo Žiliny do Kysuckého Nového Mesta a pripojiť komunikačne mestskú časť Brodno na mesto, kde nám teraz premáva autobusová linka č. 22. Bude potrebné konečne dopravne a urbanisticky doriešiť túto severnú časť mesta. Všetko bude stavebne náročné, lebo v tomto priestore okrem diaľnice, preteká rieka Kysuca a prechádza medzinárodná železničná trať. Napojenie mestskej časti Brodno z centra je zaujímavo vyriešené, ale s realizáciou stavby si ešte pár rokov počkáme. Cestujúcim na L22 z Brodna to teraz neprekáža, lebo za pár minút sa pohodlne dostanú po štvorprúdovke do centra, skôr ako z niektorých sídlisk.
Do obehu boli dané nové jednorazové cestovné lístky (vzor 2006), ktoré majú oproti súčasným aj modernejší vzhľad. Vzory zverejním hneď ako sa dostanem ku kompletnej sade.
Reply on: Jozef #6665:
Hovorí ti niečo slovo irónia ? Asi nie súdiac podľa podráždenej reakcie ? . Neviem, prečo berieš osobne, keď niekto neospevuje niečo "správne žilinské", ale to je tvoja vec.
Mňa by skôr zaujímal tvoj názor na linku 26, prípadne predĺženie trolejbusovej trate z Fatranskej po Rosinskú cestu.
Historický kalendár:
7.12.2004 - Pred rokom odovzdali do užívania asi 900 m dlhý diaľničný privádzač cesta I/11 Žilina (Budatín) – Brodno II. etapa s napojením na plánovanú diaľnicu D3. Je súčasťou medzinárodného koridoru D3, ktorý okrem iného spája Žilinu s Poľskou a Českom. Technicky náročnú stavbu medzi riekami Váh a Kysuca možno rozdeliť na dve časti, ktorú navyše pretína Košicko-bohumínska železnica. V prvej časti je privádzač napojený cez dva vážske mosty, ktoré boli I. etapa stavby, na žilinský štvorprúdový okruh. Odtiaľto prechádza v intraviláne Budatína, kde sa rozširuje až na šesť pruhov a mimoúrovňovo križuje komunikácie do Tepličky nad Váhom, Budatína a Zástrania. V týchto priestoroch je vybudovaný podchod pre peších. Ďalej privádzač prechádza ponad železnicu na ďalšiu mimoúrovňovú križovatku s odbočením do Považského Chlmca (Bytče). Vybudovanie nového privádzača si vyžiadalo rekonštrukciu pôvodného železničného nadjazdu, mosta nad Kysucou i dve nové komunikácie do Považského Chlmca a Zástrania. Investorom tejto stavby bola Slovenská správa ciest a generálnym dodávateľom stavebných prác Váhostav-SK Žilina. Rozpočtové náklady privádzača predstavujú 498 mil. korún. Stavba umožňuje vodičom rýchlejší, bezpečnejší a úspornejší prejazd týmto významným dopravným uzlom. V Budatíne na Námestí hrdinov boli vybudované nové priestranné autobusové zastávky. Cez uvedený privádzač prechádzajú aj autobusové linky MHD L21 Považský Chlmec - Bánová, L22 Brodno - Bytčica, L30 Vranie – železničná stanica, L27 Zástranie – Závodie a L29 Budatín (Dolná) – Žilinská Lehota, ktoré zabezpečujú rýchle a bezpečné spojenie mestských častí s centrom mesta. V minulosti sa diskutovalo aj o vybudovaní trolejbusovej dopravy do tejto oblasti, kde prichádzal do úvahy Považský Chlmec s obytnou a priemyselnou zónou. Po zastavení stavby D3 v úseku pred Strážovom ponad Hričovskú priehradu do Považského Chlmca a vyústením tunela pred Brodnom, bude uvedený privádzač slúžiť na prepojenie z D1 od Bratislavy smerom do Česka a Poľska. Z tohto dôvodu nie je možné počítať s trolejbusovou dopravou v tomto priestore.
Reply on: Jozef #6665:
Inac povedane, chces naznacit, ze na Rosinsku povedie trolejbus.

Sice na zilinskej MHD nenechavam obvykle nitku suchu, ale ak by sa toto realizovalo, tak si poviem - konecne. Konecne budu mat aj nejaku dalsiu NORMALNU konecnu (pre znalcov teorie grafov: vrchol prveho stupna) trolejbusu okrem Hajika a Kvacalovej a bude sa dat urobit s linkovym vedenim nieco viac, ako teraz. Ak sa bude chciet.

Fuj, ale nepekne satanisticke cislo prispevku som vychytal.
Reply on: skarpo #6664:

Nemusíš kombinovať a splietať o nejakých úspechoch mesta. Uvedené byty stavia bratislavská Spoločnosť Kastor s.r.o a podnikateľ Badžgoň, spájaný s SDKÚ. To si si mohol prečítať aj v novinách. Mohol ísť stavať aj inde, ale rozhodol sa tu na Vlčincoch. Asi vedel prečo tu investuje, ja sa ho na to pýtať nepôjdem.
Píšem to preto, lebo kde sa stavajú byty, tam sú ľudia a potrebujú sa voziť. Všetci sa nebudú voziť len autami. Teda na záver aj pre LUK-a: Všetko so všetkým súvisí.
Reply on: LUK #6661:
Ale tu predsa ide o ďaľšie úspechy mesta, tak čo otravuješ s MHD ? ?

No a k riešeniu dopravy : obytný súbor sa nachádza (aj keď veľmi tesne) v kruhu o polomere 500m od zastávky Fatranská. Avšak ako už bolo kedysi na fóre spomenuté, je demagógia zamienať pojmy dochádzková vzdialenosť 500m a vzdušná čiara 500m.
Po Rosinskej ceste nám premáva jediná linka MHD č.26. Jej cestovný poriadok je všetkým možným len nie pravidelným atraktívnym intervalom pre cestujúcich. Neviem, čo hlásia dopravnému podniku palubné počítače, ale zhodou okolností používam posledné 2 mesiace takmer denne túto linku, a síce spoje ráno 5.18, 6.13, 6.30 zo zastávky Plemenársky podnik, a poobede spoje 14.13, 15.43 či 16.43 z Bánovskej cesty. Garantujem vám, že ich obsadenosť sa niekedy približuje starým dobrým socialistickým časom. Takto si však nepredstavujem dnešnú kultúru cestovania. Alebo sa u DP počíta stále s maximálnou obsaditeľnosťou 8 stojacich osôb na 1m2 ❓

Jediné, na čo sa môžeme spoľahnúť je, že obyvatelia nových bytov rozšíria rady solventných občanov nezávislých na hromadnej doprave, plne využívajúcich výhody vlastného auta.
Cafte fandovia žilinskej MHD, chcem sa opýtat, či niekedy nevyšla alebo nemá byt vydaná dáka publikácia o žilinskej MHD a poprípade,kde by sa dala zakupit, Vdaka ?
Reply on: Jozef #6660:
Ty kokso, jake lacné byty, kiež by boli aj v BA taketo lacné byty...
Reply on: Jozef #6660:
and what about MHD? ?
Pred pár mesiacmi sme diskutovali o zabezpečení dopravy pre nový obytný súbor Vlčince V., kde sme sa v diskusii zhodli, že dopravu netreba pre túto novú časť sídliska riešiť, lebo je v dochádzkovej vzdialenosti na Rosinskú cestu, prípadne na zastávku Fatranská.
Výstavba už pokračuje v plnom prúde a prvé byty by mali byť odovzdané v roku 2006 a ďalšie do roku 2008. Celkom tam má byť postaveným 287 bytov, ktoré stavia bratislavská Spoločnosť Kastor s.r.o. Bližšie o tejto výstavbe a lokalite na sídlisku Vlčince si môžete pozrieť na stránke spoločnosti: http://www.vlcince.sk/
Reply on: PeterC #6658:
Samozrejme ze vinu nesie DPMZ. Prehlasovat o niecom ze je to zadarmo, ked za to clovek plati viac ako 700Sk mesacne (resp 1700Sk stvrtrocne) je neskutocne pokrytectvo...
Reply on: jsi #6657:
Máš pravdu, uvedomil som si, ze DPMŽ za obsah tejto stránky nemôže. Týmto sa ospravedlňujem DPMŽ, a svoju kritiku smerujem na občianske združenie mhd.sk, ako prevádzkovateľa stránky IMHD, ktoré uverejnilo zavádzajúcu informáciu.
Reply on: PeterC #6655:

Zmateny je asi autor oznamu, ktory ho pridal na stranku IMHD, pretoze stranky IMHD nie su strankami DPMZ. Na tejto stranke(www.dpmz.sk) je to napisane v poriadku.
V novinke je chyba. Jazdy zadarmo sú len v dňoch pracovného pokoja a soboty sa za ne nepovažujú.
Nie je mi jasné: V aktuálnych informáciách na tejto stránke, pod nadpisom "Nové tarifné zvýhodnenie ..." je uvedené, že jazdy sa nebudú odrátavať v sobotu, nedeľu a vo sviatky (teda celkom okolo 115 dní v roku). V autobuse som na okne čítal oznam, že jazdy sa nebudú odrátavať v nedeľu a vo sviatky, aj s konkrétne uvedeným počtom takýchto dní v roku 2006, tuším 66. Tak čo je pravda? Spolu s majorom Haluškom si povzdychávam: "Som z toho voláky zmätený." A dodávam: Na DPMŽ ste na tom asi podobne, čo je už naozaj trocha čudné.
Reply on: Jozef #6652:
Jozef, bod pre teba! Mám dlhé vedenie, až teraz mi došlo, ako si to myslel ?
Reply on: Papyr #6628:
Suhlas! Pripajam sa.

JURAJ, ja chapem, ze chodievas do skoly, na sluzobky, ze si pracovne velmi vytazeny a prispievas sem z dobrej vole. To ja vsetko beriem a ako som uz predtym napisal, vazim si, ze sem pises. Ale uz naozaj uplynul velmi dlhy cas co sme ta ziadali o vysvetlenia k niektorym konfliktnym otazkam, doteraz si vsak neodpovedal. Mam tiez bohuzial pocit, ze pokial ide o tarifu, tak na to nemas vobec chut nieco vysvetlovat (neviem preco), vzdy sa tomu diplomaticky vyhnes tak, ze si napr. na sluzobke a ze ked bude niekedy viac casu a potom po case akoby nic sa zapojis do diskusie s inymi, "netarifnymi prispevkami".

Ak mas pocit, ze s nami sa nehodno o zilinskej tarife bavit (niekedy to naznacujes - temy na dplomovku mozu byt o vselicom, len nie o tarife, na porovnania s Presovom reagujes urazene), tak nam povedz, bolo by to ferove a chlapske, pretoze my stale cakame tak ako si nam slubil. Podla teba sme mozno kecalkovia, ja to beriem, ale poniektori sme tu Zilincania, vasu MHD pouzivajuci a preto by sme objasnenie niektorych veci privitali.

Som toho nazoru, ze pokial sa tu poriadne nevysvetlia tieto sporne otazy (ktore sa tocia vlastne len okolo tarify), tak tu nikdy pokoj nebude. Mozno ma argumentmi presvedcis, mozno nie, ale doteraz to nebolo vysvetlene vobec.

Neber to prosim ako urazku alebo osobny utok, nic take som nemal v umysle.
Reply on: LUK #6651:

"Myslím si, že najlepšie by bolo zakúpiť kĺbové nízkopodlažné vozidlá, veď na Košickej vo vozovni je ešte miesta dosť vedľa odstavených kĺbových Karuos, ktoré už ani nevedia ako vyzerá mesto".
Keď ti niekto niečo ponúka a ty to nepotrebuješ, tak odpoveď je jasná, že vo vozovni Košickej je ešte miesta dosť, aby sa tam postavili aj ďalšie autobusy vedľa odstavených autobusov, ktoré nepremávajú.
bez komentára ?

Autor: ufo
"Nechceli ste radšej v Žiline ďaľšie 4 nízkopodlažné autobusy? " #6634

Autor: Jozef
"Myslím si, že najlepšie by bolo zakúpiť kĺbové nízkopodlažné vozidlá, veď na Košickej vo vozovni je ešte miesta dosť vedľa odstavených kĺbových Karos, ktoré už ani nevedia ako vyzerá mesto. " #6636

Autor: Miro
"Nebol by zbytočný luxus kupovať kĺbové nízkopodlažné autobusy? Aby stáli vo vozovni vedľa tých čo tam už stoja?" #6648

Autor: Jozef
"Samozrejme, že netreba v Žiline kupovať žiadne kĺbové autobusy, ktoré na linkách nepremávajú" #6650

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.