K terajším jednorazovým cestovným lístkom s platnosťou od 1.12.2005 pribudli 4 nové jednorazové cestovné lístky (môžeme si ich nazvať vzor 2006 ako ich nazval Valec) v hodnote: základný lístok 12 Sk, základný zvýhodnený 10 Sk a k nim zľavnené lístky po 8 Sk a 7 Sk. Nové cestovné lístky sa začínajú objavovať v novinových stánkoch, kde už mali vypredané staré cestovné lístky. Aj v niektorých predajných miestach DPMŽ, s.r.o. sa vypredávajú len staré cestovné lístky. Oba druhy JCL sú platné.
Od 15. decembra 2005 sa rozširuje sortiment cestovných lístkov o jednorazové cestovné lístky prestupné. Cestovný lístok prestupný základný je vo výške 19 Sk a zľavnený vo výške 13 Sk. Tieto cestovné lístky je už možné zakúpiť si v predajných miestach DPMŽ, s.r.o.
Kto chce mať ucelenú zbierku cestovných lístkov, má už len pár dní na to, aby si zakúpil zľavnený cestovný lístok ŤZP a ŤZP-S vo výške 1 Sk, lebo platnosť doterajších papierových jednorazových cestovných lístkov končí 16.12.2005.
Štyri nové druhy jednorazových cestovných lístkov platné od 1.12.2005 si môžete pozrieť na stránke DPMŽ, s.r.o.: http://www.dpmz.sk/Stranky/ListkyAut.php
Historický kalendár:
8.12.1993 - V roku 1993, po vzniku samostatnej Slovenskej republiky, prichádza k transformácii podnikov ČSAD. Na základe rozhodnutia ministra dopravy, spojov a verejných prác SR č. 85/93, zo dňa 8. decembra 1993 boli vytvorené samostatné podniky Slovenská autobusová doprava š.p. ( SAD ) a Nákladná doprava š.p. ( NAD ) s výnimkou ČSAD v Žiline, kde sa nákladná doprava priamo vyčlenila a po privatizácii v r. 1994 preberá poskytovanie dopravných služieb v regióne Žilina firma NDŽ s.r.o. (Nákladná doprava Žilina). Po schválení Mestským zastupiteľstvom v Žiline (6.11.1992) bol znovuobnovený DPMŽ, ktorý sa vyčlenil z ČSAD a začal po tridsiatich rokoch od 1.11.1993 vykonávať MHD v Žiline.
Dnes ráno okolo 7:30 sa stala dopravná nehoda. Bus na linke 2 (stará karosa, označenie asi 741) vrazil za prudkého brzdenia do dvoch osobných áut medzi zasatávkami Hlinská a Poľná. Niektorí cestujúci skončili dokonca s ľahšími zraneniami v nemocnici, no nič vážnejšieho sa naštastie nestalo. Autobus nešiel totiž príliš rýchlo. Presnejšie info nemám.
Pre tých, ktorých zaujíma oblasť privádzača Žilina (Budatín) – Brodno, ešte krátky dodatok.
Táto severná časť mesta ešte nie je definitívne stavebne ukončená, lebo privádzač je teraz napojený na jestvujúcu štvorprúdovú komunikáciu asi 2 km dlhú okolo Brodna smerom do Čadce, CZ a PL. V budúcnosti, po vybudovaní diaľnice D3, sa terajšia štvorprúdová komunikácia okolo Brodna prebuduje na diaľnicu a spomínaný privádzač sa pred Brodnom pripojí mimoúrovňovo na diaľnicu. Navyše bude potrebné vybudovať novú komunikáciu zo Žiliny do Kysuckého Nového Mesta a pripojiť komunikačne mestskú časť Brodno na mesto, kde nám teraz premáva autobusová linka č. 22. Bude potrebné konečne dopravne a urbanisticky doriešiť túto severnú časť mesta. Všetko bude stavebne náročné, lebo v tomto priestore okrem diaľnice, preteká rieka Kysuca a prechádza medzinárodná železničná trať. Napojenie mestskej časti Brodno z centra je zaujímavo vyriešené, ale s realizáciou stavby si ešte pár rokov počkáme. Cestujúcim na L22 z Brodna to teraz neprekáža, lebo za pár minút sa pohodlne dostanú po štvorprúdovke do centra, skôr ako z niektorých sídlisk.
Do obehu boli dané nové jednorazové cestovné lístky (vzor 2006), ktoré majú oproti súčasným aj modernejší vzhľad. Vzory zverejním hneď ako sa dostanem ku kompletnej sade.
Hovorí ti niečo slovo irónia ? Asi nie súdiac podľa podráždenej reakcie ? . Neviem, prečo berieš osobne, keď niekto neospevuje niečo "správne žilinské", ale to je tvoja vec.
Mňa by skôr zaujímal tvoj názor na linku 26, prípadne predĺženie trolejbusovej trate z Fatranskej po Rosinskú cestu.
Historický kalendár:
7.12.2004 - Pred rokom odovzdali do užívania asi 900 m dlhý diaľničný privádzač cesta I/11 Žilina (Budatín) – Brodno II. etapa s napojením na plánovanú diaľnicu D3. Je súčasťou medzinárodného koridoru D3, ktorý okrem iného spája Žilinu s Poľskou a Českom. Technicky náročnú stavbu medzi riekami Váh a Kysuca možno rozdeliť na dve časti, ktorú navyše pretína Košicko-bohumínska železnica. V prvej časti je privádzač napojený cez dva vážske mosty, ktoré boli I. etapa stavby, na žilinský štvorprúdový okruh. Odtiaľto prechádza v intraviláne Budatína, kde sa rozširuje až na šesť pruhov a mimoúrovňovo križuje komunikácie do Tepličky nad Váhom, Budatína a Zástrania. V týchto priestoroch je vybudovaný podchod pre peších. Ďalej privádzač prechádza ponad železnicu na ďalšiu mimoúrovňovú križovatku s odbočením do Považského Chlmca (Bytče). Vybudovanie nového privádzača si vyžiadalo rekonštrukciu pôvodného železničného nadjazdu, mosta nad Kysucou i dve nové komunikácie do Považského Chlmca a Zástrania. Investorom tejto stavby bola Slovenská správa ciest a generálnym dodávateľom stavebných prác Váhostav-SK Žilina. Rozpočtové náklady privádzača predstavujú 498 mil. korún. Stavba umožňuje vodičom rýchlejší, bezpečnejší a úspornejší prejazd týmto významným dopravným uzlom. V Budatíne na Námestí hrdinov boli vybudované nové priestranné autobusové zastávky. Cez uvedený privádzač prechádzajú aj autobusové linky MHD L21 Považský Chlmec - Bánová, L22 Brodno - Bytčica, L30 Vranie – železničná stanica, L27 Zástranie – Závodie a L29 Budatín (Dolná) – Žilinská Lehota, ktoré zabezpečujú rýchle a bezpečné spojenie mestských častí s centrom mesta. V minulosti sa diskutovalo aj o vybudovaní trolejbusovej dopravy do tejto oblasti, kde prichádzal do úvahy Považský Chlmec s obytnou a priemyselnou zónou. Po zastavení stavby D3 v úseku pred Strážovom ponad Hričovskú priehradu do Považského Chlmca a vyústením tunela pred Brodnom, bude uvedený privádzač slúžiť na prepojenie z D1 od Bratislavy smerom do Česka a Poľska. Z tohto dôvodu nie je možné počítať s trolejbusovou dopravou v tomto priestore.
Inac povedane, chces naznacit, ze na Rosinsku povedie trolejbus.
Sice na zilinskej MHD nenechavam obvykle nitku suchu, ale ak by sa toto realizovalo, tak si poviem - konecne. Konecne budu mat aj nejaku dalsiu NORMALNU konecnu (pre znalcov teorie grafov: vrchol prveho stupna) trolejbusu okrem Hajika a Kvacalovej a bude sa dat urobit s linkovym vedenim nieco viac, ako teraz. Ak sa bude chciet.
Fuj, ale nepekne satanisticke cislo prispevku som vychytal.
Nemusíš kombinovať a splietať o nejakých úspechoch mesta. Uvedené byty stavia bratislavská Spoločnosť Kastor s.r.o a podnikateľ Badžgoň, spájaný s SDKÚ. To si si mohol prečítať aj v novinách. Mohol ísť stavať aj inde, ale rozhodol sa tu na Vlčincoch. Asi vedel prečo tu investuje, ja sa ho na to pýtať nepôjdem.
Píšem to preto, lebo kde sa stavajú byty, tam sú ľudia a potrebujú sa voziť. Všetci sa nebudú voziť len autami. Teda na záver aj pre LUK-a: Všetko so všetkým súvisí.
Ale tu predsa ide o ďaľšie úspechy mesta, tak čo otravuješ s MHD ? ?
No a k riešeniu dopravy : obytný súbor sa nachádza (aj keď veľmi tesne) v kruhu o polomere 500m od zastávky Fatranská. Avšak ako už bolo kedysi na fóre spomenuté, je demagógia zamienať pojmy dochádzková vzdialenosť 500m a vzdušná čiara 500m.
Po Rosinskej ceste nám premáva jediná linka MHD č.26. Jej cestovný poriadok je všetkým možným len nie pravidelným atraktívnym intervalom pre cestujúcich. Neviem, čo hlásia dopravnému podniku palubné počítače, ale zhodou okolností používam posledné 2 mesiace takmer denne túto linku, a síce spoje ráno 5.18, 6.13, 6.30 zo zastávky Plemenársky podnik, a poobede spoje 14.13, 15.43 či 16.43 z Bánovskej cesty. Garantujem vám, že ich obsadenosť sa niekedy približuje starým dobrým socialistickým časom. Takto si však nepredstavujem dnešnú kultúru cestovania. Alebo sa u DP počíta stále s maximálnou obsaditeľnosťou 8 stojacich osôb na 1m2
Jediné, na čo sa môžeme spoľahnúť je, že obyvatelia nových bytov rozšíria rady solventných občanov nezávislých na hromadnej doprave, plne využívajúcich výhody vlastného auta.
Cafte fandovia žilinskej MHD, chcem sa opýtat, či niekedy nevyšla alebo nemá byt vydaná dáka publikácia o žilinskej MHD a poprípade,kde by sa dala zakupit, Vdaka ?
Pred pár mesiacmi sme diskutovali o zabezpečení dopravy pre nový obytný súbor Vlčince V., kde sme sa v diskusii zhodli, že dopravu netreba pre túto novú časť sídliska riešiť, lebo je v dochádzkovej vzdialenosti na Rosinskú cestu, prípadne na zastávku Fatranská.
Výstavba už pokračuje v plnom prúde a prvé byty by mali byť odovzdané v roku 2006 a ďalšie do roku 2008. Celkom tam má byť postaveným 287 bytov, ktoré stavia bratislavská Spoločnosť Kastor s.r.o. Bližšie o tejto výstavbe a lokalite na sídlisku Vlčince si môžete pozrieť na stránke spoločnosti: http://www.vlcince.sk/
Samozrejme ze vinu nesie DPMZ. Prehlasovat o niecom ze je to zadarmo, ked za to clovek plati viac ako 700Sk mesacne (resp 1700Sk stvrtrocne) je neskutocne pokrytectvo...
Máš pravdu, uvedomil som si, ze DPMŽ za obsah tejto stránky nemôže. Týmto sa ospravedlňujem DPMŽ, a svoju kritiku smerujem na občianske združenie mhd.sk, ako prevádzkovateľa stránky IMHD, ktoré uverejnilo zavádzajúcu informáciu.
Zmateny je asi autor oznamu, ktory ho pridal na stranku IMHD, pretoze stranky IMHD nie su strankami DPMZ. Na tejto stranke(www.dpmz.sk) je to napisane v poriadku.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
81-71