Zaujímavý posun od jednoznačného nadšenia z návrhu nového linkového vedenia po vytriezvenie ?
Mám taký pocit, že ide o rozdiel v požiadavkách na dopravu medzi mestami veľkosti Bratislavy a menšími mestami. Vo veľkých mestách sa MHD využíva rovnomernejšie počas celého dňa a na celej ploche mesta, v menších mestách je požiadavka viac-menej len na čo najefektívnejšie cestovanie ráno do práce a poobede z práce a teda radšej viac priamych spojov v čase špičky aj na úkor pravidelnosti intervalu. To, že v takom Martine sa MHD podobá skôr na prímestskú dopravu s číslovanými linkami nie je ani tak spôsobené nejakými SADistickými maniermi, ale práve týmito požiadavkami menšieho mesta na dopravu.
Vladimír, aké sú tvoje skúsenosti z Nitry?
Myslím, že by bolo vhodné zapojiť do diskusie čo najširšiu verejnosť. Predstaviť nový návrh v miestnych médiách a vyzvať ľudí, aby sa vyjadrili.
Mám taký pocit, že ide o rozdiel v požiadavkách na dopravu medzi mestami veľkosti Bratislavy a menšími mestami. Vo veľkých mestách sa MHD využíva rovnomernejšie počas celého dňa a na celej ploche mesta, v menších mestách je požiadavka viac-menej len na čo najefektívnejšie cestovanie ráno do práce a poobede z práce a teda radšej viac priamych spojov v čase špičky aj na úkor pravidelnosti intervalu. To, že v takom Martine sa MHD podobá skôr na prímestskú dopravu s číslovanými linkami nie je ani tak spôsobené nejakými SADistickými maniermi, ale práve týmito požiadavkami menšieho mesta na dopravu.
Vladimír, aké sú tvoje skúsenosti z Nitry?
Myslím, že by bolo vhodné zapojiť do diskusie čo najširšiu verejnosť. Predstaviť nový návrh v miestnych médiách a vyzvať ľudí, aby sa vyjadrili.
Peter K
Ak by sa predlzila dnesna trasa L4 zo Soliniek az po zast. Matice slovenskej, tak by to bolo zlepenie navrhovanej L4 a L13. Cestujuci na trase dnesnej L4 by si nemuseli zvykat na nic nove, pre niektorych by odpadlo neprirodzene furikovanie po centralnom okruhu. Smerovanie ostatnych liniek by malo byt take, ako napisal Valec. Takto bude viacej moznosti bezprestupoveho cestovania.
Tym, ze navrhovane L13 a L4 po ich zluceni uz nebudu musiet absolvovat uplne cely centralny okruh, usetri sa na jednom spoji L4, alebo L13 pol kilometra. Ak by mali za den po 70 spojoch, tak sa usetri 70 km, ktore by bolo vhodne investovat do atraktivnejsieho intervalu (15 min.) medzi rannou a popoludnajsou spickou. Navrhovany 20 minutovy interval v tomto case (aj ked mozno kapacitne postacuje) urcite nie je dost atraktivny a tazko prilaka dalsich cestujucich.