Reply on: Papyr #5953:
..... Hliny - Nemocnica:- čo súčasný spoj L2? Ten nikde neberieš do úvahy.... je len otázkou času, kedy bude musieť premávať počas celého dňa a dokonca premáva okolo nemocnice....
- ak je úplnou katastrófou zníženie počtu spojov z Hlín ku nemocnici, tak ok, dajme tento benefit aj iným častiam Žiliny, kde cestujúci teraz chodí pešo, alebo tiež musí prestúpiť... Pokiaľ viem, tak v okrajových častiach mesta žije podstatne viac starších ľudí ako na sídliskách.....
- a čo súčasná L22, tá cez Hliny neprechádza?
Natrieskané a preplnené spoje.....Hmm.... Ak dobre viem, tak ku zmenám je potrebné pristúpiť hlavne kvôli neefektivite a nízkej vyťaženosti spojov. Ak sú všetky spoje efektívne, vyťažené a MHD v Žiline je zisková, tak nech sa nič nemení....Veď súčasný stav je dokonalý - dokáže každého prepraviť kam chce a dokonce jedným spojom! Dokonca linky jazdia aj v intervaloch - raz za hodinu.....
Peter K
Ak by sa predlzila dnesna trasa L4 zo Soliniek az po zast. Matice slovenskej, tak by to bolo zlepenie navrhovanej L4 a L13. Cestujuci na trase dnesnej L4 by si nemuseli zvykat na nic nove, pre niektorych by odpadlo neprirodzene furikovanie po centralnom okruhu. Smerovanie ostatnych liniek by malo byt take, ako napisal Valec. Takto bude viacej moznosti bezprestupoveho cestovania.
Tym, ze navrhovane L13 a L4 po ich zluceni uz nebudu musiet absolvovat uplne cely centralny okruh, usetri sa na jednom spoji L4, alebo L13 pol kilometra. Ak by mali za den po 70 spojoch, tak sa usetri 70 km, ktore by bolo vhodne investovat do atraktivnejsieho intervalu (15 min.) medzi rannou a popoludnajsou spickou. Navrhovany 20 minutovy interval v tomto case (aj ked mozno kapacitne postacuje) urcite nie je dost atraktivny a tazko prilaka dalsich cestujucich.