To je dobre, ze tvoje nazory nie su nazormi tvojho zamestnavatela, lebo niektorych ludi dost drazdi to niekedy namyslene az arogantne chovanie s decentnym podnikatelskym usmevom na tvari.
S tymto som vnutorne bojoval najviac a bojujem doteraz. Ale ak to vsade vychadza, ze trolejbusova doprava je v Ziline nosnym systemom a autobusova doplnkovym, je logicke, ze na nosnom systeme sa vyzaduje kratky interval a u autobusov sa toleruje aj hodinovy interval. No a jednotka aj pri hodinovom intervale chodila z Rondla do depa skoro prazdna, nekonecne dlhe davanie prednosti na Zavodskej zakazdym naburavalo jej synchronizaciu s inymi linkami na dalsej trase a pritom pre Tb linku to bol interval smiesny. Takto L29 Z.Lehota-Strazov-Depo-Rondel-Vel.Okruzna-Hurbanova nielen poriesi kapacitne vyrovnane potrebu depa, ale sa aj zlikviduje to jalove drahe jazdenie na Rondel z dovodu nemoznosti laveho odbocenia k Marnici.
Ked sa raz niekedy predlzi az ku krematoriu, nie je problem to zmenit, cislo mame rezervovane.
Inak, keď spomínaš tú Nitru... Ešte pred pár dňami si sa čudoval, že do akej to nešťastne úzkej uličky posielame autobusy (Špitálska ul.). Dnes sa tam celý deň producírovala vaša 11-ka
Tak v prvom rade sa musim podakovat ja tebe. Iba ty vies, ze ked sme pondelok poobede sedeli v Nitre pri tej pizze, vyzeralo to trochu inak. Dal som si od teba poradit a myslim, ze je to fakt lepsie.
To cislovanie sa aj mne pacilo s cislami do 10, avsak ked uz sa zmenil system trasovania z U na P, bude logickejsie /a trochu ide aj o zvyklost podla Hajika/ dat na kazde sidlisko urcitu logicku "symetriu", teda Solinky 3/13, Vlcince 4/14 a Hajik 6/16.
Vynechanie intervalu 6/16 si uhadol presne.
Zastavky na okruhu by mali byt take, aby sa na kazde sidlisko kazdou dvojicou islo z jednej zastavky. Aj tu na fore boli negativne pripomienky ku opaku.
Z predchadzajuceho vyplyva, ze malo by to byt tak aj zmerom na Vlcince a teda pre okruh ostava interval 10' a cestujuci na Vlky si nastupi do prveho, co pojde, kym na takej Predmestskej uz nie je taky silny dopyt ako na okruhu a 20' v sedle by mohol stacit.
Ešte niečo - beriem to tak, že niektoré veci sa ešte môžu zmeniť. Ale navrhnutý interval L4 považujem za dosť slabý. Nechať v sedle po Predmestskej a Košickej prebehnúť jeden trolík raz za 20 minút je veľmi málo.
Juraj: Som veľmi rád, že si sa rozhodol podeliť sa s nami o návrh optimalizácie linkového vedenia TD. Mne osobne sa taktiež veľmi návrh pozdáva. Krásny mimimalistický variant. Zaujalo ma pár vecí.
1. smerovanie liniek na centrálnom okruhu
Linky 4/14. Na rozdiel od liniek 3/13 mi nie je jasné, akým smerom budú centrum obiehať. Resp. by sa dalo o tom debatovať. L4 by mala z historických dôvodov jazdiť v smere Štúrovo nám. - Hurbanova - Žel. stanica, lebo smerom na Košickú a Vlky sa odjakživa nastupovalo týmto smerom. Čo ale s L14? Sú tu dve možnosti, obe svojím spôsobom logické, obe svojím spôsobom nelogické.
a) linka bude premávať v smere Štúrovo nám. - Polícia - Žel. stanica. Výhodou bude to, že cestujúci na Vlčince budú nastupovať vždy v jednom smere, nebudú prebiehať cez cestu. Ďalšou výhodou by bolo to, že na centrálnom okruhu by sa fŕovejšie rozložili smerovania liniek, netočilo by sa všetko rovnako (protismer hodinových ručičiek je silnejší). Nevýhodou by však bolo dosť komplikované spojenie Štúrovo nám. - Vlčince (dookola cez ŽST a Štefánikovo nám.), resp. Vlčince - Štefánikovo nám. (dookola cez ŽST a Štúrovo nám.).
b) linka bude premávať v smere Žel. stanica - Polícia - Štúrovo nám. Výhody a nevýhody platia ako v bode a), len inverzne.
2. Interval 6/16
Interval na jednotlivých linkách bol vynechaný, takže som vytušil, že nebude delený na polovicu. Ono je vlastne logické, že pri Carrefoure nemá 12minútovka v špičke zmysel. Aké intervaly sa teda navrhujú? V sedle to bude asi delené pol na pol, t.j. 20+20. Na L6 by som očakával 20minútovku po celý deň a na L16 v špičke asi nejaké nepravidelné dorovnávacie spoje na žiadanú výslednú 6minútovku.
Mimochodom, Hájik v sedle každých 10 min.? To je o 100% viac ako dnes! Chválim, chválim...
3. Linka 13
Veľmi sa mi páči. Je to zaujímavé spojenie stanice s vysokoškolskými internátmi na Hlinách a následne ďalej aj priamo do univerzitného areálu, navyše v slušných intervaloch. Ozaj super. Ďalej sa mi veľmi pozdáva skutočnosť, že L13 ostáva ako JEDINÉ spojenie Soliniek s Vlčincami. Silné prúdy sídlisko - centrum a späť by tak mali byť odbremenené od prúdu sídlisko - sídlisko, ktorý sa bude realizovať priamo.
Na záver už len hádam jediná negatívna pripomienka -> ja by som tie linky očísloval inak:
14 -> 5
13 -> 7
Skutočne či chceme alebo nechceme, tak tam ešte chýba trolejbusová linka na Kvačalovu, v poradí 7. linka. Alebo necháme oblasť Kvačalovej, DP, cintorín a časť Závodia odrezanú od trolejbusovej dopravy, keď je tam vybudovaná trolejbusová trať? Myslím si, že keď sa nám už takmer všetky linky točia po centrálnom okruhu, tak aj linka x z Kvačalovej nech prebehne po centrálnom okruhu a vráti sa späť.
a na doplnenie: pravdaže moje príspevky vyjadrujú môj osobný názor a nie sú názorom môjho zamestnávateľa. Oficiálne stanovisko firma zaujme a nemusí byť totožné s mojimi príspevkami. Rovnako informácie, ktoré som čerpal nepodliehajú utajovaným skutočnostiam pri vzájomnom styku dodávateľa a odberateľa technológií dodávaných mojím zamestnávateľom.
tento príspevok som (ne)napísal pod žiadnym nátlakom.... niééé, nechte mňa!!! ☠ ? ? ? ? ? ? ? ?
Síce to nebude uplne super, ale z Vlčincov by som bral 2 prúdy: na Košickú a okolo nemocnice. Je mi jasné, že linky 4 a 5 sa skoordinovať nedajú, keď tak len pri veľmi divnom intervale. Takisto sa nedá spraviť koordinácia liniek 4 a 7/17 tak, aby sa prekrývali aj smerom na Solinky aj smerom z Vlčincov.
Holt dĺžky trás ti nepošlem, lebo by som to musel zmerať. Ale veď zober si pravítko a mapu, zaberie ti to tak hodinku. Čo žiadajú cestujúci zistíš aj z toho, ako to premáva teraz, len to treba trošku skoordinovať, prípadne zohľadniť príchody vlakov a začiatky pracovných zmien (väčšinou o 6:00).
pretože nejakí hackeri sa ku tomu len tak ľahko nedostanú. Je jasné, že niekto, kto s tým robí sa jednoducho dostane do iného systému, ale za tých x rokov, čo systém beží zatiaľ nebol zaznamenaný ani jeden prípad klonovania! Takže už samotných počiatkoch bolo jasné, odkiaľ fúka vietor...
ešte informácia: náš systém nebol v skutočnosti nabúraný a dokáže odhaliť falzifikát, na to existujú vnútorné kontroly. Jediné, čo sa stalo je to, že sa dostali na kartu a pozmenili na nej údaje.
A samozřejmě by to bylo za předpokladu přestupného tarifu- jinak nemá asi smysl vymýšlet cokoliv, protože lidi budou (právem) naštvaní, že jsem jim zdražil dopravu.
OK, když mi pošleš informace o délkách linek (abych vypočítal ty vozokm), tak můžu něco stvořit. Ovšem problém je, že to bude od stolu a tedy se to nemusí shodovat s tím, co lidi v Žilině žádají. Takže se něčeho podobného dost bojím.
Tak toto je výborný návrh. Ak budú intervaly také, ako sú uvedené, bude toto skutočným prínosom pre mesto a pre ľudí. Treba ešte do tohoto zapracovať aj zmeny vo vedení autobusov - aspoň u liniek, kde je to potrebné / sorry, som zaťažený na L21, kde je trošku cítiť zrušenie L28 zvlášť o 14 hod /
Juraj
Ked sa raz niekedy predlzi az ku krematoriu, nie je problem to zmenit, cislo mame rezervovane.