Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #5835:
Tak v prvom rade sa musim podakovat ja tebe. Iba ty vies, ze ked sme pondelok poobede sedeli v Nitre pri tej pizze, vyzeralo to trochu inak. Dal som si od teba poradit a myslim, ze je to fakt lepsie.

To cislovanie sa aj mne pacilo s cislami do 10, avsak ked uz sa zmenil system trasovania z U na P, bude logickejsie /a trochu ide aj o zvyklost podla Hajika/ dat na kazde sidlisko urcitu logicku "symetriu", teda Solinky 3/13, Vlcince 4/14 a Hajik 6/16.

Vynechanie intervalu 6/16 si uhadol presne.

Zastavky na okruhu by mali byt take, aby sa na kazde sidlisko kazdou dvojicou islo z jednej zastavky. Aj tu na fore boli negativne pripomienky ku opaku.

Z predchadzajuceho vyplyva, ze malo by to byt tak aj zmerom na Vlcince a teda pre okruh ostava interval 10' a cestujuci na Vlky si nastupi do prveho, co pojde, kym na takej Predmestskej uz nie je taky silny dopyt ako na okruhu a 20' v sedle by mohol stacit.
Reply on: Vladimír #5834:
Ešte niečo - beriem to tak, že niektoré veci sa ešte môžu zmeniť. Ale navrhnutý interval L4 považujem za dosť slabý. Nechať v sedle po Predmestskej a Košickej prebehnúť jeden trolík raz za 20 minút je veľmi málo.
Juraj: Som veľmi rád, že si sa rozhodol podeliť sa s nami o návrh optimalizácie linkového vedenia TD. Mne osobne sa taktiež veľmi návrh pozdáva. Krásny mimimalistický variant. Zaujalo ma pár vecí.

1. smerovanie liniek na centrálnom okruhu
Linky 4/14. Na rozdiel od liniek 3/13 mi nie je jasné, akým smerom budú centrum obiehať. Resp. by sa dalo o tom debatovať. L4 by mala z historických dôvodov jazdiť v smere Štúrovo nám. - Hurbanova - Žel. stanica, lebo smerom na Košickú a Vlky sa odjakživa nastupovalo týmto smerom. Čo ale s L14? Sú tu dve možnosti, obe svojím spôsobom logické, obe svojím spôsobom nelogické.

a) linka bude premávať v smere Štúrovo nám. - Polícia - Žel. stanica. Výhodou bude to, že cestujúci na Vlčince budú nastupovať vždy v jednom smere, nebudú prebiehať cez cestu. Ďalšou výhodou by bolo to, že na centrálnom okruhu by sa fŕovejšie rozložili smerovania liniek, netočilo by sa všetko rovnako (protismer hodinových ručičiek je silnejší). Nevýhodou by však bolo dosť komplikované spojenie Štúrovo nám. - Vlčince (dookola cez ŽST a Štefánikovo nám.), resp. Vlčince - Štefánikovo nám. (dookola cez ŽST a Štúrovo nám.).

b) linka bude premávať v smere Žel. stanica - Polícia - Štúrovo nám. Výhody a nevýhody platia ako v bode a), len inverzne.

2. Interval 6/16
Interval na jednotlivých linkách bol vynechaný, takže som vytušil, že nebude delený na polovicu. Ono je vlastne logické, že pri Carrefoure nemá 12minútovka v špičke zmysel. Aké intervaly sa teda navrhujú? V sedle to bude asi delené pol na pol, t.j. 20+20. Na L6 by som očakával 20minútovku po celý deň a na L16 v špičke asi nejaké nepravidelné dorovnávacie spoje na žiadanú výslednú 6minútovku.
Mimochodom, Hájik v sedle každých 10 min.? To je o 100% viac ako dnes! Chválim, chválim...

3. Linka 13
Veľmi sa mi páči. Je to zaujímavé spojenie stanice s vysokoškolskými internátmi na Hlinách a následne ďalej aj priamo do univerzitného areálu, navyše v slušných intervaloch. Ozaj super. Ďalej sa mi veľmi pozdáva skutočnosť, že L13 ostáva ako JEDINÉ spojenie Soliniek s Vlčincami. Silné prúdy sídlisko - centrum a späť by tak mali byť odbremenené od prúdu sídlisko - sídlisko, ktorý sa bude realizovať priamo.

Na záver už len hádam jediná negatívna pripomienka -> ja by som tie linky očísloval inak:
14 -> 5
13 -> 7
Reply on: VLK #5831:
Ešte dobre, že si napísal tú poslednú vetu. Nátlak... to bolo prvé čo ma napadlo 😃
Reply on: Juraj #5807:

Skutočne či chceme alebo nechceme, tak tam ešte chýba trolejbusová linka na Kvačalovu, v poradí 7. linka. Alebo necháme oblasť Kvačalovej, DP, cintorín a časť Závodia odrezanú od trolejbusovej dopravy, keď je tam vybudovaná trolejbusová trať? Myslím si, že keď sa nám už takmer všetky linky točia po centrálnom okruhu, tak aj linka x z Kvačalovej nech prebehne po centrálnom okruhu a vráti sa späť.
a na doplnenie: pravdaže moje príspevky vyjadrujú môj osobný názor a nie sú názorom môjho zamestnávateľa. Oficiálne stanovisko firma zaujme a nemusí byť totožné s mojimi príspevkami. Rovnako informácie, ktoré som čerpal nepodliehajú utajovaným skutočnostiam pri vzájomnom styku dodávateľa a odberateľa technológií dodávaných mojím zamestnávateľom.

tento príspevok som (ne)napísal pod žiadnym nátlakom.... niééé, nechte mňa!!! ☠ ? ? ? ? ? ? ? ?

? ? ? ? ? ? ? ? ?
Reply on: VLK #5827:
Ale aj tak ptati: aj ked mame casto na veci uplne odlisny nazor, az takuto neprijemnost nezelam skutocne nikomu.
Reply on: Juraj #5806:
Síce to nebude uplne super, ale z Vlčincov by som bral 2 prúdy: na Košickú a okolo nemocnice. Je mi jasné, že linky 4 a 5 sa skoordinovať nedajú, keď tak len pri veľmi divnom intervale. Takisto sa nedá spraviť koordinácia liniek 4 a 7/17 tak, aby sa prekrývali aj smerom na Solinky aj smerom z Vlčincov.
Reply on: SZKV #5823:
Holt dĺžky trás ti nepošlem, lebo by som to musel zmerať. Ale veď zober si pravítko a mapu, zaberie ti to tak hodinku. Čo žiadajú cestujúci zistíš aj z toho, ako to premáva teraz, len to treba trošku skoordinovať, prípadne zohľadniť príchody vlakov a začiatky pracovných zmien (väčšinou o 6:00).
Reply on: Juraj #5780:
áno, moja reakcia bola trochu zbrklá a teraz by som už určité veci popísal inak, ale predsa...
Reply on: Juraj #5780:
pretože nejakí hackeri sa ku tomu len tak ľahko nedostanú. Je jasné, že niekto, kto s tým robí sa jednoducho dostane do iného systému, ale za tých x rokov, čo systém beží zatiaľ nebol zaznamenaný ani jeden prípad klonovania! Takže už samotných počiatkoch bolo jasné, odkiaľ fúka vietor...
ešte informácia: náš systém nebol v skutočnosti nabúraný a dokáže odhaliť falzifikát, na to existujú vnútorné kontroly. Jediné, čo sa stalo je to, že sa dostali na kartu a pozmenili na nej údaje.
Reply on: Valec #5804:
A samozřejmě by to bylo za předpokladu přestupného tarifu- jinak nemá asi smysl vymýšlet cokoliv, protože lidi budou (právem) naštvaní, že jsem jim zdražil dopravu.
Reply on: Valec #5804:
OK, když mi pošleš informace o délkách linek (abych vypočítal ty vozokm), tak můžu něco stvořit. Ovšem problém je, že to bude od stolu a tedy se to nemusí shodovat s tím, co lidi v Žilině žádají. Takže se něčeho podobného dost bojím.
Reply on: Juraj #5807:
Tak toto je výborný návrh. Ak budú intervaly také, ako sú uvedené, bude toto skutočným prínosom pre mesto a pre ľudí. Treba ešte do tohoto zapracovať aj zmeny vo vedení autobusov - aspoň u liniek, kde je to potrebné / sorry, som zaťažený na L21, kde je trošku cítiť zrušenie L28 zvlášť o 14 hod /
Reply on: Juraj #5820:
A aká bude potom trasa L29? Kade pôjde cez mesto? A čo konečná po Dubňom (Dolná)?
Reply on: LUK #5818:
Presmeruje sa L29
Reply on: LUK #5817:
ani mne to ziadne problemy nesposobuje (iba v najnovsej 1.5beta1 mi to obcas drblo)...tie odkazy v prepravnom poriadku som uz davnejsie 2x studoval, ale nezistil som preco to nefunguje...
Reply on: Juraj #5807:
nooo, vyzerá to zaujímavo... ? Ale to fakt nebude nič jazdiť k DP?
Reply on: Juraj #5815:
veď aj ja idem na ohnivej líške... ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.