Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jakub #5669:
Ja si zase pamätám z BA to, čo som opísal ☺
najmä to organizované stavanie sa do radu bola super buzerácia

Btw., krásne reštaurované dvojdverové RTOčko som videl pred dvoma týždňami v BA pred Auparkom. Majú v ňom na kryte motora aj tú modrú pokladničku, do ktorej sa hádzali mince a z bločku na nej sa trhali cestovné lístky.
Ešte si z mladosti spomínam, že v niektorých RTOčkach a 8Tr v BA bývala pri zadných dverách pokladňa pre "sprievodcu", ktorý predával cestovné lístky v čase, keď sa ešte nastupovalo zadnými dverami. A v niektorých električkách typu T2 bola takáto pokladňa medzi prvými a druhými dverami. Boli to časy socializmu, keď bolo potrebné zamestnať čo najviac ľudí ?
Reply on: Miro #5664:
Bolo to v kniznom vydani CP niekedy okolo r. 1993, bolo na nom uz logo DPMZ.
Reply on: Vladimír #5660:
Heh, teraz trosku uplne off topic: Vies, ktorej psychiatrickej choroby je castym a vyraznym znakom ten nas "zaujem o MHD", alebo ako hovoria bratia Cesi, "sotousstvi"? Autizmu. Takze na nas vsetkych, jak tu sme, aj na mne samozrejme, by psychiater rozpoznal autisticke rysy osobnosti 🙂

Re #5662 Pišta: Toto by mohla vyriesit zvlastna uprava, ktora by hovorila, ze majitelia ZTP jazdia v pracovnych dnoch od 6.00 do 8.30 a od 13.00 do 17.00 za plne cestovne a v ostatnej dobe zadarmo 🙂 aj ked neviem, ci je to pravne mozne 🙂
Reply on: Miro #5666:
Stoji v dielni, ma poruchu na elektrike.
Kde teraz jazdí Citybus č.09? Myslím, že jazdil na L28, ktorá je teraz zrušená.
Reply on: Pišta #5662:
Už som to tu napísal, ZŤP dostávajú napr. štátny príspevok na benzín a nikoho nenapadne žiadať po pumpároch, aby im dávali zľavu. Tak nech dostanú jednoducho príspevok na dopravu a nechajme na nich, ako ho minú, či na benzín alebo na MHD
Reply on: Jakub #5661:
Neviem presne, kedy to bolo, s tým preukazovaním sa spolucestujúcim, ale mám pocit, že to bolo v čase, keď som v BA študoval, čiže v sedemdesiatych rokoch. Ešte sa predávali papierové lístky za 1 Kčs u vodiča (taký ten klasický formát, do ktorých vodič klieštikmi vycvikal číslo linky, dátum a hodinu) a DPmBratislavy veľkodušne zaviedol možnosť pre držiteľov predplatných lístkov nastupovať zadnými dverami.
Jazdili ešte Š706RTO a vo vozidle pri zadných dverách vítal človeka nápis: PREUKÁŽTE SA PREDPLATNÝM CESTOVNÝM LÍSTKOM OSTATNÝM SPOLUCESTUJÚCIM. V jednom autobuse som videl tento nápis "upravený" takto: PREUKÁŽTE SA PRDPLATNÝM CESTOVNÝM LÍSTKOM STATNÝM SPOLUCESTUJÚCIM ?
A ešte si spomínam, že na zastávkach vtedy dokonca zaviedli organizované stavanie sa do radu a na chodníku boli nakreslené šípky, biela smerujúca k predným dverám pre tých, čo si kupujú lístky u vodiča a modrá smerujúca k zadným dverám pre držiteľov "električeniek" ☺
Podľa týchto mojich spomienok to muselo byť ešte začiatkom sedemdesiatych rokov pred zavedením predpredaja papierových lístkov a keď ešte prevažná väčšina autobusov boli RTOčka ?
Keď sme pri tých nápisoch, tak nápis AK STOJÍTE, DRŽTE SA som videl upravený na AK STOJÍ, DRŽ SI ?
Reply on: Jakub #5661:
Hovadina je to dobrá. To teda hej.

A čo sa týka mňa, veď som napísal, že výhody zamestnaneckej preukážky víťazia nad hlúpymi výčitkami ?
Reply on: Papyr #5658:
Som pracujúci človek, ktorý každý deň cestuje z Bánovej ku PCHZ. Do práce idem dvoma spojmi a z práce tiež. Poctivo si za cestovanie platím. Z práce chodievam unavený.... A tak som rád, že si v buse môžem sadnúť. Denno denne sa stretávam so všelijakými ľuďmi, ktorí sú vraj ZŤP a pritom denne dobiehajú na autobus.... Dobiehajú.... A to sa ešte domáhajú sedieť. OK, veď som slušne vychovaný, uvoľním miesto. Prečo ale idú vždy ráno do mesta, keď pracujúci človek ide za prácou???? ... do kostola, aby si zaspievali, ako ZŤP riadne kľačali, aby sa sťažovali, že nič nevládzu....... A potom sa do obeda ešte otočia aj 2x / mesto a späť /, lebo majú v Kauflande akciu, lebo musí k lekárovi, lebo..... Prečo zasa cestujú práve vtedy, keď tí, čo na nich robia, práve idú z práce????Lebo idú k deťom alebo už od nich.... A tak slušný človek si nemá šancu sadnúť. Kedy sa budú zvýhodňovať aj tí, čo pracujú? Úplne súhlasím s výrokom Juraja, že umožniť ZŤP len pár ciest denne - prídel a zvyšok nech si platia. Aspoň nebudú zneužívať ponúknutý benefit.

Myslím si, že už žijeme v trhovej ekonomike , kde sa za služby platí.... Tak nech to platí pre všetkých rovnako a ZŤP nech ušlú stratu kompenzuje štát, nie ostatní cestujúci, ktorí sa vlastne na nich skladajú.
Reply on: Vladimír #5660:
Lahka pomoc - jazdi za plne cestovne ako ostatni. Napisal si to sposobom ako keby si musel jazdit zadarmo a nic sa s tym nedalo robit... ?

BTW niekedy po revolucii bol v MPP alebo Tarife nasledovny prikaz: "Cestujuci s casovym cestovnym listkom je povinny sa nim pri nastupe do vozidla preukazat cestujucim.".

Dobra hovadina na kvadrat, nie? ?
Reply on: Papyr #5658:
Tak potom som na psychiatriu zrelý aj ja. Lebo budeš sa čudovať, ja mám tiež častokrát "pocit viny" za úžasnú režijku, za bezplatné jazdy a pod. Asi som blbý, ale keď nastupujem do medzimestského autobusu a prechádzam popri vodičovi bez platenia, skoro sa hanbím.
Ale na druhej strane som rád, že takýto preukaz mám 🙂 Takže mi rovno môžeš stanoviť aj diagnózu schizofrénia.

A ešte niečo - nezabúdaj na to, že v Žiline si každý okrem dieťaťa do 6 rokov veku musí niečo pri nástupe označiť. Takže dotyčnú pani plne chápem, že sa pred spolucestujúcimi hlúpo cítila, napr. keď jej zdravotné postihnutie nie je navonok viditeľné. Ja sám pravidelne pri návšteve Žiliny využívajúc 24-hodinový lístok (netreba označovať) vnímam nevraživé pohľady ľudí. Čerešničkou na torte bol vodič autobusu, ktorý ma pre údajnú čiernu jazdu rovno zpucoval.

Úplne iné prostredie je v Bratislave, Košiciach a Prešove, kde si väčšina cestujúcich neoznačuje nič a nevyvinul sa tu národný šport úporného sledovania pristupujúcich ľudí za účelom odhaľovania okrádačov.
Reply on: Papyr #5657:
a kto by ich nekúpil, keď sú s takou "zľavou", že??? ? ? ?

Čiže predalo sa ich 130 tisíc, ale prejazdila možno iba desatina.... ?
Reply on: Jakub #5656:
„Som čiastočne zdravotne ťažko postihnutá a nezamestnaná. Keď ste zaviedli korunové lístky pre ZŤP, bola som rada. Nemala som dobrý pocit, keď som si nemusela označiť žiadny lístok. Cítila som na sebe pohľady cestujúcich a pripadala som si sa ako čierny pasažier."

=

Strasne mi vadilo, ze som jazdila zadarmo. Nedalo sa to vydrzat. Nevedela som sa dockat, kedy uz konecne budem musiet platit za MHD. Tak ako ostatni. Ved co som ja nieco menej?

Bud je toto pracou demagogov zo Zilinskeho vecernika, alebo tato pani dostala ZTP pre psychiatricku diagnozu.
Reply on: Jakub #5656:
Aha, takze ten obrovsky pocet ZTP-ckarskych "osobojazd" je sposobeny chybnou premisou, ze kazdy korunovy listok, ktory bol predany, bol aj stiknuty. A pritom si oni ZTP-ckari nakupuju listky doz zasoby 🙂
http://www.zilinskyvecernik.sk/archiv/2005/zv_40/str_5.html#5/4


Prvý mesiac „padlo„ 130 tisíc lístkov


Nestačilo by napomenutie?


Opäť sa vraciame k otázkam vás, našich čitateľov o MHD v Žiline, na ktoré vám sprostredkúvame odpovede od riaditeľa Dopravného podniku mesta Žiliny Juraja Popluhára (na snímke).


„Som čiastočne zdravotne ťažko postihnutá a nezamestnaná. Keď ste zaviedli korunové lístky pre ZŤP, bola som rada. Nemala som dobrý pocit, keď som si nemusela označiť žiadny lístok. Cítila som na sebe pohľady cestujúcich a pripadala som si sa ako čierny pasažier.


Istú dobu, ako viete, bol nedostatok lístkov za korunu, nedali sa kúpiť v stánkoch. Tak som chodila pešo, aj keď mi chôdza spôsobovala nemalé bolesti. Potom nastal zlom a lístkov bolo konečne dosť. Hneď som si kúpila väčšie množstvo. Sporadicky som ich vyhadzovala. Raz, keď som vystúpila z autobusu, označený lístok som si schovala do vrecka. Na spiatočnej ceste trolejbusom som si v družnej debate s priateľkou označila lístok a sadla som si. Revízorke som podala lístok bez najmenších obáv, vedomá si toho, však ma nič nenúti cestovať načierno, pretože lístkov mám v zásobe dosť.


Šokovalo ma, keď mi revízorka oznámila, že mám lístok označený dvakrát. Dokazovala som, že to nebol úmysel, pretože mám pri sebe minimálne päť neoznačených lístkov, no ona sa ku mne správala ako ku čiernemu pasažierovi a trvala na pokute.


Zamýšľam sa nad skutočnosťou, či si človek v dnešnej dobe pomôže, keď ušetrí 50 halierov. Ak však máte plné vrecko kabáta lístkov, nakúpených do zásoby a preukážete to, je to nepochopiteľné.


Raz ma zaujala diskusná relácia s hosťami na tému revízori. Revízor z Českej republiky použil výraz ktorý je pre našich revízorov tabu, slovko napomenutie. Samozrejme, po zvážení okolností. Naozaj sme národ netolerantných?„ pýta sa naša čitateľka Mária Eliášová.


Odpoveď: „DPMŽ zabezpečil od začiatku predpokladaný dostatok jednokorunových lístkov. Nikto však neočakával, že užívateľov preukazov ZŤP je také množstvo, a tak enormne využívajú MHD, že za prvé tri dni predaja ich vykúpia 10 tisíc a za prvý mesiac 130 tisíc (!!!!) kusov.


Cestovný lístok pre ZŤP má pre kupujúceho finančnú hodnotu síce „iba„ jednu korunu, no skutočná (úžitková) hodnota je 10 alebo 12 Sk. Pretože „jednokorunovému„ cestujúcemu poskytujeme rovnakú službu ako cestujúcemu s 10 alebo 12-korunovým lístkom. Rozdiel je akurát v tom, že bežný cestujúci si túto sumu musí zaplatiť zo svojej peňaženky, kým za jednokorunového cestujúceho musí v priemere 10 korún zaplatiť niekto iný. Napriek tomu si často „iba„ jednokorunový lístok ani neváži.


Problém cestujúcich ZŤP má teda dve stránky. Prvá je finančná. Za každých desať ich ciest musí mesto Žilina s DPMŽ doplatiť sto korún, ročne okolo 11 miliónov korún! Druhá stránka je morálna. Za každú podporu, či duchovnú alebo finančnú, sa patrí aspoň poďakovať. A forma poďakovania je v tomto prípade jasná a jednoduchá. Najprv si pred nástupom do vozidla radšej pre istotu aj viackrát skontrolovať cestovný lístok a potrebnú preukážku (ak nie je, tak si kúpiť „normálny„ lístok za 12 Sk), po nástupe si ho ihneď označiť a až potom sa venovať družným debatám či podobným činnostiam.


Otázka napomínania v tomto prípade nie je vhodná. Napomíname malé deti. Dospelí majú predsa svoj rozum. A cestujúci, ktorý prijíma za každú cestu 10 korún, by sa mal pred každou jazdou „napomenúť„ sám a skontrolovať, či má na cestovanie MHD všetko potrebné.„
Dnes je v ZV clanok o cestovani ZTP - (prechodny) nedostatok listkov, staznost dochodkyne, ktora si strka pouzite listky medzi nepouzite, potom si ho oznaci druhykrat a vysvetlenie DPMZ...
LUK, Papyr: Trošku som to prebehol a témy sú ako obvykle nové linkove vedenie a tarifa. Až budem mať čas, tak sa k tomu vyjadrím aj ja.
Reply on: Mza #5646:
a ešte aj denný lístok za 26,- CZK ?
Reply on: Papyr #5651:
presne, lebo inak nebude chápať, o čom točíme... ?
Reply on: LUK #5650:
Ano, aspon posledny mesiac 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.