Juraj: Jeden spotreh... vo väčšine integrovaných systémov sa zjednocujú zastávky jednotlivých druhov zaintegrovaných dopráv v prestupných uzloch.
Ak DPMŽ verejne nabáda cestujúcich ku kombinovaniu ciest medzi rajeckou železnicou a MHD, nestálo by za úvahu zastávky Smreková a Rajecká, mliekarne premenovať na "Železničná zastávka Solinky" a zastávku Na stanicu na "Železničná stanica Bytčica"?
Nehovorím, že na tom stojí a padá celá žilinská MHD, ale tak ma to nepadlo.
Vzhľadom na to, že táto stránka nie je stránkou dopravcu, budem Ti povďačný, ak zamýšľané opisovanie zastávkových cestovných poriadkov zrealizuješ, zistené mi pošleš a ja na základe toho budem môcť zostaviť CP na stránku.
Alebo si to myslel tak, že ak nemáme k dispozícii nové CP, tak sme nemali informovať ani o zmene trás liniek.
A mimochodom, nebolo to ani iMHD ani DPMŽ, kto z hodiny na hodinu, či dokonca z minúty na minútu rozhodol o odklone liniek. Takže chce to určitý reakčný čas.
---
Mimochodom, aktualizoval som schému MHD. Vie mi niekto povedať, či som umiestnil zastávku Bánovská cesta správne? Jej polohu som si tipol na križovatku Škultétyho, Žitnej ul. a Bánovskej cesty.
Viaceré znaky nasvedčujú tomu, že niekoľkomesačné snaženie SAD Nitra sa pomaly blíži k víťaznému koncu a čo nevidieť budú (znovu)zavedené predplatné časové lístky, ľudovo nazývané "voľné".
Nakoľko Mesto Nitra naďalej neústupne trvá na evidencii všetkých vykonaných jázd, bude nutné cestujúcich naďalej nútiť prikladať svoje kartičky k označovačom pri každom nástupe za účelom evidencie a "odrátania" nulovej sadzby cestovného. Je to síce na hlavu, ale momentálne sa asi nič rozumnejšie vymyslieť nedá.
Do paušálnych lístkov nebudeme nikoho nútiť, elektronickú peňazenku ponechávame ako jednu z možností platby cestovného. Cestujúci by si teda sám vybral, či bude za každú jazdu platiť osobitne alebo si predplatí časové obdobie na neobmedzené cestovanie. Ja osobne by som privítal, keby sa dal systém nastaviť tak (a hádam v tom nebude problém), aby aj jeden konkrétny cestujúci mohol používať SÚĆASNE oba systémy s preferenciou predplatného časového lístka. Predstavujem si to tak, že po priložení karty s aktuálnym paušálom i nahratým peniazmi sa odráta nula (lebo paušál), no po neobnovení paušálu (napr. cestujúcemu vyprší platnosť predplateného) by sa autmaticky zaktivizovala peňaženku a odrátalo by mu klasických 12 Sk. Tým by sa mohol eliminovať jeden zo základných problémov paušálnych lístkov, t.j. nespravodlivá pokuta pre cestujúcich, ktorým popri iných starostiach unikne skončenie platnosti predplateného lístka.
Páni, na jednej strane informujete o zmenách v trase liniek a na druhej strane si upravený cestovný poriadok nemôžem stiahnúť ani na stránke DPMŽ a ani na stránke iMHD. To si mám ísť zobrať pero a papier a opisovať časy zo zastávky ako pred 20 rokmi? .... Aj toto sú problémy cestujúcich
Ano, Plzen zaviedla velmi progresivnu tarifu, ktora je t.c. asi najlepsia v ex-CS. Tam skutocne je mozne pouzivat kartu ako dlhodoby casovy listok ALEBO ako elektronicku penazenku na odratavanie jazd. PMDP umoznuje kazdemu klientovi vybrat si, co mu viac vyhovuje. A este aj po vybere tohto zakladneho rozdielu (casove alebo kreditne cestovne) mate dalsie moznosti na vyber - casove sa da navolit na jednotlivy pocet dni, nielen na mesiac alebo stvrtrok, a z elektronickej penazenky sa odratava nielen jazda, ale urcujete si aj to, aka dlha ta jazda bude (dlzku jazdy v minutach, ktora sa vam odrata).
Ale tych cestujucich to skutocne NEZAUJIMA. A svoj nezaujem vam daju najavo tak, ze sa vam na tu MHD vykaslu, DPMZ bude vozit len socky, nasledne zbankrotuje a vy pridete o pracu. Uz Vam dochadza, preco sa treba cestujucim "pchat do priazne"?
Re #5604 Juraj: Ad 4/
Este ze nie ste pravnik, vsetkym obvinenym zo vsetkych nepravosti by ste asi nasolil rovnaky trest Nastastie zakon pozna pojem spolocenska nebezpecnost, pozna pojem priestupok, pozna pojem trestny cin a sadzby za trestne ciny urcuje rozne podla toho, ake nebezpecne su.
Ad 3/ - no a preco DPMP teda nepocita a neeviduje ZTP-ckarov? Asi tiez preto, ze ma stale este dost vysoke zisky a stale z toho moze dychat. To je oi. dane aj tou tarifou. Casovou.
Ad 1/ - nie sme si vsetci rovni. Ok, ja budem dalej riaditelkovat a vy dalej doktorkujte. Rozdiel je v tom, ze Vasu pracu je verejne vidno, moju nie. Ak na mojej praci vypozorujete chyby, upozornite ma na to tak, ako ja upozornujem Vas, ked sa mi zda, ze nieco robite zle
A co hovorite na ten napad obmedzit dochodcov len na cas sedla a vikendu?
Aj mňa napadlo, že by sa ako kompromis mohli zaviesť časové predplatné lístky na neobmedzený počet jázd s povinným označovaním. A bola by presná evidencia. Ale nepovedal som to nahlas, aby som nebol obvinený zo zbytočnej buzerácie ?
Čo sa týka ZŤP, súhlasím s názorom, aby im prispieval ten, kto im preukaz vydal. Veď ZŤP majú napríklad od štátu aj príspevok na benzín a nikoho nenapadne, aby žiadal pumpárov, aby im dávali zľavu zo svojho.
Juraj #5605: to nechcem ja (teda chcem ... ) ale uko. Myslim ze "buzeracie" sa nevzdaju, to v ziadnom pripade. Nie som idealista, navyse predplatny listok je dostatocny pokrok, kiezby sa podaril aj inde (BB!!!, ci ZA). Vzdy je tam risk a ten dopravca co to zavedie prvy (predplatne listky a povinne oznacovanie), moze svoje skusenosti odovzdat dalej.
Pre mesta ako BA, PO by to bol krok spat.
Ak by subezne fungovali casove predplatne listky, predplatene jazdy bez casoveho obmedzenia a JCL, nikto by nebol poskodeny.
Áno, samozrejme, ide o umenie možného - máš určité dotácie, niečo musíš dostať od cestujúcich, ale nemôžeš od nich pýtať príliš veľa, pretože by s MHD necestovali. Ale aj cestujúci (zákazníci) sú rôzni. Nebolo by možné dať im na výber, či chcú používať doterajšiu tarifu alebo časovú? Nemohli by obidve tarify platiť súčasne? Veď technické prostriedky (čipové karty) by to snáď mohli umožňovať. Keby sa dala možnosť nabiť si povedzme namiesto konkrétneho počtu jázd mesiac, štvrťrok alebo polrok neobmedzeného cestovania (cenu nastaviť tak, aby DPMŽ nebol škodný, čiže podľa predpokladaného priemerného počtu jázd), po čase by sa ukázalo, čo cestujúcim viac vyhovuje. Alebo by obe tarify mohli zostať súbežne v platnosti aj trvale. Prečo nie?
Juraj, prosím Vás, ak sa teda nemôže upraviť trasa linky č.21, upravte, prosím, cestovný poriadok tak, aby po zrušení L 28 mohli ľudia cestujúci na Vlčince prestúpiť na L6, L17 alebo L1, lebo L21 premáva vo väčšine spojov ako posledná. To znamená že napr. zo zastávky Žitná ide najskôr trolejbus z Hájika a potom autobus z Bánovej. Dajte možnosť prestupu bez dlhého čakania. Viete, keď idú ľudia z práce domov a majú na zastávke čakať 15 min na bus len kvôli zrušenej linke, nie je dobré zvlásť, ak stačí malá korekcia jednej linky, v tomto prípade L21. Ďakujem
Pravda je. Aj zelenych zaujima iba to, aby sa zrusili elektrarne tepelne, vodne a jadrove a maju jasno, odkial brat elektriku - no predsa zo zastrcky. Ale teraz vazne. Nemozeme od seba oddelit pohlad financny /v podstate problem dopravcu a mesta/ a pohlad cestujuceho. Z pohladu cestujuceho je predsa vsetko jasne. Chce neobmedzeny pocet jazd, cestovne podla moznosti symbolicke, hustu siet liniek s pravidelnym intervalom atd. Ak by toto vsetko tak lahko slo, ani na tomto fore by sme nemali za chvilu o com diskutovat. A preto je tu aj ten druhy pohlad, ci chceme alebo nie. A ten prinasa najvacsiu roznost nazorov a tu je priestor najst kompromis. A kompromis znamena pre obidve strany aj vyhody, ale aj nevyhody. Preto je to kompromis. Pri kompromise ciastocne ustupuju obidve strany. Musi ustupit v niecom aj dopravca, aj cestujuci. No tvrdit, ze cestujuceho nic viac nezaujima mozeme na zastavke MHD, no nie na tomto fore.
Len k bodu 3: To je tvoj uhol pohľadu, Juraj a máš pravdu. Ale zákazníkovi je jedno, či ten, kto mu poskytuje službu, je vo vysokom zisku, alebo strate. Jeho zaujíma len to, akú službu za koľko peňazí dostane a koľko je ochotný za ňu zaplatiť.
Tak toto je pre mna zaujimave. Ako chcete v Nitre pri casovych predplatnych listkoch zistit? Museli by to byt listky casove, ale evidovane. Teda ze by ta cipova karta platila napr. mesiac a na neobmedzeny pocet jazd, ale ak to chcete evidovat, museli by si ju cestujuci aj tak formalne zakazdym oznacovat. A to je v prikrom rozpore s tym, co ma tu niektori sustavne buzeruju, ze nemame user-friendly cestujucich nutit na vytahovanie karty a jej oznacovanie. Kde je teda pravda?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
skarpo