Páni, na jednej strane informujete o zmenách v trase liniek a na druhej strane si upravený cestovný poriadok nemôžem stiahnúť ani na stránke DPMŽ a ani na stránke iMHD. To si mám ísť zobrať pero a papier a opisovať časy zo zastávky ako pred 20 rokmi? .... Aj toto sú problémy cestujúcich
Ano, Plzen zaviedla velmi progresivnu tarifu, ktora je t.c. asi najlepsia v ex-CS. Tam skutocne je mozne pouzivat kartu ako dlhodoby casovy listok ALEBO ako elektronicku penazenku na odratavanie jazd. PMDP umoznuje kazdemu klientovi vybrat si, co mu viac vyhovuje. A este aj po vybere tohto zakladneho rozdielu (casove alebo kreditne cestovne) mate dalsie moznosti na vyber - casove sa da navolit na jednotlivy pocet dni, nielen na mesiac alebo stvrtrok, a z elektronickej penazenky sa odratava nielen jazda, ale urcujete si aj to, aka dlha ta jazda bude (dlzku jazdy v minutach, ktora sa vam odrata).
Ale tych cestujucich to skutocne NEZAUJIMA. A svoj nezaujem vam daju najavo tak, ze sa vam na tu MHD vykaslu, DPMZ bude vozit len socky, nasledne zbankrotuje a vy pridete o pracu. Uz Vam dochadza, preco sa treba cestujucim "pchat do priazne"?
Re #5604 Juraj: Ad 4/
Este ze nie ste pravnik, vsetkym obvinenym zo vsetkych nepravosti by ste asi nasolil rovnaky trest Nastastie zakon pozna pojem spolocenska nebezpecnost, pozna pojem priestupok, pozna pojem trestny cin a sadzby za trestne ciny urcuje rozne podla toho, ake nebezpecne su.
Ad 3/ - no a preco DPMP teda nepocita a neeviduje ZTP-ckarov? Asi tiez preto, ze ma stale este dost vysoke zisky a stale z toho moze dychat. To je oi. dane aj tou tarifou. Casovou.
Ad 1/ - nie sme si vsetci rovni. Ok, ja budem dalej riaditelkovat a vy dalej doktorkujte. Rozdiel je v tom, ze Vasu pracu je verejne vidno, moju nie. Ak na mojej praci vypozorujete chyby, upozornite ma na to tak, ako ja upozornujem Vas, ked sa mi zda, ze nieco robite zle
A co hovorite na ten napad obmedzit dochodcov len na cas sedla a vikendu?
Aj mňa napadlo, že by sa ako kompromis mohli zaviesť časové predplatné lístky na neobmedzený počet jázd s povinným označovaním. A bola by presná evidencia. Ale nepovedal som to nahlas, aby som nebol obvinený zo zbytočnej buzerácie ?
Čo sa týka ZŤP, súhlasím s názorom, aby im prispieval ten, kto im preukaz vydal. Veď ZŤP majú napríklad od štátu aj príspevok na benzín a nikoho nenapadne, aby žiadal pumpárov, aby im dávali zľavu zo svojho.
Juraj #5605: to nechcem ja (teda chcem ... ) ale uko. Myslim ze "buzeracie" sa nevzdaju, to v ziadnom pripade. Nie som idealista, navyse predplatny listok je dostatocny pokrok, kiezby sa podaril aj inde (BB!!!, ci ZA). Vzdy je tam risk a ten dopravca co to zavedie prvy (predplatne listky a povinne oznacovanie), moze svoje skusenosti odovzdat dalej.
Pre mesta ako BA, PO by to bol krok spat.
Ak by subezne fungovali casove predplatne listky, predplatene jazdy bez casoveho obmedzenia a JCL, nikto by nebol poskodeny.
Áno, samozrejme, ide o umenie možného - máš určité dotácie, niečo musíš dostať od cestujúcich, ale nemôžeš od nich pýtať príliš veľa, pretože by s MHD necestovali. Ale aj cestujúci (zákazníci) sú rôzni. Nebolo by možné dať im na výber, či chcú používať doterajšiu tarifu alebo časovú? Nemohli by obidve tarify platiť súčasne? Veď technické prostriedky (čipové karty) by to snáď mohli umožňovať. Keby sa dala možnosť nabiť si povedzme namiesto konkrétneho počtu jázd mesiac, štvrťrok alebo polrok neobmedzeného cestovania (cenu nastaviť tak, aby DPMŽ nebol škodný, čiže podľa predpokladaného priemerného počtu jázd), po čase by sa ukázalo, čo cestujúcim viac vyhovuje. Alebo by obe tarify mohli zostať súbežne v platnosti aj trvale. Prečo nie?
Juraj, prosím Vás, ak sa teda nemôže upraviť trasa linky č.21, upravte, prosím, cestovný poriadok tak, aby po zrušení L 28 mohli ľudia cestujúci na Vlčince prestúpiť na L6, L17 alebo L1, lebo L21 premáva vo väčšine spojov ako posledná. To znamená že napr. zo zastávky Žitná ide najskôr trolejbus z Hájika a potom autobus z Bánovej. Dajte možnosť prestupu bez dlhého čakania. Viete, keď idú ľudia z práce domov a majú na zastávke čakať 15 min na bus len kvôli zrušenej linke, nie je dobré zvlásť, ak stačí malá korekcia jednej linky, v tomto prípade L21. Ďakujem
Pravda je. Aj zelenych zaujima iba to, aby sa zrusili elektrarne tepelne, vodne a jadrove a maju jasno, odkial brat elektriku - no predsa zo zastrcky. Ale teraz vazne. Nemozeme od seba oddelit pohlad financny /v podstate problem dopravcu a mesta/ a pohlad cestujuceho. Z pohladu cestujuceho je predsa vsetko jasne. Chce neobmedzeny pocet jazd, cestovne podla moznosti symbolicke, hustu siet liniek s pravidelnym intervalom atd. Ak by toto vsetko tak lahko slo, ani na tomto fore by sme nemali za chvilu o com diskutovat. A preto je tu aj ten druhy pohlad, ci chceme alebo nie. A ten prinasa najvacsiu roznost nazorov a tu je priestor najst kompromis. A kompromis znamena pre obidve strany aj vyhody, ale aj nevyhody. Preto je to kompromis. Pri kompromise ciastocne ustupuju obidve strany. Musi ustupit v niecom aj dopravca, aj cestujuci. No tvrdit, ze cestujuceho nic viac nezaujima mozeme na zastavke MHD, no nie na tomto fore.
Len k bodu 3: To je tvoj uhol pohľadu, Juraj a máš pravdu. Ale zákazníkovi je jedno, či ten, kto mu poskytuje službu, je vo vysokom zisku, alebo strate. Jeho zaujíma len to, akú službu za koľko peňazí dostane a koľko je ochotný za ňu zaplatiť.
Tak toto je pre mna zaujimave. Ako chcete v Nitre pri casovych predplatnych listkoch zistit? Museli by to byt listky casove, ale evidovane. Teda ze by ta cipova karta platila napr. mesiac a na neobmedzeny pocet jazd, ale ak to chcete evidovat, museli by si ju cestujuci aj tak formalne zakazdym oznacovat. A to je v prikrom rozpore s tym, co ma tu niektori sustavne buzeruju, ze nemame user-friendly cestujucich nutit na vytahovanie karty a jej oznacovanie. Kde je teda pravda?
1/ Vzdy tu platilo a ja toto pravidlo prisne dodrziavam, ze sme si tu vsetci rovni, ze si tu aj kvoli otvorenejsej debate vsetci tykame a ze sa netitulujeme. Jedinu vynimku tu tvoris ty /VY/, ktory tu vykas a titulujes. A ked ja spravim to iste, tak sa ohradzas, ze rypem do tvojej profesie. Neriaditelkuj ty a nebudem doktorkovat ja.
2/ S druhym odstavcom a polovicou tretieho mozem len plne suhlasit.
3/ S druhou polovicou tretieho vsak absolutne nie. Je podla mna scestne davat na roven dotovanu MHD a vysoko ziskovych mobilnych operatorov. Ak toho stoji SMS asi 10-12 halierov a inkasuje za nu 2,50 Sk, moze sidovolit granda ponukat zadarmo napr 20 SMS. Ked ho stoji minuta hovoru vo vlastnej sieti 50-60 halierov a normalne za nu inkasuje od 15 Sk /Prima/ po 4 Sk /vysoke pausaly/, moze si dovolit davat po vycerpani pausalu neobmedzene minuty alebo volania v ramci skupiny za 1 Sk/min. Lebo stale je vo vysokom zisku. Sice trochu mensom ale vysokom. Namiesto 8 miliard zisku rocne bude mat 6 miliard, ale stale sa z toho da pekne dychat. V pripade MHD je to naopak. V lepsom pripade je MHD vo financnej rovnovahe, v horsom v strate. A kazda mimoriadna zlava sa neda uz z nicoho odpocitat, ale v ramci rovnovahy sa musi niecim vyvazit, nahradit. Napriklad, ak by teoreticky ZTP mali platit plne cestovne, urcite DP nevykaze 11 Mil. zisku a este z nich statu zaplati dane, ale polepsi inej kategorii cestujucich napriklad neobmedzenym vyuzivanim stvrtrocnej cipovej karty v dobe sedla a vikendov a mozno aj trvale. A naopak. O tomto mozeme este diskutovat, v DP mame rozrobene 3 varianty.
4/ S tou neobjektivitou nesuhlasim. Som rovnako objektivny ako oni. Porusuju zakon alebo nie? Oni ked poucaju o povinnosti dodrziavania zakona /odhliadnem teraz, ze ho sami porusuju a teda nemaju moralne pravo o dodrziavani zakona poucovat inych/, tiez nerozlisuju, ci chcu, aby sa zakony dodrziavali zakony vsetky alebo len tie viac nebezpecne a tie menej nebezpecne suhlasia, aby sa porusovali dalej? Toto je vec ZASADNEHO PRINCIPU. Ak by sme sa zacali na toto divat podla toho, co si napisal ty, tak aj stihanie danovych nedoplatkov by malo byt napr. len nad milion, a tych, ktori nezaplatili menej by sme oznacili za menej spolo4ensky nebezpecnych a nechali ich na pokoji. A koumaka, ktory vyhodi do luftu budovu nejakeho uradu by sme zavreli, ale ten, kto vyhodi do luftu chlievik s prasiatkami je menej spolocensky nevezpezny.... atd. Nie! Zakon sa bud dodrziavat bude alebo nebude.
Papyr: "nadmerny" pocet jazd ZTP moze mat viac pricin. Objektivne je pre nich vyhodnejsie sa odviest 1 zastavku ako slapat. Subjektivne vplyva tarifa - nic ich nenuti minimalizovat cesty. O tom, kolko ciest ludia absolvovat MUSIA a kolko CHCU (bez ohladu na zlavu), sa dozvieme ak sa Nitre podari zaviest casove predplatne listky. Vdaka presnej evidencii budeme mat argumenty pre/proti.
V tejto chvili neviem kto ziada aby ZTP jazdili zadarmo. Ten co si to objedna, mal by si to aj zaplatit. Zlavy pre deti a dochodcov chce mesto a aj plati.
Tak moment. Ak nevidite rozdiel medzi spolocenskou nebezpecnostou vylepenia plagatikov na stlpy trakcneho vedenia (priestupok) a spolocenskou nebezpecnostou zneuzitia pravomoci verejneho cinitela (Slotove predaje mestskeho majetku bez vyberoveho konania - trestny cin), tak... ste velmi neobjektivny.
Tak pozor. Ja vas nepovazujem za rovnocenneho partnera. Ja vas povazujem za VIAC vzdelaneho v tejto oblasti a VIAC zainteresovaneho do MHD, nez som ja. Inak povedane, kde ja som amater, vy ste profesional. Cize vas povazujem za mne NADRADENEHO partnera. To snad smiem. Okrem toho, prestante laskavo rypat do mojej profesie. Nie sme na diskusnom fore o chemoterapii ani o interpretacii EKG nalezov. Keby sme boli na takom fore, bol by som vam nadradeny diskuter ja. Nikto z ostatnych diskuterov (az na ojedinele vynimky) tu nie je profesional z oblasti MHD. A nikomu z ostatnych nevyhadzujete jeho profesiu na oci s takou oblubou, ako mne. Mna uz to tiez nebavi. Je nam obom jasne, ze ja nikdy nebudem riadit DPMZ a vy ma nikdy nebudete liecit.
#5598: Obavam sa, ze ak pomer ZTP-ckarov dosiahol take vysoke cislo, ako je 6.5%, moze to znamenat len dve veci: bud sa v Ziline vyskytuje privela ZTP preukazov (ci su vydane opravnene, ci nie, to uz ja neviem, skor sa klonim k tomu, ze neopravnene) alebo druha vec - ze sa pomer tzv. \"socialnych\" cestujucich v poslednej dobe silne zvysil v neprospech zdravych, dospelych a za plnu cenu jazdiacich cestujucich (ti si svoj cas a peniaze zacinaju cenit tak, ze pouziju auto). Cize inak povedane, uz zacal proces premeny MHD na tzv. \"socku\".
Ak sa tak deje, nie je to tak uplne vasa vina. Z toho by som vas nevinil. Ludia sa zacinaju mat dobre (nastastie) a zaroven zacina platit \"time is money\", preto coraz viac dospelych zvoli auto. Ako ich prinutit (lepsie povedane, MOTIVOVAT) pouzivat MHD, to je dneska ta najtazsie zodpovedatelna otazka, nad ktorou si lamu hlavu mnohi. Kazdopadne, existuju skupiny ludi, ktori auto pouzivat nemozu a preto MUSIA ist MHD. Su to najma osoby do 18 rokov veku, osoby s nizsimi prijmami (vratane dochodcov) a samozrejme osoby, ktore z dovodov biochemickych nemozu riadit automobil (pod vplyvom liekov ci alkoholu). Tito ludia sice MHD urcite neuzivia (spravidla cestuju na zlavnene listky), ale podstatne je, ze ostatni MHD pouzivat NEMUSIA. A akonahle budu mat peniaze, RAZ A NAVZDY sa na MHD vykaslu... preto by mala byt co najviac USER-FRIENDLY. Cim nemyslim len ekologicnost, kvalitu vozidiel, hlasenie zastavok alebo presnost spojov, hoci i to je velmi podstatne a v tom ste koniec koncov na slovenske pomery velmi dobri. Ide hlavne o tarifu a o pristup ku klientom. A keby mi napr. mobilny operator nedal zlavu jednoducho preto, aby som ju nezneuzival, a este by ma nutil pouzivat zasadne predplatenu kartu miesto pausalu, a odovodnoval by to tym, ZE UZ MA PRILIS VELA ZAKAZNIKOV, KTORI MU PRETAZUJU SIET - no - co by ste urobili vy ako klient takej spolocnosti?
#5599: OK, ak taky SW mate a nejake vystupy vam z neho vyjdu, rad si o tom precitam. Ale tymto rusenim nastartujete ten bludny kruh, o ktorom som pisal. Zrusenie spojov - odliv cestujucich - menej penazi vybranych na listkoch - zdrazenie alebo zrusenie dalsich spojov - dalsi odliv cestujucich.
#5600: Nechcel som tvrdit, ze cestujucich buzerujete tym, ze im ponukate iba 75-11=64 milionovy komfort. Cestujucich buzerujete nepritomnostou casovej tarify a nutnostou pouzivat predplatene karty. (Aj ked by som teraz mohol strelit podpasovku, ze ten vas 64-milionovy komfort je menej komfortny, ako presovsky 50-milionovy btw, v tom hnusnom Presove, ktorym vam furt drazdime zaludok, maju ZTP-aci vsetky jazdy zadarmo a NIKTO ICH, cuduj sa svete, NEEVIDUJE A NESPOCITAVA, a DP zije a tesi sa dobremu financnemu zdraviu.)
Ak chcete buzerovat nejak neskodnejsie, co by ste povedali na takyto model: dochodcovske a ZTP-acke listky by platili vzdy OKREM spicky pracovnych dni? V tuto dobu by si tito ludia museli cvaknut plne cestovne. Ludia cestujuci na socialne cestovne by vam tak nepreplnovali spoje obsadene pracujucimi (a plnu cenu platiacimi), aj rozdiel medzi sedlom a spickou by sa zmensil. Bolo by to vobec zakonne mozne? (Mozno nie, neviem, tak sa pytam.)
A na zaver: Pravdu mas len v tom /aj ked si to UPLNE inac postavil, ze namiesto 75 milionoveho dotacneho "komfortu" vsetkym ostatnym ponukame len /75-11=/ 64 milionovy komfort a teda ich skutocne buzerujeme. To by sme teda nemali. A o tom cela moja diskusia je.
Na dalsiu otazku, ktore spoje PRESNE by sme zrusili, ti zakratko odpoviem. Jednoducho sa vdaka novemu SW, ktory mame, k tomu dopracujeme. Dokonca nam aj namodeluje, ze ich vobec dokonca zrusit nemusime, len ich presunieme na ine linky, kde mame platiacich cestujucich, ktorych si potrebujeme udrzat.
Druha vec. Skus, prosim ta /lebo ja ta nepodcenujem, tak ty prestan mna/ na mna skusat aspon trochu racionalnu matematiku. Ak oni zo 17 milionov cestujucich tvoria celkove 1,1 miliona, nemozes to pri trochu zdravom rozume povazovat za zanedbatelny poet. Doby, ked sa tvrdilo, ze ich je "len par" su uz matematicky aj technicky vyvratene. Je ich celodenne 6,5 % a to uz nie je zanedbatelny pocet.
A celkovy pocet 6,5% nemusi byt dolezity, ked sa na nich cerpa z dotacie 14,6% dotacii. Za 14,6% dotacii dokazem urobit lepsiu dopravu pre 14,6% vsetkych ostatnych cestujucich a nie pre 6,5%tychto. Nech za nich Kanik doplaca aspon do urovne dochodcov a nemame sa o com bavit. /A navyse 1Sk cestovne mozeme kludne povazovat za super-prestupnu tarifu, o com sa ostatnym plne platiacim cestujucim moze len snivat, aby za druhu jazdu zaplatili len 1Sk./
Teda teoreticky mozem nalakat ostatnych cestujucich, ak medzi nich formou zlepsenia dopravy rozdelim tych 11 milionov a za nich im spravim aspon o trochu prijatelnejsiu dopravu.
A ak si este zoberies, ze sa povacsine vozia prave v dobe, ked sa ludia vozia do a z prace-skoly, tak je to percento dvojnasobne! Ak neveris, pockaj na zavedenie CK pre nich, lahko ti tento kvalifikovany odhad dokazem.
Takze problem nie su prazdne miesta po neodvezenom ZTP, ale v tom, ze niekto im vydava preukazy a neplati za nich ani halier. A prestan ma preto cepovat za pseudo-ZTP-problemy, lebo problem je skutocne niekde inde. Otazky ZTP nech si riesia ini. Ak zaplatia ako aspon dochodcovia, beriem ich za svoju povinnost.
Rad sa akejkolvek tvrdej, ale plodnej diskusie zucastnim, ale na tuto temu a v tomto smere sa viac k tomuto nebudem vyjadrovat.
Tak na zaciatok: Hraj fair-play hru. Ja ti nedoktorujem ani nemedikujem, tak laskavo prestan provokovat v tomto smere aj ty. Tu sme si vsetci rovni partneri a ak ako aj ja teba aj ty povazujes mna za rovneho partnera, prosim ta, neprovokuj.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Pišta