Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jozef #5627:
Je smutné, že slovo demokrat (aspoň v tomto tvojom príspevku) sa stalo hanlivým označením. Podobne je to už vo všeobecnosti na Slovensku so slovami politik, politika, podnikateľ...
Reply on: Vladimír #5619:

Ak budem mať trošku čas, odfotím a pošlem Ti nové cestovné poriadky L26, prípadne aj L2, aby mohli byť zaktualizované.
Pozerám, že téma osoby primátora je v Žiline natoľko citlivá, že už človek nemôže ani s ironickým úškrnom bez ďalšieho komentára posunúť na toto fórum odkaz na článok, ktorý spomínanú osobu kritizuje.

Nebolo mojím cieľom začínať tu nejakú politickú debatu, hoci som presvedčený, že komunálna politika je (vo väčšine prípadov bohužiaľ) to, čo verejnú dopravu ovplyvňuje zďaleka najviac. To, ako vážne sa na tomto fóre berie čo i len náznak kritiky smerom k žilinskej komunálnej politike, sa mi nezdá práve zdravé.

Nekonečné debaty o žilinskej tarife už nesledujem a nesnažím sa do nich ani prispievať. Rovnako ako prípadné debaty o žilinskej komunálnej politike.

Jeden môj kamarát je veľmi silný katolík a konzervatívec. Rešpektujem ho, kedykoľvek sa s ním rád pozhováram a debata je vždy zaujímavá a hodnotná (snáď) pre obe strany. Ja nedokážem pochopiť a prijať jeho model zmýšľania, on môj. Ja nedokážem pochopiť, prečo je tak silno napríklad proti registrovanému partnerstvu homosexuálov. On vôbec nechápe, ako dokážem žiť s myšlienkami, že svet nemá žiaden hlbší význam a nezodpovedáme sa žiadnej vyššej entite. Takéto myšlienky sú mu jednoducho cudzie. Ja by som naopak veľmi chcel vedieť, čo sa stalo v jeho hlave, keď úprimne uveril.

Chcel by som sa raz pozrieť na svet jeho optikou. Môj svetonázor by to neovplyvnilo, po jeho svetonázore netúžim. Ale určite by ma to obohatilo. A pridalo by to na hodnote našim debatám. Momentálne žiadne argumenty nestačia, sme od seba v týchto veciach jednoducho príliš ďaleko.

Juraja si ako človeka a odborníka rešpektujem a vážim a kedykoľvek si s ním rád sadnem na pivo a pozhováram sa o čomkoľvek (hoci on už možno po tomto príspevku so mnou nie). Nedokážem pochopiť, ako môže zastávať názor, že súčasná tarifa žilinskej verejnej doprave prospieva, pretože som presvedčený, že jej naopak výrazne škodí. V názore na osobu Ing. Slotu sa tiež určite ani trochu nezhodneme.

Chcel by som sa raz pozrieť na svet jeho optikou. Môj svetonázor by to neovplyvnilo, po jeho svetonázore netúžim. Ale určite by ma to obohatilo. A pridalo by to na hodnote našim debatám. Momentálne žiadne argumenty nestačia, sme od seba v týchto veciach jednoducho príliš ďaleko.

Na záver snaď len toľko, že nepoznám subjektívnejší pojem než "objektivita".
Reply on: Miro #5623:

Bytčica je súčasťou Žiliny od roku 1970.

#5621 Vlasimír: Myšlienka nie je zlá, ale Smreková a Rajecká, mliekarne sú zatiaľ dve samostatné zastávky. Naša Rajecká cesta sa v úseku od Saleziánov až po Solinky totiž zmení na diaľničný privádzač. Juraj nespomínal či na tomto úseku bude aj v budúcnosti premávať MHD. Ak nie, tak po celom úseku zaniknú zastávky MHD, vrátane Rajecká mliekarne. V uvedenom priestore by mala potom zostať len jedna zastávka Smreková na okraji Soliniek, ktorá bude prepojená podchodom so železničnou zastávkou Žilina-Solinky. Bližšie by nám to vysvetlil Juraj.

#5594 Juraj: Demokrati radi podsúvajú verejnosti, že primátori predávajú mestské majetky, robia tým údajné trestné činy a pod. (ten kto vie o nejakom trestnom čine, tak by to mal oznámiť polícii). Tu treba pripomenúť podsúvateľom trestných činov a znalcom všetkej problematiky, že primátor v každom meste vedie zasadnutie MZ a poslanci hlasujú pri každom uznesení, berú na vedomie to a to, schvaľujú, neschvaľujú, dopĺňajú program a podobne. Dokonca ten primátor nemá ani hlas, teda nehlasuje. MZ je kolektívny orgán a jeho uznesenia sú záväzné aj pre primátora. Neviem o tom, žeby niektorý primátor z väčších miest po roku 1989 spáchal trestný čin a konal bez vedomia MZ. Nebolo to ani v KE, PO, BB alebo v ZA.
Keď sme už pri tých poslancoch, chcel som sa Ťa opýtať či si už loboval medzi poslancami ohľadom rozpočtu na rok 2006 napr. o dotáciach MHD, prípadne o nejakej investičnej akcii. Nebolo by zlé, keby sa našla nejaká koruna napr. na novú trolejbusovú trať.
Reply on: Miro #5623:
na železnici sa tak presne nedoržiava pomenovanie staníc podľa katastrálnej mapy. Napr. Uľanka, Kostiviarska alebo Radvaň sú všetky mestské časti BB, ale v názve žel. stanice to nemajú...
Reply on: Vladimír #5619:

Linka č. 2 premáva z Komenského po Saleziánskej ul. na Rajeckú cestu, ale na schéme nie je tá prepojka vyznačená.
dnes autobus man na L7, minuly tyzden jazdili kratke karosy na L17 a L6
Reply on: Vladimír #5621:
... a Hálkovu premenovať na "Železničná zastávka Záriečie ☺ ja by som bol za.

Mimochodom a mierne OT - je zaujímavé, že stanica Bytčica nemá názov Žilina-Bytčica, aj keď si nepamätám, odkedy už je Bytčica súčasťou Žiliny
Reply on: Vladimír #5619:
Tá zástavka Bánovská cesta je umiestnená trošku južnejšie do oblúka cesty.Ale +- je to zhruba tá poloha.
Juraj: Jeden spotreh... vo väčšine integrovaných systémov sa zjednocujú zastávky jednotlivých druhov zaintegrovaných dopráv v prestupných uzloch.

Ak DPMŽ verejne nabáda cestujúcich ku kombinovaniu ciest medzi rajeckou železnicou a MHD, nestálo by za úvahu zastávky Smreková a Rajecká, mliekarne premenovať na "Železničná zastávka Solinky" a zastávku Na stanicu na "Železničná stanica Bytčica"?

Nehovorím, že na tom stojí a padá celá žilinská MHD, ale tak ma to nepadlo.
Reply on: Vladimír #5618:
veľmi dobre si to vymyslel, snáď to naozaj pôjde takto zrealizovať... A potom budeme ku vám chodiť na "rozumy" ?
Reply on: Pišta #5616:
Vzhľadom na to, že táto stránka nie je stránkou dopravcu, budem Ti povďačný, ak zamýšľané opisovanie zastávkových cestovných poriadkov zrealizuješ, zistené mi pošleš a ja na základe toho budem môcť zostaviť CP na stránku.

Alebo si to myslel tak, že ak nemáme k dispozícii nové CP, tak sme nemali informovať ani o zmene trás liniek.

A mimochodom, nebolo to ani iMHD ani DPMŽ, kto z hodiny na hodinu, či dokonca z minúty na minútu rozhodol o odklone liniek. Takže chce to určitý reakčný čas.

---

Mimochodom, aktualizoval som schému MHD. Vie mi niekto povedať, či som umiestnil zastávku Bánovská cesta správne? Jej polohu som si tipol na križovatku Škultétyho, Žitnej ul. a Bánovskej cesty.
Reply on: Juraj #5605:
Viaceré znaky nasvedčujú tomu, že niekoľkomesačné snaženie SAD Nitra sa pomaly blíži k víťaznému koncu a čo nevidieť budú (znovu)zavedené predplatné časové lístky, ľudovo nazývané "voľné".

Nakoľko Mesto Nitra naďalej neústupne trvá na evidencii všetkých vykonaných jázd, bude nutné cestujúcich naďalej nútiť prikladať svoje kartičky k označovačom pri každom nástupe za účelom evidencie a "odrátania" nulovej sadzby cestovného. Je to síce na hlavu, ale momentálne sa asi nič rozumnejšie vymyslieť nedá.

Do paušálnych lístkov nebudeme nikoho nútiť, elektronickú peňazenku ponechávame ako jednu z možností platby cestovného. Cestujúci by si teda sám vybral, či bude za každú jazdu platiť osobitne alebo si predplatí časové obdobie na neobmedzené cestovanie. Ja osobne by som privítal, keby sa dal systém nastaviť tak (a hádam v tom nebude problém), aby aj jeden konkrétny cestujúci mohol používať SÚĆASNE oba systémy s preferenciou predplatného časového lístka. Predstavujem si to tak, že po priložení karty s aktuálnym paušálom i nahratým peniazmi sa odráta nula (lebo paušál), no po neobnovení paušálu (napr. cestujúcemu vyprší platnosť predplateného) by sa autmaticky zaktivizovala peňaženku a odrátalo by mu klasických 12 Sk. Tým by sa mohol eliminovať jeden zo základných problémov paušálnych lístkov, t.j. nespravodlivá pokuta pre cestujúcich, ktorým popri iných starostiach unikne skončenie platnosti predplateného lístka.
Reply on: Pišta #5616:
a to ma Vladimir vycestovat z NR do ZA, opisat na vsetkych zastavkach a spracovat?
Páni, na jednej strane informujete o zmenách v trase liniek a na druhej strane si upravený cestovný poriadok nemôžem stiahnúť ani na stránke DPMŽ a ani na stránke iMHD. To si mám ísť zobrať pero a papier a opisovať časy zo zastávky ako pred 20 rokmi? .... Aj toto sú problémy cestujúcich
Reply on: LUK #5613:
Upresňujem otázku: Prečo by to tak nemohlo byť aj v Žiline ❓
Reply on: LUK #5613:
Ano, Plzen zaviedla velmi progresivnu tarifu, ktora je t.c. asi najlepsia v ex-CS. Tam skutocne je mozne pouzivat kartu ako dlhodoby casovy listok ALEBO ako elektronicku penazenku na odratavanie jazd. PMDP umoznuje kazdemu klientovi vybrat si, co mu viac vyhovuje. A este aj po vybere tohto zakladneho rozdielu (casove alebo kreditne cestovne) mate dalsie moznosti na vyber - casove sa da navolit na jednotlivy pocet dni, nielen na mesiac alebo stvrtrok, a z elektronickej penazenky sa odratava nielen jazda, ale urcujete si aj to, aka dlha ta jazda bude (dlzku jazdy v minutach, ktora sa vam odrata).

Viac info na www.pmdp.cz a www.plzenskakarta.cz
Reply on: Miro #5609:
odpoveďou na Tvoje otázky je plzeňská tarifa... Odporúčam na štúdium ?
Reply on: Juraj #5607:
Ale tych cestujucich to skutocne NEZAUJIMA. A svoj nezaujem vam daju najavo tak, ze sa vam na tu MHD vykaslu, DPMZ bude vozit len socky, nasledne zbankrotuje a vy pridete o pracu. Uz Vam dochadza, preco sa treba cestujucim "pchat do priazne"?

Re #5604 Juraj: Ad 4/
Este ze nie ste pravnik, vsetkym obvinenym zo vsetkych nepravosti by ste asi nasolil rovnaky trest 🙂 Nastastie zakon pozna pojem spolocenska nebezpecnost, pozna pojem priestupok, pozna pojem trestny cin a sadzby za trestne ciny urcuje rozne podla toho, ake nebezpecne su.

Ad 3/ - no a preco DPMP teda nepocita a neeviduje ZTP-ckarov? Asi tiez preto, ze ma stale este dost vysoke zisky a stale z toho moze dychat. To je oi. dane aj tou tarifou. Casovou.

Ad 1/ - nie sme si vsetci rovni. Ok, ja budem dalej riaditelkovat a vy dalej doktorkujte. Rozdiel je v tom, ze Vasu pracu je verejne vidno, moju nie. Ak na mojej praci vypozorujete chyby, upozornite ma na to tak, ako ja upozornujem Vas, ked sa mi zda, ze nieco robite zle 🙂

A co hovorite na ten napad obmedzit dochodcov len na cas sedla a vikendu?
Reply on: Kami #5610:
Aj mňa napadlo, že by sa ako kompromis mohli zaviesť časové predplatné lístky na neobmedzený počet jázd s povinným označovaním. A bola by presná evidencia. Ale nepovedal som to nahlas, aby som nebol obvinený zo zbytočnej buzerácie ?

Čo sa týka ZŤP, súhlasím s názorom, aby im prispieval ten, kto im preukaz vydal. Veď ZŤP majú napríklad od štátu aj príspevok na benzín a nikoho nenapadne, aby žiadal pumpárov, aby im dávali zľavu zo svojho.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement