Zilina ma aspon zvyhodnene CK na viac jazd (s kazdodennym prestupom), ale bystricka skusenost hovori ze bezplatny prestup by mal len minimalne dopady na trzby - skoro nikto totiz neprestupuje.
Najkrajšia a najjednoduchšia je časová, prípadne časovo-pásmová tarifa v prípade jednorazových lístkov a pásmová predplatná tarifa v prípade časových predplatných lístkov. Zastávkovú tarifu používajú civilizované mestá jedie na tzv. Kurzstreckentickety do 5 zastávok. Takže Juraj by si mohol nechať pre pokoj duše päťzastávkové neprestupné lístky a nadpäťzastávkové lístky by mohli byť napr. časovo obmedzené ale rozhodne prestupné. Lenže v Žiline MUSÍ byť všetko inak.
Dnes som sa viezol autobusom L24 do Trnového a krátko po 14 hodine som videl na Košickej ulici smerom do centra stáť nepojazdný kĺbový trolejbus na L7. Časť cestujúcich zobral trolejbus na L4, ale aj autobus na L26, ktorí tam operatívne zastavili.
Zasa dobra blbost... jednoduche riesenie: listok 13Sk - plati na dva spoje, to iste 9Sk. 7Sk a 10Sk do 5 zastavok ako doteraz. Dvojpasmove karty - +10Sk na 25ciest, takisto jedno oznacenie platne na 2 spoje. V jednoduchosti je krasa
Toto nie je ziadna prestupna tarifa. Tato tarifa je nanajvys tak "polprestupna" (pre PCL) alebo "stvrtprestupna" (pre JCL.)
..."dalsieho skvalitnovania tarifnej politiky"...
- kolkokrat sa uz v Ziline skvalitnila tarifa? Ako pocitam, tak pocitam, ani raz, naopak od roku 1999 je cim dalej tym viac uzivatelsky nepriatelska. Toto je prvy naznak vzostupu po dlhsom poklese. Kazdopadne je prvy, zatial este nie "dalsi".
Juraj dnes na Twiste hovoril, ze sa zmeni poskytovanie zliav ZTP - ZTP s viac ako 50% postihnutim budu aj nadalej cestovat na 1 Sk listky, ale ti s menej ako 50% postihnutim budu cestovat za rovnake ceny ako dochodcovia.
Spoločnosť Siemens plánuje v budúcom obchodnom roku 2005/2006 rozšíriť počet zamestnancov na pracovisku v Žiline o 180 ľudí. Dúfajme, že noví zamestnanci budú využívať aj MHD. Bližšie si môžete prečítať o ponuke, ale aj o projekte rekonštrukcie a modernizácie verejného osvetlenia mesta Žilina na nasledovnej stránke zilina.sk: http://www.zilina.sk/index.php?page=ukazspravu&id=1667&nadpis=Spravodajstvo
Prestupná tarifa MHD
V súvislosti s pripravovanou zmenou organizácie mestskej hromadnej dopravy v Žiline a ďalšieho skvalitňovania tarifnej politiky voči cestujúcim na MHD sa od 1.10.2005 navrhuje zavedenie prestupnej tarify na MHD v Žiline. Týmto krokom sa umožní cestujúcej verejnosti využívať jednotlivé linky MHD s prestupom, čo zníži náklady na prepravu cestujúcich pri väčších vzdialenostiach a do rôznych oblastí Žiliny, kde neexistuje z ekonomických a prevádzkových dôvodov priame prepojenie.
Cestujúci si nebudú musieť platiť za 2. cestu rovnakú sumu ako za prvú, ale budú mať určitú zľavu.
Cena 2. cesty (po prestupe) bude do 75 % základného cestovného pri jednorázových cestovných lístkoch a do 50 % základného predplatného pri predplatných lístkoch, čo bude znamenať zvýhodnenie najmä pre obyvateľov mesta Žiliny, ktorí využívajú predplatné lístky. Uvedená maximálna výška ceny prestupu vychádza z vývoja tržieb MHD a zabezpečuje len nepatrné zníženie tržieb, ktoré budú kompenzované úsporami v organizácii dopravy, ale najmä sa dosiahne zjednodušenie tarifného vybavovania cestujúcich na MHD.
Návrh uznesenia:
Mestské zastupiteľstvo súhlasí:
1, So zavedením prestupnej tarify MHD v Žiline od 1.10.2005.
2, S maximálnou výškou 2. cesty (po prestupe) vo výške 75 % ceny základného cestovného pri JCL a vo výške do 50 % ceny predplatného pri PCL.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Papyr
..."dalsieho skvalitnovania tarifnej politiky"...
- kolkokrat sa uz v Ziline skvalitnila tarifa? Ako pocitam, tak pocitam, ani raz, naopak od roku 1999 je cim dalej tym viac uzivatelsky nepriatelska. Toto je prvy naznak vzostupu po dlhsom poklese. Kazdopadne je prvy, zatial este nie "dalsi".