Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
dnes cca o 15tej na ulici Obvodova pri Metre sa stala vazna dopravna nehoda dvoch osobnych aut, co sposobilo aj zdrzanie trolejbusov. Niekolko desiatok minut sa tam hromadili trolejbusy (asi 7 vozidiel) a po sprejazdneni jedneho jazdneho prudu sa pohli najskor vozidla iduce smerom do mesta. Po prejdeni posledneho vozidla, trolejbusom v opacnom smere boli prehodene tykadla 🙂 na druhu stopu a presli aj tie.
Dnes primátor Žiliny odpovedal na otázky redaktorky v Žilinskej televízii o meste, investíciach a pod. Bola tam spomínaná aj posledná stavba súvisiaca s trolejbusovou dopravou, a to komunikácia medzi sídliskami Solinky a Vlčince vrátane trolejbusového vedenia, ktorá podľa jeho slov umožnila zokruhovanie dopravy. Okrem iného spomenul, že Mesto Žilina dalo do výstavby trolejbusovej dopravy viac ako jednu miliardu korún a do dnešného dňa sú všetky pôžičky splatené. V ďalšej časti spomínal rôzne pripravované stavby a rekonštrukcie, ale to už s MHD nesúviselo.
Reply on: Jozef #5309:
Ked budes nabuduce reagovat na mna, mozes kludne dat aj Re: Papyr namiesto Re: Jozef, tak si to lepsie vsimnem.

Okrem toho mne nebolo treba vysvetlit, AKO to funguje. To ja viem a poznam. Toto poznanie som sem nacerpat neprisiel. Skor by som rad, aby mi konecne niekto vysvetlil PRECO.
Reply on: LUK #5312:

Problematiku trolejbusovej dopravy a L5/15 sme si s LUK-om vydiskutovali cez chat, aby sme zbytočne nezaťažovali ostatných.
Reply on: Jozef #5310:
je pekné, že sa nám to snažíš už piaty krát opakovať (ako keby sme boli nechápaví ? ), ale to nijako nezjemní komplikovanosť popisovaného systému. A niekde inde im nájsť konečnú by nešlo?
Reply on: Jozef #5310:

Síce omylom dvakrát, ale aspoň na vysvetlenie.
Reply on: LUK #5307:

Týmto spôsobom DP vyšiel v ústrety cestujúciml, že napr. L15 nekončí uprostred sídliska, ale na jeho konci Fatranskej a opačne L5 nezačína uprostred sídliska, ale na Fatranskej.
DP veľmi zmysluplno vyriešil linky L5/15 v otázke začiatku a konca okruhovej linky. Napr. z Fatranskej vychádza L5, prejde po strednom okruhu, ale nekončí na Fatranskej, ale o zastávku nižšie na MS. Tu prejde na odstavnú stopu, vodič vymení číslo na L15 a vychádza teraz z MS ako L15 smerom na Fatranskú, prejde stredným okruhom, ale nekončí na MS, kde začínal, ale prejde o zastávku ďalej na Fatranskú. Tu prehodí číslo na L5 a ide opačne, tak ako je uvedené povyše. Týmo spôsobom sa vyšlo v ústrety cestujúcej verejnosti, aby nebola konečná len na MS. Aby nedochádzalo k nedorozumeniam, lebo tá istá linka prechádza jeden medzizastávkový úsek až dvakrát, tak vpredu je tabuľka, že vozidlo napr. končí na Fatranskej a nejde ďalej na stredný okruh. Okrem toho na zastávke MS sú zastávky výstupné a nástupné zreteľne oddelené, prípadne aj zastávky, ktoré idú do centra a ktoré idú smer konečná Fatranská sú oddelené na protiľahlých stranách ulice.
Reply on: Jozef #5304:

Týmto spôsobom DP vyšiel v ústrety cestujúciml, že napr. L15 nekončí uprostred sídliska, ale na jeho konci Fatranskej a opačne L5 nezačína uprostred sídliska, ale na Fatranskej.
DP veľmi zmysluplno vyriešil linky L5/15 v otázke začiatku a konca okruhovej linky. Napr. z Fatranskej vychádza L5, prejde po strednom okruhu, ale nekončí na Fatranskej, ale o zastávku nižšie na MS. Tu prejde na odstavnú stopu, vodič vymení číslo na L15 a vychádza teraz z MS ako L15 smerom na Fatranskú, prejde stredným okruhom, ale nekončí na MS, kde začínal, ale prejde o zastávku ďalej na Fatranskú. Tu prehodí číslo na L5 a ide opačne, tak ako je uvedené povyše. Týmo spôsobom sa vyšlo v ústrety cestujúcej verejnosti, aby nebola konečná len na MS. Aby nedochádzalo k nedorozumeniam, lebo tá istá linka prechádza jeden medzizastávkový úsek až dvakrát, tak vpredu je tabuľka, že vozidlo napr. končí na Fatranskej a nejde ďalej na stredný okruh. Okrem toho na zastávke MS sú zastávky výstupné a nástupné zreteľne oddelené, prípadne aj zastávky, ktoré idú do centra a ktoré idú smer konečná Fatranská sú oddelené na protiľahlých stranách ulice.




(Zilina samozrejme este k tomu ma tu nevyhodu, ze nema zaciatok a koniec okruhovej linky na tom istom mieste, cize na Fatranskej sa musi riesit, kam ide 5-ka.)
Reply on: Kami #5301:
máš na mysli Laca Džejára [jr.]? Hej, toš, keď je niekto šéf, môže sedieť stále v ZA.
Reply on: Papyr #5306:
"Urobte tam dve nastupistia a je po probleme s doplnkovou tabulkou" - ani tak celkom nie. Lebo ak ju vidím z diaľky, tak neviem, kde zastane a teda neviem, či mám utekať.
Reply on: LUK #5305:
Prave som chcel Jozefa upozornit na protikladnost jeho tvrdenia z 14.42 a jeho tvrdenia z 15.40, ale urobil si to za mna.

Teda berme ako platne tvrdenie, ze podla cisla poznas, kam okruhova linka ide. Vseobecne to plati. Akurat ze v Ziline je vynimka, lebo tam kvoli nerovnakemu zaciatku a koncu okruhovej linky este aj okruhova linka musi mat zobrazeny ciel. Ale poradim vam, ide len o jednu problematicku zastavku, Fatranska. Urobte tam dve nastupistia a je po probleme s doplnkovou tabulkou.
Reply on: Jozef #5304:

Jozef: "Na zokruhovanej doprave konkrétne na L5/15 nepotrebuješ mať nijakú tabuľku"

LUK: "na L5/15 predsa tabuľku potrebuješ (pokiaľ nemáš samozrejme transparenty), keďže robí celé kolečko a ešte o jednu zastávku navyše, čiže jednou zastávkou prejde dvakrát..."

Pizzo 15Tr: "prave,ze na linke5 potrebujes tabulku.Trolejova linka 5 zacina na Fatranskej,prejde cez Nemocnicu,Hliny,Solinky,ZU a opat je na Fatranskej"

Jozef: "Z tohto jednoduchého dôvodu, keď linka prejde ešte raz po tom istom úseku a končí, tak musí mať trolejbus vpredu tabuľku"

no comment... ?
Reply on: Pizzo 15 Tr. #5300:

Dňa 6.7.2005 novozriadené trolejbusové linky vychádzajúce z Matice slovenskej tabuľku nepotrebovali, stačilo im len označenie L5/15, lebo začínali a končili na tom istom mieste. Na základe zistení z prevádzkovania nových okruhových liniek č. 5 a 15 na strednom okruhu a žiadosti cestujúcich pristúpil DPMŽ k čiastočným úpravám od 2.8. 2004 a to tak, že L5 vychádza z Fatranskej, prejde stredne veľkým okruhom, ale nekončí na Fatranskej, ale až o jednu zastávku ďalej na Matici slovenskej. L15 vychádza z Matice slovenskej cez Solinky na stredný okruh, po obídení okruhu nekončí na Matici slovenskej, ale o zastávku ďalej na Fatranskej. Z tohto jednoduchého dôvodu, keď linka prejde ešte raz po tom istom úseku a končí, tak musí mať trolejbus vpredu tabuľku.
Reply on: LUK #5298:
Mne vzdy na okruhovej linke vadilo, ze niekde na okruhu musi byt koniec, vyckavaci bod. To, ze okruhova linka, ak ma mat dva smery, potrebuje dve cisla, je jasne. Mal to kedysi Presov (2 a 3), ma to Jihlava (B a D, dnes B a BI) a ma to Zilina (5 a 15). Ale mne na okruhovej linke vadi viac, ze sa neprevezies cez ten "stop-bod", a nie az tak to, ze mas dve cisla. (Zilina samozrejme este k tomu ma tu nevyhodu, ze nema zaciatok a koniec okruhovej linky na tom istom mieste, cize na Fatranskej sa musi riesit, kam ide 5-ka.)
V Ziline mate linky 2 a povazujete ich za jednu. V Presove mame linku jednu a povazujeme ju za 3 (13+20+28). Jedno horsie ako druhe... ?
Reply on: VLK #5289:
skoda, ale Laco tam hadam bude?
Reply on: Jozef #5297:
prave,ze na linke5 potrebujes tabulku.Trolejova linka 5 zacina na Fatranskej,prejde cez Nemocnicu,Hliny,Solinky,ZU a opat je na Fatranske.A tu je ten problem.Teraz nevies ci mas nastupit,alebo nastupis a na Matici slovenskej ta vodic vyhodi,ze je konecna.
Reply on: Jozef #5297:

"Vysvetlí mi ako by si označil jedným číslom protismerné linky na jednom okruhu, keď vychádzajú z jedného bodu tak, aby som sa viezol správnym smerom."

samozrejme, že ich musím odlíšiť číslami, ale už len to, že ich mám, mi vec komplikuje
Reply on: Jozef #5297:
pokiaľ je jedna, tak nič, ale mňa ako návštevníka mesta váš systém desí a odrádza. A na L5/15 predsa tabuľku potrebuješ (pokiaľ nemáš samozrejme transparenty), keďže robí celé kolečko a ešte o jednu zastávku navyše, čiže jednou zastávkou prejde dvakrát... Alebo žilinčania sú takí uvedomelí, že to rozpoznajú vodičovi z očí?
Reply on: LUK #5295:

Neviem síce čo je na zokruhovanej doprave a protismerných linkách komplikované. Vysvetlí mi ako by si označil jedným číslom protismerné linky na jednom okruhu, keď vychádzajú z jedného bodu tak, aby som sa viezol správnym smerom.
Na zokruhovanej doprave konkrétne na L5/15 nepotrebuješ mať nijakú tabuľku ako píšeš , lebo z čísla vidíš, že jedna ide po okruhu z ľavej strany a druhá z pravej strany.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.