Reply on: LUK #5307:
Týmto spôsobom DP vyšiel v ústrety cestujúciml, že napr. L15 nekončí uprostred sídliska, ale na jeho konci Fatranskej a opačne L5 nezačína uprostred sídliska, ale na Fatranskej.
DP veľmi zmysluplno vyriešil linky L5/15 v otázke začiatku a konca okruhovej linky. Napr. z Fatranskej vychádza L5, prejde po strednom okruhu, ale nekončí na Fatranskej, ale o zastávku nižšie na MS. Tu prejde na odstavnú stopu, vodič vymení číslo na L15 a vychádza teraz z MS ako L15 smerom na Fatranskú, prejde stredným okruhom, ale nekončí na MS, kde začínal, ale prejde o zastávku ďalej na Fatranskú. Tu prehodí číslo na L5 a ide opačne, tak ako je uvedené povyše. Týmo spôsobom sa vyšlo v ústrety cestujúcej verejnosti, aby nebola konečná len na MS. Aby nedochádzalo k nedorozumeniam, lebo tá istá linka prechádza jeden medzizastávkový úsek až dvakrát, tak vpredu je tabuľka, že vozidlo napr. končí na Fatranskej a nejde ďalej na stredný okruh. Okrem toho na zastávke MS sú zastávky výstupné a nástupné zreteľne oddelené, prípadne aj zastávky, ktoré idú do centra a ktoré idú smer konečná Fatranská sú oddelené na protiľahlých stranách ulice.
Jozef
Dňa 6.7.2005 novozriadené trolejbusové linky vychádzajúce z Matice slovenskej tabuľku nepotrebovali, stačilo im len označenie L5/15, lebo začínali a končili na tom istom mieste. Na základe zistení z prevádzkovania nových okruhových liniek č. 5 a 15 na strednom okruhu a žiadosti cestujúcich pristúpil DPMŽ k čiastočným úpravám od 2.8. 2004 a to tak, že L5 vychádza z Fatranskej, prejde stredne veľkým okruhom, ale nekončí na Fatranskej, ale až o jednu zastávku ďalej na Matici slovenskej. L15 vychádza z Matice slovenskej cez Solinky na stredný okruh, po obídení okruhu nekončí na Matici slovenskej, ale o zastávku ďalej na Fatranskej. Z tohto jednoduchého dôvodu, keď linka prejde ešte raz po tom istom úseku a končí, tak musí mať trolejbus vpredu tabuľku.