Dnes ráno po 6 hod. som dvíhal ruku z chodníka vodičovi, že neprehofil výhybku, keď išiel na L3 a odbočoval z Obvodovej na Centrálnu na Solinkách. Vodič, zhodou okolností sa poznáme, po zastavení mi povedal, že výhybka je nefunkčná a ručne prehodil zberače na správnu stopu a pokračoval ďalej. Prehodenie trvalo veľmi krátko a ešte mi medzitým stihol povedať, že porucha je už nahlásená a ranná zmena ju príde odstrániť.
Myslím si, že je to jasné a zrozumiteľné. Vo svojom príspevku som poukázal, že pri Rajeckej železnici vznikajú náklady DPMŽ aj na prevádzku a údržbu automatov na výdaj cestovných lístkov. Túto problematiku netreba už ďalej rozoberať, lebo bola v predchádzajúcich príspevkoch dostatočne vysvetlená.
Ja by som podla tejto tvojej teorie nestaval na mnohych miestach cyklisticke chodniky, lebo viem, ze tade prejdu 1-2 cyklisti za den. A hla! Ked sa ten neperspektivny chodnik vybuduje, odrazu je tam s bicyklami rusno ako na Vaclavaku.
Ja ti ukazem jednoduchsiu matematiku - spocitaj si:
1/ Vsetky spoje (pre objektivnost najlepsie za rok) do alebo zo samostatnej obce alebo mestskej casti pocet obyvatelov casti mesta alebo samostatnej obce.
2/ Spocitaj si alebo vyber zo statistickej rocenky pocet obyvatelov tejto mestskej casti alebo samostatnej obce.
3/ Bod jedna vydel bodom dva.
Co dostanes? Jeden krasny tzv. Jurajov koeficient - pocet spojov pripadajucich na jedneho obyvatela za rok. A Toto cislo NEPUSTI ! Jasne ukaze, ze na 1 obyvatela (trebars danoveho poplatnika) pripadne na Hajiku, Vlcincoch a Solinkach za rok 8-10 spojov, na Banovu, Trnove Ci Chlmec 14-18 spojov - teda skoro 2x viac - a na niektore casti napriek Vladimirovej riedkej neintervalovej nemestskej MHD aj viac ako 20 spojov. No a potom si to podobne spocitaj na samostatne dediny ako Divina, Brezany, Kunerad a potom si este raz dobre precitaj, co si pred chvilou napisal...
Ahojte. Ja by som sa chcel spýtať kde sa dá kúpiť lístky na MHD ja to neviem pochádzam z malej dediny mám aj čipovú kartu ISIC kde sa to dá aktivovať. Chystám sa na ŽU do prvého ročníka.Ďakujem za odpovede.Moj E-mail: agocs@stonline.sk ? ?
Ahojte. Ja by som sa chcel spýtať kde sa dá kúpiť lístky na MHD ja to neviem pochádzam z malej dediny mám aj čipovú karty ISIC kde sa to dá aktivovať.Ďakujem za odpovede.Moj E-mail: agocs@stonline.sk ?
a preco nie? ....ved cestujuci by isto skor uvitali keby sa doviezli aspon na Zel. stanicu odkial by to mali len kusocek na vlak a autobus a tym padom aj lepsie spojenie s ostatnymi mestami a obcami. Pre vodica to nie je az take narocne tam zaist a keby siel po tej trase aku som navrhol, tak by na tom casovo bol vlastne aj rovnako.
A co sa ma, Jozef, maju pytat??? Co necitaju toto forum? Ci som to dost jasne nenapisal? Pri cipovej karte, kde ma kazdy svoj chlievik NETREBA NIC NIKOMU ROZPOCITAVAT. To co si do karty nabije DPMZ - ostava hned na predajnom mieste v DPMZ bez rozpocitavania! Co si nabije (v sucasnosti zatial do kariet ZU) dopravca SAD, zostava uz pri nabiti do haliera SAD bez rozpocitavania! Co sa nabije do chlievika Zeleznice, do haliera ostava zeleznici bez rozpocitavania! Listky v automatoch na Rajeckej zeleznici su evidovane len na Rajecku zeleznicu bez rozpocitavania! Dokonca aj kombinovane listky na zeleznicu a MHD maju pri vyberani z tlaciarne danovy a uctovny doklad, kolko korun je z toho listka Zeleznice a kolko DPMZ bez rozpocitavania! Je to take tazke pochopit, ze cipova karta so samostatnymi chlievikmi pre kazdeho dopravcu SA NEMUSI ROZPOCITAVAT !!!??? Uz fakt neviem, ako to jasnejsie napisat...
O zbytočnej investícii predĺžením trolejbusovej trate Kvačalova - Pietna zostalo zatiaľ len pri Tvojich úvahách. O predĺžení L1 na Nový cintorín sa rozpráva už niekoľko rokov a uvedená stavba je zaradená výhľadovo medzi prioritné. V tomto prípade ide len o normálne pripojenie Nového cintorína na trolejbusovú sieť MHD. Nový cintorín a krematórium majú osobitné postavenie v každom meste a porovnávať spojenie s terajšou L31 nie je správne. Po predĺžení L1 na Pietnu, terajšia L31 stratí opodstatnenie a môže byť v budúcnosti zlúčená s L30. Nepredbiehajme však, to nechajme na rozhodnutie DP.
dnes som videl poobede L 4 iducu smerom na Vlcince a bola uplne plna, tak som si zaspominal na stare casy ? kedy byvali vozidla tak natrepane, ze sa to nedalo vydrzat. Uz dobre tri styri mesiace som nic take nevidel. Doteraz som jazdil skoro uplne prazdnymi spojmi , alebo poloprazdnymi. Vynimkou bol len jeden spoj na L 4, ktory bol v sedle dost plny tak, ze som musel aj stat:-)
Ked sa nejblizsie stretneme, tak vam ukazem vystupy analyzy palubnych pocitacov, ze napodiv je l.c. 21 jedna z nejrovnomernejsie vytazena zo vsetkych liniek MHD. Raz za cas vidiet je sice tiez dobra vec, ale elektronika nepusti.
to, ze aj 75 minut nic nejde cez vikendy z Banovej je z mojho pohladu uplne v poriadku a je to aj pochopitejne, ze niekde, kde byva tak malo ludi ako v Banovej, tak nemozu jazdit spoje castejsie ako v okolitych dedinach s podobnym poctom ludi respektive zo sidlisk. Z mojho pohladu je na tom Hajik vlastne este horsie. Neviem kolko tam zije ludi, mozno aj 12.000 a cez vikendy nejde zo zel. stanice aj 45 minut nic a pritom kedze tam zije dajme tomu 4 krat viac ludi, tak by tam malo ist aj 4 krat viac spojov.
Ak by sme mali ísť na to pivo na bývalú zastávku Pstruhová, tak by sme mali ísťnovým spojom Žilina - Mojš, aby sme si to teraz my vyskúšali ako je to chodiť opačne po lávke, čiže z Mojša do Mojšovej Lúčky.
Ohľadom L21, že lepsie riesenie a sucastne lacnejsie snad uz ani nemoze byt, možno len jednoznačne súhlasiť. Autobusová linka Považský Chlmec - centrum - Bánová patrí medzi najstaršie a roky nemenné linky a niet najmenšieho dôvodu do tejto linky zasahovať. Kedysi premávala ako L1, čo zdôrazňovalo aj jej priotitu. Možno v budúcnosti po výstavbe trolejbusového vedenia v úseku Žitná - Bánová by sa mohla trasa zmeniť, ale o tom je ešte predčasne hovoriť.
v sobotu a nedelu tam dokonca jazdi len jeden krat za den, tusim 13:59, takze ak sa niekto tym autobusom zvezie napriklad zo Zel. stanice, tak naspet musi zbehnut dole na zastavku Kvacalova, alebo ak niekto pride zo zastavky Kvacalova a vyjde ku cintorinu, tak mozno sa mu podari chytit L 31 o 13:59. Mas pravdu, ze vybudovanie trolejbusovej trate k Novemu cintorinu je viac menej zbytocne, problem by sa z velkej casti vyriesil, keby tam jazdila castejsie L 31, napriklad v casoch 9:30, 11:00, 12:30, 14:00 proste vtedy, ked sa predpoklada prichod navstevnikov cintorina , pripadne by nebolo zle, keby tam aj niekedy (najlepsie v sedle, alebo cez vikendy) zachadzala L 27
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Jozef