Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ahojte. Ja by som sa chcel spýtať kde sa dá kúpiť lístky na MHD ja to neviem pochádzam z malej dediny mám aj čipovú kartu ISIC kde sa to dá aktivovať. Chystám sa na ŽU do prvého ročníka.Ďakujem za odpovede.Moj E-mail: agocs@stonline.sk ? ?
Ahojte. Ja by som sa chcel spýtať kde sa dá kúpiť lístky na MHD ja to neviem pochádzam z malej dediny mám aj čipovú karty ISIC kde sa to dá aktivovať.Ďakujem za odpovede.Moj E-mail: agocs@stonline.sk ?
Reply on: Juraj #5044:
a preco nie? ....ved cestujuci by isto skor uvitali keby sa doviezli aspon na Zel. stanicu odkial by to mali len kusocek na vlak a autobus a tym padom aj lepsie spojenie s ostatnymi mestami a obcami. Pre vodica to nie je az take narocne tam zaist a keby siel po tej trase aku som navrhol, tak by na tom casovo bol vlastne aj rovnako.
Reply on: Jozef #5034:
A co sa ma, Jozef, maju pytat??? Co necitaju toto forum? Ci som to dost jasne nenapisal? Pri cipovej karte, kde ma kazdy svoj chlievik NETREBA NIC NIKOMU ROZPOCITAVAT. To co si do karty nabije DPMZ - ostava hned na predajnom mieste v DPMZ bez rozpocitavania! Co si nabije (v sucasnosti zatial do kariet ZU) dopravca SAD, zostava uz pri nabiti do haliera SAD bez rozpocitavania! Co sa nabije do chlievika Zeleznice, do haliera ostava zeleznici bez rozpocitavania! Listky v automatoch na Rajeckej zeleznici su evidovane len na Rajecku zeleznicu bez rozpocitavania! Dokonca aj kombinovane listky na zeleznicu a MHD maju pri vyberani z tlaciarne danovy a uctovny doklad, kolko korun je z toho listka Zeleznice a kolko DPMZ bez rozpocitavania! Je to take tazke pochopit, ze cipova karta so samostatnymi chlievikmi pre kazdeho dopravcu SA NEMUSI ROZPOCITAVAT !!!??? Uz fakt neviem, ako to jasnejsie napisat...
Reply on: Pizzo 15 Tr. #5033:

O zbytočnej investícii predĺžením trolejbusovej trate Kvačalova - Pietna zostalo zatiaľ len pri Tvojich úvahách. O predĺžení L1 na Nový cintorín sa rozpráva už niekoľko rokov a uvedená stavba je zaradená výhľadovo medzi prioritné. V tomto prípade ide len o normálne pripojenie Nového cintorína na trolejbusovú sieť MHD. Nový cintorín a krematórium majú osobitné postavenie v každom meste a porovnávať spojenie s terajšou L31 nie je správne. Po predĺžení L1 na Pietnu, terajšia L31 stratí opodstatnenie a môže byť v budúcnosti zlúčená s L30. Nepredbiehajme však, to nechajme na rozhodnutie DP.
dnes som videl poobede L 4 iducu smerom na Vlcince a bola uplne plna, tak som si zaspominal na stare casy ? kedy byvali vozidla tak natrepane, ze sa to nedalo vydrzat. Uz dobre tri styri mesiace som nic take nevidel. Doteraz som jazdil skoro uplne prazdnymi spojmi , alebo poloprazdnymi. Vynimkou bol len jeden spoj na L 4, ktory bol v sedle dost plny tak, ze som musel aj stat:-)
Reply on: zoZa #5035:
Preco by tam zachadzala. Plati pravidlo, ze KAZDA linka v meste MUSI zachadzat k zeleznicnej stanici? A k nemocnici? A .......?
Reply on: Jozef #5039:
Ked sa nejblizsie stretneme, tak vam ukazem vystupy analyzy palubnych pocitacov, ze napodiv je l.c. 21 jedna z nejrovnomernejsie vytazena zo vsetkych liniek MHD. Raz za cas vidiet je sice tiez dobra vec, ale elektronika nepusti.
Reply on: 4444 #5032:
to, ze aj 75 minut nic nejde cez vikendy z Banovej je z mojho pohladu uplne v poriadku a je to aj pochopitejne, ze niekde, kde byva tak malo ludi ako v Banovej, tak nemozu jazdit spoje castejsie ako v okolitych dedinach s podobnym poctom ludi respektive zo sidlisk. Z mojho pohladu je na tom Hajik vlastne este horsie. Neviem kolko tam zije ludi, mozno aj 12.000 a cez vikendy nejde zo zel. stanice aj 45 minut nic a pritom kedze tam zije dajme tomu 4 krat viac ludi, tak by tam malo ist aj 4 krat viac spojov.
A to sa smie taketo nazory zdielat? 😃 Ale vdakujem Ti za podporu!
Reply on: Miro #5038:

Ak by sme mali ísť na to pivo na bývalú zastávku Pstruhová, tak by sme mali ísťnovým spojom Žilina - Mojš, aby sme si to teraz my vyskúšali ako je to chodiť opačne po lávke, čiže z Mojša do Mojšovej Lúčky.
Reply on: zoZa #5035:

Ohľadom L21, že lepsie riesenie a sucastne lacnejsie snad uz ani nemoze byt, možno len jednoznačne súhlasiť. Autobusová linka Považský Chlmec - centrum - Bánová patrí medzi najstaršie a roky nemenné linky a niet najmenšieho dôvodu do tejto linky zasahovať. Kedysi premávala ako L1, čo zdôrazňovalo aj jej priotitu. Možno v budúcnosti po výstavbe trolejbusového vedenia v úseku Žitná - Bánová by sa mohla trasa zmeniť, ale o tom je ešte predčasne hovoriť.
Reply on: Jozef #5034:
Je mi jasné, že je to len zbožné želanie v dnešných podmienkach slovenského raného kapitalizmu. Bohužiaľ... ? Juraj tu o tom dosť písal.
Reply on: Pizzo 15 Tr. #5033:
v sobotu a nedelu tam dokonca jazdi len jeden krat za den, tusim 13:59, takze ak sa niekto tym autobusom zvezie napriklad zo Zel. stanice, tak naspet musi zbehnut dole na zastavku Kvacalova, alebo ak niekto pride zo zastavky Kvacalova a vyjde ku cintorinu, tak mozno sa mu podari chytit L 31 o 13:59. Mas pravdu, ze vybudovanie trolejbusovej trate k Novemu cintorinu je viac menej zbytocne, problem by sa z velkej casti vyriesil, keby tam jazdila castejsie L 31, napriklad v casoch 9:30, 11:00, 12:30, 14:00 proste vtedy, ked sa predpoklada prichod navstevnikov cintorina , pripadne by nebolo zle, keby tam aj niekedy (najlepsie v sedle, alebo cez vikendy) zachadzala L 27
Reply on: Pizzo 15 Tr. #5033:

Vybudovať trolejbusovú linku na Rosinskú, VÚVT, aby sme odbremenili obratisko na Fatranskej by bol príliš veľký luxus. Ak by bolo naozaj preťažené, nie je lacnejšie vybudovať jednu odstavnú stopu navyše?
Reply on: 4444 #5032:
tiez si myslim, ze by bolo dobre, keby L21 zachadzala aj do Zavodia, ale aj keby tam nezachadzala, tak nic strasne by sa nestalo, (vsak tam ide vela liniek a k tym trolejbusovym to nie je daleko) .. . Ale vecsi problem je ten, ze L 21 nestoji na Zel. stanici.. Tento problem by sa dal vyriesit bud tak, ze by tam zachadzala, ale potom by sa vyskytol novy problem a to ten, ze by sa nemala kde otocit a casovo by to dost zdrziavalo, preto lepsie riesenie by bolo keby z Halkovej odbocila na Velku okruznu smerom na nam. L. Stura, potom by sla na zastavku Stefanikovo namestie, Zel. stanica, Kysucka atd az do Povazskeho Chlmca (lepsie riesenie a sucastne lacnejsie snad uz ani nemoze byt)
Reply on: Miro #5028:

Miro Tvoje otázky sú v teoretickej rovine. Všetci vieme, že SAD Žilina nemá záujem na integrovanej doprave, čiže o nejakom jednotnom cestovnom napr. zo Žiliny do Bytčice môžeme len snívať. Železničná spoločnosť, a.s. Bratislava nemala záujem o prepravu cestujúcich na Rajeckej železnici a pred dvoma rokmi 17.2.2003 na nej osobnú dopravu zastavila. Nebyť mesta Žiliny a Rajca, tak doprava tu už nie je. Už po dvoch týždňoch začala rajecká Anča premávať za výraznej pomoci Slovenskej investičnej a realitnej spoločnosti, a. s. ktorá na prechodnú dobu vyrovnávala stratu vznikajúcu prevádzkovaním osobnej dopravy. Zakrátko v apríli sa stretli zástupcovia mesta Žiliny, mesta Rajca, DPMŽ spoločností SIRS a ZSSK, kde sa dohodli na vytvorení integrovaného dopravného systému. Žilinský regionálny integrovaný dopravný systém (ŽRIDS) bol v Žiline oficiálne spustený 7. novembra 2003 ako prvý na Slovensku. Podarila sa obnova prevádzky na rajeckej železnici, počet cestujúcich sa zvýšil o 20 %, zľavy na cestovnom sú až do výšky 40% a nedochádzalo k stratám. DPMŽ dodal na stanice a zastávky 16-tarifné automaty na predaj estovných lístkov. Tarifným a informačným systémom sú vybavené aj 4 motorové vozne radu 811 a 5 prípojných vozňov. V tomto roku bola otvorená aj nová zastávka Žilina-Solinky. Zjednodušene sa dá povedať že mesto Žilina, DPMŽ a SIRS doslova dokopali Železničnú spoločnosť do integrovaného systému, lebo tí nemali o prepravu cestujúcich záujem, akurát prišli na strihanie pásky. O nekonečných rokovaniach a naťahovačkách so železnicou, by vedel rozprávať Juraj (na stretnutí tiež o tom hovoril). Aj o zriadenie zastávky pod Solinkami mesto bojovalo takmer 20 rokov.
Na tvoju druhú otázku ako sa rozpočítava cestovné sa môžeme opýtať Juraja, ale môže to byť len vo všeobecnej rovine, lebo nevieme čo majú napísané v zmluve. Okrem iného sú tam náklady na prevádzku a údržbu automatov, ktoré denne obchádza až do Rajca zamestnanec DPMŽ. Môžem Ťa však ubezpečiť, že na cestovnom sa na železnici sa ešte nikto \"nenabalil\" a to sa týka aj rajeckej Anči. Integrovaný systém nemôže fungovať, že jeden chce a robí, druhého tam treba dokopať a tretí (SAD) nemá záujem. Na vytvorenie dobrej integrovanej dopravy si na Slovensku ešte počkáme.
Este k novej tr.trate na Pietnu.Uplne,ale uplne zbytocna investicia.Ved 31tam premava len 2krat za den.Potiahnime trolej radsej od Fatranskej na Rosinsku VUVT,co je taka ista vzdialenost ako od Kvacalovej na Pietnu.A 6-stka moze mat konecnu na Rosinskej,cim sa aj odbremeni otocka na Fatranskej.
Reply on: kubik #5023:
podľa mňa treba L21 presmerovať inokade alebo urobiť okružnú trasu - niečo podobné ako je L16, aby mohla pozberať aj ľudí zo Závodia. Potreba je určite stanica a Hurbanova. Verím tomu, že spoje by sa prekvapivo vyťažili zvlášť vtedy, keď ide L7, ktorá sa tam síce dostane ale až po 30 minútach. Aproppo, bánovčania si už aj tak zvykli chodiť na zastávku ku fackárni alebo ku Váhostavu, lebo v nedeľu čakať niekedy aj 75 minút na autobus, ktorý ho aj tak dovezie niekam, odkiaľ pôjde 10 min pešo, je - ako uznáte - na nervy. A to, čo predstavuje L21 teraz sa MHD nazvať zďaleka nedá, lebo ako časť mesta je obsluhovaná menej ako niektoré iné dediny, ktoré sa nepýšia prívlastkom " časť mesta ". Som rád, že som obyvateľ Hájika, kde tieto problémy nemáme, ale občas to človeka rozzúri, keď je pred nami prázdna L21 a všetci sa trmácajú do trolejbusu. ... sorry za emócie.
Podla mna by L21 bola opatovne vytazena, keby chodila z Banovej, ale konecna by nebola v POvazskom Chlmci... ale niekde inde.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement