Takze ked spravne pocitam, tak elektroangora 24Tr stoji 350000 EUR * 30.20 Kc/EUR = 10 570 000 Kc, a kratke Trollino asi 9.5 miliona Kc? Tak to zas nie je az taky rozdiel, nejakych desat percent... aj ked milion na kazdom voze je milion na kazdom voze... A hovorime o porovnatelnych kategoriach? (maju oba porovnavane vozy rovnake formy pohonu, alebo je Solaris cistokrvny trolejbus a 24Tr trolejbus s dieselom?)
Pozeral som sa na stranku DP hl.m. Prahy, kde medzi dovodmi zdrazenia cestovneho MHD v Prahe od 1.7.2005 bola aj informacia, ze trzby z cestovneho boli len 23,1%. Osobne som predpokladal, ze prijmy od cestujucich budu podstatne vyssie. Text v povodnom zneni je nasledovny: Hromadnou dopravu v Praze financuje hlavní město dotacemi z téměř osmdesáti procent. Tržby z jízdného tak nyní kryjí pouze 23,1 procenta provozních nákladů, zhruba sedmdesát sedm procent ceny každé jízdy tak platí za cestujícího hlavní město.
V niektorom z predchadzajucich prispevkov sa spominala ZSSK ako (ne)vychadza cestujucej verejnosti. Napr. Belgicke zeleznice ponukaju cestujucemu listok na 10 ciest za 65 Eur, cize 1 cesta vyjde v priemere 6.50 Eur. Listok je 2. tr. a moze sa pouzit aj na vlaky IC bez ziadnych priplatkov a miesteniek. Ak si porovname, ze napr. z Bruselu do Gentu je asi 56 km a listok stoji 6.80 Eur, tak vsetky cesty nad tuto vzdialenost su pre cestujuceho vyhodne. Kto ma chut cestovat, tak moze takto spoznat cele Belgicko. Na cestovnom listku je desat riadkov a pred nastupom si cestujuci do riadku napise: nazov dna (napr. streda), datum, nastupna stanica a cielova stanica. A toto predlozi sprievodcovi. Viete si predstavit zeby ZSSK vydala takyto listok na Slovensku, s pausalom terajsia cena listka napr. do 56 km x 10 a 10 krat sa mozes viezt do ktorejkolvek stanice na Slovensku? Ak by mal niekto zaujem vidiet takyto pouzity cestovny listok, tak mu ho mozem ukazat.
Este mala poznamka. Bol som v historickom meste Bruggy a domaci mi povedali, ze na zeleznicny listok sa moze cestujuci odviezt aj mestskou dopravou do centra. Aj taketo prekvapenia ponukaju Belgicke zeleznice turistom.
OK. Tak si teda spocitaj premenlive pozicie:
1/ 02
2/ 37
3-6/ 2707
7-10/ 1219
teda 10 ako v Ziline a ako som u SRG 2000 pisal ja. Ostatne pozicie su pevne nastavene, jediny rozdiel je, ze u nas je vsade ZILINA a u vas je to na kazdom zvlast cislo voza. Co nie je problem ani v Ziline, ale nie je to treba. Podstatne je to, ze premenlivych pozicii je 10, tieto su v Ziline obsadene systemom do a nad 5 zastavok a cas sa uz nezmesti. Takisto, ako v Presove nie je mozne na voze pevne nastavene 091 zmenit na premenlivy parameter napriklad cislo linky alebo cislo spoja.
Sustavne su v sluzbe 1-2 zalozni vodici, jeden z nich sadne do nahradneho trolejbusu /ak nie je k dispozicii tak autobusu/ a ide na linku. Podla toho, kde to je a aky je cas, su 2 moznosti.
a/ kmenovy vodic by mal mat na konecnej prestoj a je dost casu. Zalozny vodic mu vyvezie novy voz a pocka na Tatru-tahac, s ktorou dovlecu pokazeny voz do depa.
b/ cas nie je, tak dispecer pozrie do grafikonu a najde najvhodnejsie miesto, kde sa zalozny vodic aj s vozom napoji na linku podla grafikonu a kmenovy vodic pocka na Tatru a dovlecie voz do ddepa.
inak este sa xcem opytat, ako je osetrena situacia, ked napriklad teraz by sa pokazila trebars 236ka, koho by ste namiesto neho poslali dokoncti linku (kde vezmete hned vodica) a co by bolo s vodicom 236ky (napriklad)
Napr. ja vam predsa nic vnutit nemozem, pretoze ste dospely, inteligentny a svojpravny (v Amerike by este dodali, beloch, muz a krestan ). Len som sa vzdy chcel presvedcit, ci vy naozaj niektore nevyhody tohto systemu nevidite. A zda sa, ze Vam ako nevyhody nepripadaju, takze bavit v teoretickej rovine sa mozeme dalej, neocakavam predsa, ze by ste zmenili svoju tarifu, naopak cakam, ze si ju proti mojim rypavym otazkam obhajite. Obcas sa Vam to dari a ja s Vami suhlasim. Obcas menej. Ja to vsak povazujem za velmi cennu debatu, pretoze sa casto dozviem aj informacie, o ktorych som nevedel, alebo s nimi nepocital, a musim nieco prehodnotit. Ja nemam osobny zaujem na zmene stavu ZA MHD. Su tu ini, ktori kritizuju podobnymi argumentami ako ja a su zo Ziliny. Mna nanajvys tak zaujimaju argumenty protistrany a zatial sa mi mnohe nezdaju. Tot vsjo.
Velmi jednoducho. Na zeleznici by sa pouzil rovnaky oznacovac ako v DPMZ (kvoli kompatibilite), ale vyrez na listky by mal rozmery tej kratsej strany zeleznicneho listka. Dal by sa teda orazit. A ak by sa do oznacovaca vkladal uzky listok z MHD, pre spravne oznacenie by sa musel vlozit uplne vlavo alebo uplne vpravo, na co by cestujuceho upozornila napr. farebna sipka alebo vyrazny napis "listky DPMZ vkladajte co najviac vlavo", rovnako ako je na prazskych oznacovacoch listkov na staniciach zeleznic napis "jizdenky PID vkladejte vpravo"
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Papyr