Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
dnes L3-227,231,232,206 L6-202,205
Reply on: Juraj #4687:
...to je dôkazom toho, že ich enormná snaha spraviť user-friendly systém sa uberá správnym smerom... ?
Reply on: Juraj #4700:
"nejake miesto vo Svajciarsku" - Winterthur a La Chaux de Fonds.
Reply on: LUK #4746:
Aj v Komarne, aj v Sabinove... v mnohych SAD prevadzkach, najma mensich, to je vcelku norma... A aj DPMP mal kedysi jedno vozidlo so zaclonkami, bola to upravena B732 so zdviznou plosinou, ev.c.311.
marek: mestský bus so záclonkami majú aj v Brezne.
Dnes som bol par hodin v Nitre na navsteve, sedel som v zahrade a okolo chodila MHD.
Bol som velmi prekvapeny ked som uvidel na beznej linke mestsky autobus so zaclonkami na oknach!!!!

Vsetci vodici pocas troch hodin co som sedel v zahrade vetrali vozidlo pocas jazdy prednymi dverami!!!!
Reply on: Jakub #4742:
prazsky DP naposledy zdrazil 1.7.2005, pred tym v roku 1998. Lenze prazsky DP je cierna diera na prachy.
Reply on: Juraj #4730:
Takze ked spravne pocitam, tak elektroangora 24Tr stoji 350000 EUR * 30.20 Kc/EUR = 10 570 000 Kc, a kratke Trollino asi 9.5 miliona Kc? Tak to zas nie je az taky rozdiel, nejakych desat percent... aj ked milion na kazdom voze je milion na kazdom voze... A hovorime o porovnatelnych kategoriach? (maju oba porovnavane vozy rovnake formy pohonu, alebo je Solaris cistokrvny trolejbus a 24Tr trolejbus s dieselom?)
Reply on: Jozef #4741:
Dopravni podnik hl.m. Prahy nezdrazoval min. od r. 1998...
Pozeral som sa na stranku DP hl.m. Prahy, kde medzi dovodmi zdrazenia cestovneho MHD v Prahe od 1.7.2005 bola aj informacia, ze trzby z cestovneho boli len 23,1%. Osobne som predpokladal, ze prijmy od cestujucich budu podstatne vyssie. Text v povodnom zneni je nasledovny: Hromadnou dopravu v Praze financuje hlavní město dotacemi z téměř osmdesáti procent. Tržby z jízdného tak nyní kryjí pouze 23,1 procenta provozních nákladů, zhruba sedmdesát sedm procent ceny každé jízdy tak platí za cestujícího hlavní město.
V niektorom z predchadzajucich prispevkov sa spominala ZSSK ako (ne)vychadza cestujucej verejnosti. Napr. Belgicke zeleznice ponukaju cestujucemu listok na 10 ciest za 65 Eur, cize 1 cesta vyjde v priemere 6.50 Eur. Listok je 2. tr. a moze sa pouzit aj na vlaky IC bez ziadnych priplatkov a miesteniek. Ak si porovname, ze napr. z Bruselu do Gentu je asi 56 km a listok stoji 6.80 Eur, tak vsetky cesty nad tuto vzdialenost su pre cestujuceho vyhodne. Kto ma chut cestovat, tak moze takto spoznat cele Belgicko. Na cestovnom listku je desat riadkov a pred nastupom si cestujuci do riadku napise: nazov dna (napr. streda), datum, nastupna stanica a cielova stanica. A toto predlozi sprievodcovi. Viete si predstavit zeby ZSSK vydala takyto listok na Slovensku, s pausalom terajsia cena listka napr. do 56 km x 10 a 10 krat sa mozes viezt do ktorejkolvek stanice na Slovensku? Ak by mal niekto zaujem vidiet takyto pouzity cestovny listok, tak mu ho mozem ukazat.
Este mala poznamka. Bol som v historickom meste Bruggy a domaci mi povedali, ze na zeleznicny listok sa moze cestujuci odviezt aj mestskou dopravou do centra. Aj taketo prekvapenia ponukaju Belgicke zeleznice turistom.
Reply on: Papyr #4722:
OK. Tak si teda spocitaj premenlive pozicie:
1/ 02
2/ 37
3-6/ 2707
7-10/ 1219

teda 10 ako v Ziline a ako som u SRG 2000 pisal ja. Ostatne pozicie su pevne nastavene, jediny rozdiel je, ze u nas je vsade ZILINA a u vas je to na kazdom zvlast cislo voza. Co nie je problem ani v Ziline, ale nie je to treba. Podstatne je to, ze premenlivych pozicii je 10, tieto su v Ziline obsadene systemom do a nad 5 zastavok a cas sa uz nezmesti. Takisto, ako v Presove nie je mozne na voze pevne nastavene 091 zmenit na premenlivy parameter napriklad cislo linky alebo cislo spoja.
Reply on: tux #4734:
www.dpmz.sk/Stranky/kontakt.php
Reply on: tux #4735:
Sustavne su v sluzbe 1-2 zalozni vodici, jeden z nich sadne do nahradneho trolejbusu /ak nie je k dispozicii tak autobusu/ a ide na linku. Podla toho, kde to je a aky je cas, su 2 moznosti.
a/ kmenovy vodic by mal mat na konecnej prestoj a je dost casu. Zalozny vodic mu vyvezie novy voz a pocka na Tatru-tahac, s ktorou dovlecu pokazeny voz do depa.
b/ cas nie je, tak dispecer pozrie do grafikonu a najde najvhodnejsie miesto, kde sa zalozny vodic aj s vozom napoji na linku podla grafikonu a kmenovy vodic pocka na Tatru a dovlecie voz do ddepa.
inak este sa xcem opytat, ako je osetrena situacia, ked napriklad teraz by sa pokazila trebars 236ka, koho by ste namiesto neho poslali dokoncti linku (kde vezmete hned vodica) a co by bolo s vodicom 236ky (napriklad)
juraj pls posli mi pls na seba maliom nejaky priamy kontakt, dadm ti vediet. dakujem
Reply on: tux #4731:
Kedykolvek, najlepsie vsak cez pracovny den medzi 7-15.h, aby sa to osetrilo aj u straznej sluzby.
pred chvilou sa pokazil nejaky bus na L 2 na zastavke Postova
Juraj, kedy by bolo mozne ist fotit do DP, prosim.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.