Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Juraj #4600:
mam to chapat tak, ze okrem prestupnej tarify uvazujes aj nad zvyhodnenym cestovanim v sedle a cez vikend?
Dost by ma zaujimalo aka je % skladba jednotlivych cipovych kariet (kolko ludi vyuzivat CL na 80/240 ciest).
Reply on: Juraj #4663:
pravdaže takéto aktivity smerujúce ku "on-lajn" informovaniu cestujúceho, čo prispieva ku jeho mobilite sú chvályhodné...

vďaka za info, teraz sa už lepšie orientujem, čo bolo za tými displejmi na žst. v každom prípade sa teším na nový informačný systém...

inak, mal som možnosť pobývať aj v Londýne aj v Amsterdame a dá sa povedať, že aj oni majú svoje muchy. Londýn hlavne čipovými kartami, ktoré tam zabezpečujú amíci. V Amsterdame som nebol až tak dlho, ale pár drobností sa tiež našlo. V skutku, naše DP sa nemajú za čo hambiť a obstoja v eu konkurencii...
Juraj,
a v akom casovom rozmedzi sa planuju spustit tie informacne displeje na zastavkach???? Ale hodil by sa im vacsi displej.

Preco bus 011 nema vsetky elektronicke transparenty?

Tiez zastavam nazor, ze spoje vedene nizkopodlaz. busmi, i ked su len tri..., by mali byt vyznacene v cestovnom poriadku ikonkou vozickara.... maju to tak v Olomouci, tam tiez jazdia len niektore spoje na danej linke nizkopodlazne...

Tak by napr. jazdil jeden bus na L21 a jeden na L22, bol by presne vyznaceny v cestovnom poriadku a treti nizkopodlazak by bol rezervny, pre pripad poruchy by zaskakoval na jednej z liniek, inak by bol bezne nasadzovany denne na spojoch, kt. by neboli oznacene ikonkou vozickara.
Dnes sme sa viezli elektrickovou L23 a na jednej zastavke vtrhli do vozidla piati uniformovani muzi. V prvom okamihu som myslel, ze hladaju islamskych teroristov. Boli to revizori spolu s policiou, ktori vykonavali kontrolu cestovnych listkov. My sme mali cestovne v poriadku, lebo sme mali zakupey celodenny skupinovy listok do 5 osob za 6.50 Eur. V elektricke boli dvaja mladici bez cestovnych listkov, ktorych vyviedli z elektricky. Kontrola bola vykonana bleskovo a elektricka stala na zastavke az do ukoncenia kontroly. Nikto z cestujucich nic nekecal a neboli ziadne komentare. Este som z vozidla videl maly mikrobus DP, pravdepodobne sa na nom presuvali kontrolne organy, pripadne odvazali ludi na policiu. Podobne kontrolne organy som videl aj v metre a policajti boli obleceny cierno a na chrbte mali vyrazny biely napis policia.
Domacich som sa pytal ohladom cestovania nacierno. Trosku sa nechapavo na mna pozerali, ale mi vysvetlili, ze kontrolny organ-revizor ma velke pravomoci na kontrolu ako policajt, nemoze vsak osobu zatknut. Kazda osoba musi preukazat svoju totoznost, ak odmietne vystupuje proti zakonu. Ak nema doklad totoznosti, policia ho berie ako ilegalneho a je zadrzany. Ohladom pokut mi domaci presne sumy nevedeli povedat, ale plati sa okamzite, nasledne je pokutu uz vyssia, nasleduje sudne rozhodnutie ... Skratka je tu v tomto poriadok.
Ked som si premietol u nas v Ziline nase usmiate revizorky, pripadne revizorov, ich inteligentne vystupovanie, slova prosim a dakujem su samozrejmostou. A kolko neopravnenej kritiky byva na nich zo strany cestujucich a roznych komentarov. Mozno by tiez nezaskodilo aj u nas take \"prepadove komando\", aby cestujuci videli ako to bezi v EU.
Reply on: Jozef #4665:
Jozef, a ma to tu vsetko zmysel pisat? Ved aj tak vacsinu diskutujucich na tomto fore nezaujima, co mame lepsie oproti Bruselu, ved na hlaseni ich zaujima iba to, ci to hlasi baba z vratnice alebo zo skladu a kolko za to zobrala. Je uplne jedno, ze digitalnu trunkovu siet maju na Slovensku len DPMZ a Technopol, ked inde stacia na to vodicom easy-karty alebo najblizsi telefon v bufete na konecnej. My sa musime prisposobit nie zapadu, ale vychodu lebo tam to tak funguje 40 rokov a preto je to urcite dobre, aj tie ich dierkove hryzaky na papierove listky aj papierove preukazky s neobmedzenou platnostou jazd. Ked tam zavedu na autobusoch plyn, zas budeme zli, lebo tu plati len jeden vzor a kazdy, najma Zilina, ked sa od neho odkloni, zas bude tercom kritiky. Zlozite testovanie systemu, ktory by mal byt na Slovensku prvy v realnom case je tu obycajny krach, nizkopodlazky musia jazdit iba a pravidelne na jednej linke, lebo tak je to v Presove a aj zokruhovanie trolejbusovej dopravy urcite nebude celkom v poriadku, lebo nebolo dokonale odkopirovane spoza Tatier. Nikoho nezaujima, v com je Zilina lepsia od inych /aj ked ma este velmi-velmi vela co zlepsovat - ale krokmi dopredu a nie dozadu/ pre zrnka piesku nevidia mesto, ktore ako jedine na Slovensku skoro kazdy druhy rok rozsiruje trolejbusovu dopravu. Kritika - ano! A pravidelne a husto, ale normalna, odborna, podlozena cislami, faktami, objektivna s porovnanim vsetkych nazorov. Staci si len pozriet vcerajsiu diskusiu. Kolkokrat som ja vselikomu napisal: ano, mas pravdu, suhlasim s tebou - a kolkokrat to bolo napisane mne.

Ako inac v Bruseli? Prekvapil ma svojou "roznorodostou" ; iny je v eurovladnej stvrti a potemkinovsko osarpany a spinavy o par ulic dalej...
V europskom "hlavnom" meste v Bruseli v autobusoch a elektrickach neexistuje nijake vyhlasovanie zastavok. V metre toto hlasenie pustaju obcas, castejsie nepustaju, akurat na konecnej sa ozve nieco nezrozumitelne, ale to uz kazdy vie ze ma z vozidla vypadnut. Ak je system hlasenia pusteny je skutocne tak nepocutelny a nezrozumitelny, ze kristalka z detstva bola zrozumitelnejsia. Cudzi cestujuci sa orientuje v metre predtlacenou trasou vo vozidle, pripadne displejom alebo dopravnou mapkou. Netreba len kritizovat hlava-nehlava, lebo slovenske DP sa nemaju za co hanbit. To vsak neznamena, ze nemame co zlepsovat.
Reply on: Pišta #4651:

"Pri normálnom fungovaní by tieto autobusy /nizkopodlazne/ mali robiť hlavne linky vedúce cez centrum, žel. stanicu okolo nemocnice, lebo tam tieto autobusy majú úplný význam..... Ale načo by malo byť niečo logické, keď nemusí?"
... a hlavne nech premavaju po uliciach pod trolejbusovym vedenim. Tam uz budu mat plne opodstatnenie.
Reply on: VLK #4660:
Bol to pokus na skusku vyuzivania datovych kanalov digitalnej trunkovej radiovej siete DPMZ, kde boli snimace a interface na sledovanie pohybu vozidiel skusane na l.c.4. Skuska sa vydarila a na jej zaklade dochadza k postupnej modernizacii palubnych pocitacov za SRG 3000 a uz su vybavene vsetky vozidla aj snimacmi a interfejsmi.

Skuska bola na zistenie skutocnej velkosti paketov dat prenasanych medzi vozidlom a dispecingom a nasledne dispecingom a tabulami vybavenymi taktiez digitalnymi radiostanicami tak, aby velkost tychto datovych balikov pri ich cyklickom dotazovani na vsetky vozidla nezahlcovala ostatne radiove kanale.

Skuskou bolo zistene, ze kvoli ciastocnemu zahlcovaniu siete v case velkej fonickej prevadzky bolo nutne vyclenit samostatny kanal z doteraz pouzivanych kombinovane len na tento datovy prenos a datove balicky zmensit tak, ze sa nebude vysielat skutocna poloha vozidiel, ale iba ich rozdiel voci planovanemu grafikonu a samotne porovnanie sa uskutocnuje uz bez zatazovania datovej siete priamo v pocitaci na dispecingu. Nasledne sa v kratkej dobe tieto udaje pretransformuju z dlzkovej do casovej mierky a budu vysielane do tabul, ktore su planovane pri zel. stanici, Hurbanovej, Stef.nam, Sturovom nam a snad aj Policii. Dalej je mozne spristupnenie udajov v realnom case na internet alebo wap.
Reply on: VLK #4659:
Pravdu povediac, mne je viac vhod zobrazovanie zastávok na vnútornom displeji, najmä ak je to niekde v zahraničí a nepoznám presne výslovnosť tých názvov ?
Reply on: zoZa #4648:
nestalo sa tak, stihol sa pokaziť skôr, než to niekto stihol [pamätám si, že zobrazoval jeden čas odchody l.4 po-pia a to aj v so-ne] ?
Reply on: marek #4646:
nejaký pokus tu už bol, ale skončil neslávne... ale aj ja by som rád vedel viac.... [mám na mysli ten trojriadkový displej s priam gigantickou reklamou DPMŽ - v porovnaní s veľkosťou samotných displejov - ktorý bol kedysi inštalovaný na zastávke žel.stanica] ?
Reply on: 4444 #4650:
displeje: MAN, ktorý sa zapožičiava od SP Veľká rača, kde sa na zimu menia displeje za EMtest a po nej pre DPMŽ naspäť akosi nefungujú, je to záhada, ale častokrát sa aj ja zastavím, že VŽDY aspoň jeden z nich nefunguje... ?

hlásenie: až pôjdeš niekam do cudzieho mesta, ani neuveríš, ako ti bude hlásenie zastávok vhod... okrem toho to v dnešnej dobe pomaly patrí ku štandardom MHD v rámci informovanosti cestujúcej verejnosti... ?
Reply on: Jozef #4649:
V okrajových častiach medzi obytnými domami, kde je minimálna premávka, tam tie malé kruháčiky beriem, je to zrejme pre jednoduchšie rozmýšľajúcich vodičov bezpečnejšie ? ale tam, kde je veľká premávka, napr. na tej Komenského alebo Závodskej, to považujem za dosť nešťastné riešenie. Napr. na Závodskej by bolo podľa mňa lepším riešením (a možno aj lacnejším?) namontovať dobre fungujúce semafóry.
Reply on: Papyr #4655:
No, nenatlačíš, ale môžu tam tie informácie napr. rolovať. A čo sa týka zobrazovania všetkých zastávok z vnútornej strany, aj to je už vyriešené - viď napr. displeje v niektorých vozidlách v BA, kde sa z vnútornej strany bočného displeja zastávky zobrazujú.

V každom prípade môj názor je taký, že technika dnešnej doby by mala vodiča čo najviac odbremeniť a nezaťažovať ho zbytočne prehadzovaním tabuliek, keď má vo vozidle palubák a displeje. Aj tak na to prehadzovanie občas zabúdajú, videl som ísť trolejbus, ktorý mal vpredu na displeji L17 a vzadu na tabuľke L7 ? čo mal na boku, to už neviem. Alebo vídam chodiť od Hurbanovej smerom na Kysuckú autobusy s tabuľkou "Len po Hurbanovu"...
Reply on: Papyr #4655:
Juraj kdesi spomínal, že zastávky hlási jedna mladá inžinierka z DPMŽ. Či je jej hlas príjemný alebo nie, to je vec osobného názoru. Okrem toho Juraj hovoril na prvom a zatiaľ poslednom stretnutí u neho, že majú dohodnuté s jedným súkromným rádiom nahovorenie hlásení ako splátku dlhu, ktorý má toto rádio u DPMŽ za reklamu ?

Najzaujímavejší je bus #11 s tabuľkami vpredu a na boku a displejom vzadu. Už sa to tu spomínalo skôr, Juraj by mohol povedať, prečo je to tak... možno že má 11-ka predný displej v oprave, veď bola dodaná spolu s 12-kou, ktorá má aj predný displej.
Zaujímavý je aj požičaný žltý MAN, ktorý má vpredu tabuľku a displej vypnutý. V minulosti mu na prednom displeji svietilo aspoň číslo linky.
Reply on: 4444 #4650:
Tuto si dovolim trosku obhajit DPMZ, aj ked v inych veciach sa rozchadzame. Na displej nikdy nenatlacis tolko informacii ako na plech alebo plastovu dosku. To, ze sa zosuchavaju, to je zas ina vec, to treba obnovovat. A to, ze na vozoch je paradoxne niektora tabula taka a ina onaka - to je pravda trochu cudne, ale... informacna hodnota zostava (ak teda tabula nie je zosuchana a aj displej svieti riadne).

A k tej zenskej - preco si myslis, ze stala furu penazi? Vyhlasovanie zastavok je standardnou funkciou palubnych pocitacov, ktore by sa aj tak kupili. Mala zostat nevyuzita? Vo vozidlach su tiez reproduktory standardne. Okrem toho nemyslim, ze by zensky hlas patril nejakej profesionalnej hlasatelke, ktora by za to dostala honorar, skor to vyzera na zamestnankynu DPMZ, ktora to urobila nejak povedla svojich obvyklych pracovnych povinnosti. (V Presove to napriklad hlasi pan direktor osobne, lebo sa vraj zhodli, ze ma najzvucnejsi hlas, no neviem 🙂 ) Takze tam konkretne ziadne extra peniaze asi nesli.

Re #4651 Pista: vcelku suhlas...
Juraj spomínal, že ročne sa predá 270 tzv. turistických jednodňových lístkov (ak si to správne pamätám). Zaujímalo by ma, koľko sa predá lístkov "Človek + pes", "Človek + batožina", "Rodinný víkendový"?

Ozaj, pamätám si, že pred nejakými rokmi tu bol aj turistický trojdňový lístok. Prečo už nie je?

Ešte jedna maličkosť. Cestujúci si má podľa textu na http://www.imhd.sk/za/index.php?w=392b3433292c1f252e362f34332523ef2f262e29 vyplniť na lístku začiatok platnosti. Ale na lístku je napísané "Platí do". Chyba je asi v texte pri obrázku CL, pretože tarifa hovorí len "vyplniť podľa predtlače", čiže logicky nie začiatok, ale koniec platnosti si tam treba vypísať.
Reply on: Pišta #4651:
Už som to tu už raz povedal: podľa môjho súkromného názoru boli NP autobusy nakúpené len preto, že na ne bola akási účelová dotácia z EU či z kade. Inak sú NP autobusy pre Žilinu v podstate nanič, pretože centrum a sídliská obsluhujú takmer výlučne trolejbusy, takže logicky by sa mali kupovať NP trolejbusy, nie autobusy.
Reply on: marek #4646:
Išlo o zobrazovanie času do odchodu na displeji vozidla.
4444 buď v pohode.... Logiku nedáva viacero faktov... autobusy 8 a 9 jazdia na L21 a autobus 10 jazdí na L22. Všetky tri sú nízkopodlažné....Nikto nikdy nevie, kedy práve pôjde tento autobus a tak význam týchto autobusov je úplne nulový. Na L21 sú pravidelne nasadzované aj iné autobusy ako nízkopodlažné / 97, 94,.../ a na L22 tak isto.....A tak mamička s kočíkom je odkázaná na to, že uvidíme, čo dojde...." Keby došiel ten veľký autobus, pomôžete mi? " A potom.... Pri normálnom fungovaní by tieto autobusy mali robiť hlavne linky vedúce cez centrum, žel. stanicu okolo nemocnice, lebo tam tieto autobusy majú úplný význam..... Ale načo by malo byť niečo logické, keď nemusí?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement