Juraj, predsa vsetci vieme, ze su k dispozicii dva zakladne sposoby dlhodobej tarify:
1) cipova karta, ktora obsahuje nabite Sk, z ktorej sa odcitava pri kazdej jazde ista suma
2) mesacnik ci stvrtrocnik, v ktorom za istu sumu penazi nechame ludi jazdit neobmedzene.
Pre ludi, ktori cestuju nepravidelne, a pokial mozno len jednou linkou, je vyhodnejsie 1). Pre ludi, co jazdia denno-denne, a to aj viacerymi linkami, je vhodnejsia volba 2). Ja som za to, aby v kazdom DP dostal cestujuci vybrat, co mu lepsie vyhovuje. Ale ak by mal niektory DP mat len jednu z tychto dvoch moznosti, myslim, ze znacne lepsia je pre POUZIVATELOV moznost 2).
1) cipova karta, ktora obsahuje nabite Sk, z ktorej sa odcitava pri kazdej jazde ista suma
2) mesacnik ci stvrtrocnik, v ktorom za istu sumu penazi nechame ludi jazdit neobmedzene.
Pre ludi, ktori cestuju nepravidelne, a pokial mozno len jednou linkou, je vyhodnejsie 1). Pre ludi, co jazdia denno-denne, a to aj viacerymi linkami, je vhodnejsia volba 2). Ja som za to, aby v kazdom DP dostal cestujuci vybrat, co mu lepsie vyhovuje. Ale ak by mal niektory DP mat len jednu z tychto dvoch moznosti, myslim, ze znacne lepsia je pre POUZIVATELOV moznost 2).
Juraj
Obec Mojs nikdy nebola a nie je sucast Ziliny, je obec ako kazda ina, napr Bela, Kolarovice alebo Cicmany, teda zo zakona tam ma dopravu zabezpecovat VUC so SAD.
Povodny originalny a jediny prijazd do Mojsa bol st.cestou III.tr od Gbelian, co bolo pre Mojsanov do Ziliny obrovsky kus a zachadzka. Preto vacsina ludi si zvykla prechadzat po mostiku do starej uz zatopenej Mojsovej Lucky, ktora bola sucastou Ziliny a bola tam l.c.31. A kedze vtedy za sociku bolo vsetko statne, aj dotacie, nikto si nelamal hlavu nad nakladmi alebo inym riesenim.
Ked Vodohospodarska Vystavba budovala Vodne dielo Zilina, obec Mojs si ako podmienku, resp. odskodnenie za dlhorocnu stavebnu uzaveru v obci dala do poziadaviek vybudovanie novej komunikacie skratkou povedla pravobreznej hradze do Ziliny, kade mala byt vedena primestska linka SAD. Kedze tak malo byt zanedlho, DPMZ uzavrel s obcou nepisanu dzentlmensku dohodu o tom, ze strpi a bude zabezpecovat dopravu obyvatelov Mojsa linkou 31 do doby vybudovania tejto novej komunikacie.