Bol som tam rano osobne o piatej aj 5.18 a mam odfotene prve vlaky z oboch smerov. Osadka masinky bola vysmiata a pytala sa ma, kde mam pasku a sampanske. Slava so strihanim pasky bude az ked bude zastavka kompletne dokoncena aj s pristreskom. Spustenie prevadzky zastavky bolo doslova z hodiny na hodinu, od pondelka sa nahanali papiere na vzdanie sa odvolania voci rozhodnutiu o kolaudacii.
Nie som zastancom bezhlaveho kritizovania, pripadneho urazania, hoci spravnu kritiku v plnej miere uznavam. V minulosti som tiez porovnaval nasu dopravu s niektorymi krajinami EU. Teraz som dva tyzdne v Belgicku a tiez porovnavam ako cestujuci. Napr. do autobusov spolocnosti De Lijn, ktora zabezpecuje dopravu vo flamskej casti Belgicka, nastupuju cestujuci ako husatka prednymi dverami, preukazujuc sa predplatnymi listkami, pripadne si ich kupujuc u vodica. Nejake hlasenie zastavok je nieco nezname. Hlasenie som nepocul ani v metre a elektrickach v Bruseli. Nase DP su na velmi dobrej urovni.
Na druhej strane mozem len zavidiet vysoku uroven zeleznicnej dopravy, autobusovej dopravy flamskej spolocnosti De Lijn, valonskej TEC a bruselskej MIVB a ich vzajomnu integraciu. Su rozne druhy cestovnych listkov, predplatnych a ich kombinacii. To je velka vyhoda pre cestujucich, ktori su podrobne informovani v informacnych kancelariach dopravnych spolocnosti, kde si ich vysoko vazia a ponukaju im co najvyhodnejsie druhy listkov. Samozrejme, ze sa neda porovnavat vysoka mobilita Belgicanov so Slovenskom. Myslim si vsak, ze u nas sme napr. v zel. doprave cestujucich za posledne roky z vlakov vyhnali.
Ak dobre rozumiem, tak nova cesta popri vodnom diele by mala byt otvorena od 1.8.2005, pripadne aspon pre autobusovu dopravu SAD. Autobusy sa budu otacat na zaciatku obce, pri novom vstupe v smere od Ziliny. Je pravdou, ze niektori obcania budu mat dalej na autobusovu zastavku SAD, ale pani starostka sa mala zamysliet co je pre nu vyhodnejsie. Teraz ma priame spojenie s mestom, ale aj s dosledkami. Pristresok MHD na konecnej L31 Pstruhova ma vzdy opodstatnenie, aj ked tam bude premavat obmedzeny pocet spojov.
Vcera asi okolo 22:20 stal na zast. Hurbanova v smere na Hajik trolejbus L6, chystajuci sa odist. V tom vsak v opacnom smere zastavil autobus L24 (ev.c. 84), jeho vodic na trolejbus zablikal a vybehla z neho pani, ktora prestupila na L6. Potom som pocul ako cela stastna niekomu do telefonu hovorila, ze keby jej nezastavili, tak by sa domov nedostal (bola to posledna L6).
Takze aj slusni vodici sa najdu, skoda, ze im povesta kazia tie prasce...
Tak som sa tam bol teraz pozriet - vlak Zilina-Rajec s odch. 16:48. V smere do Rajca nenastupoval nikto, ale co ma prekvapilo, z vlaku vystupili dvaja mladi ludia. Propagacia ziadna, ani vo vozdilach DPMZ, zrejme to rozhodnutie z drahoveho uradu prislo len vcera alebo predvcerom. Len na bocnej strane automatu na listky je taka jedna informacna A4. Samozrejme nic nebolo nalepene napr. na vedlajsej zastavke SAD a to odtial za ten cas co som tam bol odislo vela ludi autobusmi. Ale zopar ludi, co prave tade prechadzalo, sa udivene zastavilo a potom si vsimli vylepeny cestovny poriadok ("Naaa vidis to, to je dobree").
Na tom letaciku je pisane, ze zastavka je otvorena od 18.7., pricom vlaky tam zastavuju az oddnes... Zrejme dovtedy nebolo povolene cestujucej verejnosti vstupovat na nastupiste .
Predpokladam, ze v najblizsom case sa o tom bude pisat v Zilinskom vecerniku a pod.
Dufam, ze sa Marek Bican nebude hnevat, ked sem hodim link na jeho pekny clanok aj s fotockami:
zastávka Žilina - Solinky má už aj svoje označenie... wow... ?
čo je však viac prekvapujúce, že doteraz nie je prevádzkované signalizačno-zabezpečovacie zariadenie trate na priecestiach - a tak Anča pred každým priecestím skoro zastaví a pomaličky za stáleho vytrubovania sa preplazí cez priecestie, kým sa rozbehne ďalej... ?
zastávka Žilina - Solinky má už aj svoje označenie... wow... ?
čo je však viac prekvapujúce, že doteraz nie je prevádzkované signalizačno-zabezpečovacie zariadenie trate na priecestiach - a tak Anča pred každým priecestím skoro zastaví a pomaličky za stáleho vytrubovania sa preplazí cez priecestie, kým sa rozbehne ďalej...
zastávka Žilina - Solinky má už aj svoje označenie... wow... ?
čo je však viac prekvapujúce, že doteraz nie je prevádzkované signalizačno-zabezpečovacie zariadenie trate na priecestiach - a tak Anča pred každým priecestím skoro zastaví a pomaličky za stáleho vytrubovania sa preplazí cez priecestie, kým sa rozbehne ďalej...
ide podla mna o velmi nestastnu situaciu, kedy samotni cestujuci z Mojsa casom pochopia, ze su na tom horsie ako boli, pretoze tam zije strasne malo ludi a preto spojov tam bude celkovo premavat menej, ako doteraz. Dalsia vec je ta, ze to bude mat dalej na novu zastavku vecsina ludi, co je vidno z mapy dediny. A do tretice: len nedavno po rokoch cakania spravili na konecnej L31, teda na Pstruhuvej zastavkovy pristresok, a teraz bude vlastne skoro nanic.
01. 08. 2005
-
Z dôvodu odovzdania do prevádzky prístupovej cesty do Mojša a zavedenia prímestskej dopravy budú spoje na linke č.31 premávajúce na zastávku Pstruhova zrušené od 1.8.2005 okrem spojov s odchodom o 6:25, 7:00, 15:00, 15:30 19:00 v Po-Pia a o 6:35, 18:40 v So-Ne.
Máš pravdu, pamätám si , ako 21 chodila totálne natrieskaná, dokonca tam boli nasadené aj dlhé autobusy. S tou 28 by to nebolo zlé, len čo by na to povedali v DPMŽ, keď by sa dalo niečo urobiť aj jednoduhšie a efektívnejšie. Však čo to je za hlúposť na Hájik viesť 4 linky a každá ide raz za hodinu..... Keď sa zavádzala 7 a 17 , mali byť všetky ostatné zrušené. Pamätám si, ako pán riaditeľ hovoril niekedy pri zmene linkovania v deväťdesiatych rokoch o tom, že už v autobusoch nebudeme vídať množstvo tabúľ na označenie spoja.... Teraz??? Teraz je ich ešte viac ako predtým....Namiesto redukcie liniek a autobusov sa redukujú spoje, čo nemá žiaden význam. V Žiline je už potreba prelinkovať autobusy, lebo ten DPMŽ pôjde do kolien. Ľudia idú radšej pešo, ako majú niekedy aj 2 hodiny čakať na spoj. Je to na zamyslenie.....Ale za vylepšovanie sú iné hlavy ináč platené a na náš názor aj tak nikto nie je zvedavý..... ?
Linka 21 do Bánovej je úplne o ničom tak isto aj linka 28. V závodí do 21 už nevlezie ani noha, lebo zaujímavejšie spoje premávajú z Hájika. Lepšie by bolo zlúčenie 21 a 28 z Bánovej tak, aby začínala pri IDEA v smere do Bánovej, potom cez Závodie, žel. stanicu a buď po Košickej alebo okolo nemocnice na Vlčince. Určite aj študáci by boli spokojnejší , viezlo by sa viac ľudí.... Efektívnejšie to vidím takto....
Juraj