Možno to bude naozaj práve v tom, že som pomerne od rannej mladosti bol zvyknutý na kontakt s dopravcom. Keď sa nejaké vozy vyradili, dozvedel som sa to bez toho, aby som si musel opisovať výpravy. Ak som na niečo predsa len prišiel oneskorene, mal som možnosť zistiť si dátum vyradenia a pod. na podniku. Čo sa týka vypravenia vozidiel, v Prešove sa nikdy chaoticky kĺby so sólami nemiešali. Vždy bolo jasné, čo je a má byť kĺbové a čo je a má byť sólo. Ak náhodou nebolo klbákov, prišilo sa sólo na nejakú službu trvale a aj to som vedel, ktorú.
A už vôbec nehovoriac o Nitre, kde mi kompletné výpravy za všetky dni prechádzajú rukami úplne automaticky a počas služby za výpravu v daný deň aj priamo zodpovedám (Takže napríklad viem, že na nitrianskej 2/4 dnes mimoriadne Karosa, lebo som ju tam sám napísal ? )
Vladimír: Tebe nie je treba osudy jednotlivých vozov sledovať takto dôkladne, keď sa všetko dozvieš priamo z podniku, ale my ostatní sa musíme spoliehať len na vlastné oči a sám vieš, že pamäť rada zvykne vynechávať... Kým voz jazdí, tak Ti to nepríde, ale keď zmizne z ciest, tak rozmýšľaš, kedy... A bez poznámok už na to nikdy neprídeš.
Vladimír: stav vypravenosti tiež dáva určitý obraz o úrovni MHD. Napr. to, čo sa momentálne deje v BB, že sa na kĺbové linky úplne bežne vypravujú sóla, vykresľuje vzťah dopravcu ku svojím zákazníkom... A na takéto veci je vhodné poukázať.
No ver tomu, že o kĺbovej 201tke na L8 by sa tu isto písalo. ? Však aj o víkendovom nasadení CityBusu na "neštandardné" linky sa tu informuje.
Osobne si myslím, že jedine k čomu by to bolo dobré je to, že by sme aspoň vedeli, čo z autobusov ešte zaťahuje do premávky a čo už dlhodobo stojí. A tak by sme si všimli skôr ako po roku, že 41tka je už vyradená. Ale na to si môžeme viesť aj vlasnú štatistiku a raz za čas ju medzi sebou povymienať a nie zakladať na to ďaľšie fórum.
Môj názor poznáš. Jednak dopravu beriem vážnejšie ako len snahu o opísanie celej dnešnej výpravy. Jednak mám rád všetko alebo nič. Ak nemám šancu zachytiť celú výpravu, tak nemám chuť sa zapodievať ani s jej zvyškami. Skrátka sa ani len nesnažím evidovať to, čo kompletne evidovať nemôžem a navyše mi to nič neprináša (aspoň mne nie).
Začudovať sa nad nejakou raritkou, že čo ja viem, kĺbová 201-tka mimoriadne jazdila na L8, kde hádam klbák nikdy nebol, to samozrejme áno. Ale aby som sa snažil každý jeden deň sledovať úplne všedné osudy úplne všedného vozidla (napr. voz 206 v pondelok na L6/16, v utorok tiež, v stredu na L4, v štvrtok zase na L3 a v piatok zase na L4...), tak to nie.
Samozrejme, to je MÔJ názor, nikomu ho nevnucujem. Nikomu ani nebránim tu výpravy opisovať. Nezaručujem však, že akonáhle sa to stane viac ako občasným javom, absolutisticky podniknem kroky na "vyčistenie fóra" od takýchto tuctových príspevkov, napríklad vytvorením osobitného dispečerského fóra pre ne. Tam nech si, pre mňa, za mňa, zapisujú aj každé meškanie každého spoja nad 2 min. v daný deň...
Vladimír: čo je zlé na tom vedieť, na ktorých linkách premávajú ktoré vozidlá? Pokiaľ jazdia stabilne na rovnakých poradiach, tak to môžte mať spracované v osobitnom súbore ? a uvádzať len mimoriadnosti... Takto nemáte prehľad o nasadzovaní niektorých menej využitých vozidiel...
Doplním:
1. To je prípad zastávky Košiká, hyperTesco v smere do centra.
Občas sa stane, že vyhlási nasledujúcu zastávku po rozjazde, ale pred ňou ju už neohlási (neviem kde môže byť chyba) takže to mohol byť aj tento prípad.
Keby si chcel, tak výpravu tu môžem vypisovať, minimálne liniek 2, 4, 5/15 a 7/17, tie vídavam aj z okna. Však uvidíme koľkých to bude zaujímať. ?
Akustické hlásenie zastávok v systéme R&G Mielec je nastavené podľa prejdenej vzdialenosti. Systém monitoruje vzdialenosť, ktorú vozidlo prešlo a keď dosiahne kilometer, na ktorom sa má nachádzať zastávka, vyhlási ju. Zastávka sa vyhlasuje v predstihu, ešte počas jazdy vozidla. Je to spôsobené určitou rezervou pri stanovení presného bodu na trase, kde sa zastávka nachádza. Cestujúci sa tak môžu na výstup zastávky aspoň pripraviť.
Vyhlásenie zastávky 2 min. pred zastavením je dosť zriedkavé. V zásade ale možno povedať, že:
1. keďže ide len o prejdenú vzdialenosť, nezohľadňuje sa napríklad svetelná signalizácia a pod. Takže môže sa stať, že v trolejbuse sa pár metrov pred zastávkou vyhlási zastávka, ale medzitým ešte trolejbus zastaví na červenú. Potom je skutočne čas medzi vyhlásením a skutočným otvorením dverí dlhší.
2. Tolerancia areálu zastávky sa predlžuje priamo úmerne s medzizastávkovou vzdialenosťou. Takže ak sú zastávky blízko seba, zastávky sa vyhlasujú neskôr ako v prípade ak sú zastávky od seba ďalej. Takže ak si šiel niekde od Hôreckej na Mateja Bela, mohla byť zastávka vyhlásená v značnom predstihu.
Výpravu tu nikto nepíše. Jednak preto, že to (našťastie) asi nikoho nezaujíma, a jednak preto, že v Žiline je trvalé vypravenie vozidiel. V drvivej väčšine prípadov vozy jazdia stále na svojich určených linkách.
Keď sa pohne vozidlo zo zastávky, tak hlásenie oznámi ďalšiu zastávku. Túto zastávku zopakuje pri zastavení vozidla, niekedy tesne pred zastavením. Pre cestujúcich s krátkou pamäťou, prípadne pre mimožilinských, ktorým názvy zastávok nič nehovoria, môžu zastávky sledovať vo vozidle, kde sú namontované plastové tabule. Aj zastávkový prístrešok má veľkými písmenami napísaný názov zastávky, viditeľný z pravej strany vozidla. Prešiel som niektoré štáty z tzv. vychýrenej pätnástky a v zrovnateľných mestách ako bola Žilina nebolo ani náznaku o nejakej hlasovej službe v MHD.
Dnes som mal tú možnosť navštíviť Žilinu. Párkrát som sa zviezol trolejbusom. Trochu ma zarazilo akustické hlásenie zastávky, keď ešte bol t-bus v pohybe, potom uplynuli napr. 2 min. a až tak prišla spomínaná zastávka. A medzitým som aj zabudol, čo to je za zastávku. ?
BTW nehádžete tu žiadnu výpravu? Tak dovoľte mi začať ? :
L 6 : 233; 241
Ak sa niekto chystá v sobotu na viedenský Tramvaytag, tak môžem poskytnúť 2 lístky na ktoré možno v sobotu od 9:00 do 19:00 využívať prostriedky MHD a S-Bahnu v Kernzone 100 zadarmo. Netreba ich tak zhánať v predajných miestach WL. Uprednostnený bude záujemca (ovia), ktorých poznám osobne. Odber možný do štvrtka.
Nebolo potrebné to z katalógu odstraňovať, lebo na zadnej časti vozidla # 11svieti dispej. Dnes som si to overil, keď išlo vozidlo na linke č. 26. Vpredu bola plastová tabuľa a vzadu svietil displej. Z tohto predpokladám, že je displej R&G zabudovaný, ale len predná časť je pravdepodobne pre poruchu zdemontovaná.
LUK