Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Tak som si dnes popozeral fotogalériu a dospel som k nasledovným poznatkom:
- v kategórii vozidiel B731/732 sa nachádzajú aj fotky vozidiel B932
- zaujímalo by ma podľa čoho sú radené typy autobusov vo fotogalérii, nie je to ani podľa rokov dodávok, ani podľa prevedenia sólo/kĺbový, dokonca ani podľa abecedy
- ešte by ma zujímalo, či nákresy vozidiel by nemali byť vo farbách aké mali, keď začínali dodávky (ani na po.imhd.sk nie sú napr. Ikarusy v mestských farbách)
LUK, Valec: Vďaka za info.
Miro: registrovať sa bude asi od 8.5., zatiaľ musíš čakať.
Reply on: Miro #3850:
Link cez wap bol odstránený, kvôli tomu, že niektorý "špecialisti" ho neužívali na písanie blbostí. Ak chceš, môžem ti ho poslať mailom, alebo cez ICQ, sem ho písať nebudem. Ale od 8.5. sa má stánka prerábať, do diskusie sa bude môcť prispevať len po registrácii, takže je možné, že aj ten link už nebude fungovať. ?
Reply on: LUK #3851:
Nerozumiem... kde sa mám zaregistrovať?
Miro: WAPový prístup do diskusie bude obnovený po zavedení registrácie...
Počujte, priatelia, podarilo sa mi sprevádzkovať si wap na mobile, ale na stránke wap.za.imhd.sk nevidím v menu diskusné fórum. Ako sa do neho môžem dostať?
Reply on: TeBeCe #3845:
To mám šťastie, ja mám aj 36 aj 48. Dokonca ešte jednu Ráboidnú 42ku.

Takmer pred mesiacom som poslal d3k0vi 24 fotiek z martinskej MHD (medzi nimi aj 7 Ikarusov), len škoda že ich ešte nestihol pridať. V súčasnosti by boli isto aktuálnejšie ako Gliwické električky. ? Ak mi zajtra vydá počasie, tak by som ešte na 2-3 hodinky skočil čo-to pofotiť.

Inak kopec fotiek Ikarusov nájdete aj tu: http://www.ikarusy.net/slovensko_ikarus_280/sk-martin-vrutky-sad.html
ad Jozef:
ak si dobre pamatam tak to bolo takto....
L1: Ladoven-Sever-Kosuty-Priekopa Kol.-vrutky aut.s.-Priekopa- kosuty-sever-ladoven. jazdili kazdych 15 minut v sedle, v spicke si nepamatam....

L2: CSAD-sever-kosuty-priekopa-vrutky-priekopa kol.-...-CSAD

L3,4,5: smer: klacany, karvasa a kolonia...

S MHD v Martine by to chcelo poriadnu zmenu. Mam informacie, ze mesto martin dalo vypracovat zilinskej univerzite studiu o vytazenosti liniek a najviac vytazena linka je L7!!!! a nie L10 ako si vsetci mysleli. Ja sam som mal dokonca moznost zazit, ze v buse L7 sedel primator Martina a robil prieskum. a to bolo 6,42 rano!!!

Opodstatnenie L27 vidim v tom, ze neexistuje prestupna tarifa tak ako napr. v BB a ludia by sa burili zavedenim daneho spoja len z Vrutok, lebo by platili 2x. I ked je na danel linke badat, ze 70% ludi vezucich sa z MT ide len po Vrutky, v priekope dostupuje par ludi na lipovec a do klacian a na aut. st. vo vrutkach sa meni skoro cele osadenstvo busu.
NIeco podobne badat aj na linke 24.

O L22 ktora chodi do VU SIM... a jazdi v nej len vodic, to nejdem radsej ani vytahovat.
Dr.Vševed Samofanda

Dr.Vševed Samofanda

Jozef: Pozná-nepozná, ešte pred 30 rokmi ho poznala aj ako spisovné. Viď názvy štvrtí Prednádražie v TT aj v PN. Až potom si niekto spomenul, že také slovko nádražie je podlě a neslovenské?.
Reply on: marek #3842:

Tá linaka mohla premávať aj na Kolóniu Hviezdu. Nie je to teraz podstatné, lebo tak či tak prechádzala len cez aut. nástupište a nesmerovala do Martina. Ľudia z jedného aj druhého konca boli nespokojní, že museli prestupovať. Napr. načo je ešte aj dnes extrémne dlhá linka MHD z Turčianskych Kľačian do Martina? Čo sa týka toho názvu nádražie, tak tento výraz slovenčina nepozná, a preto som použil v zátvorke názov stanica, hoci viem, že takto to tam volajú.
par fotografii z MT:
http://www.mestskadoprava.sk/galeria/category.php?cat=386
- z busov na fotkach jazdia uz len 37, 38. 36 a 48 su uz nove...
Ako tu mozem pridat par fotografii? V okne noveho prispevku nie je moznost volit prilohu....
ad Valec a Jozef:
Linka premavala z nakladneho nadrazia na Karvasa a Blahovca? A nie nahodou na Koloniu Hviezdu?
Spravne je nazov nakladne nadrazie a nie stanica, lebo linka v skutocnosti premava na sidlisko, ktore sa vola nakladne nadrazie, i ked je to z minulosti odvodene od nakladnej stanice. Cize keby to bolo podla stanice, tak je to uz davno Nakladna stanica, ale toto je sidlisko Nakladne nadrazie.

Este prednedavnom som napocital minimalne 4 harmoniky...
ich cisla:71, 78, 80, 82. Zvonku vyzerali celkom zachovalo, interier bol uz slabsi, ale ked porovnam harmoniky v trencine a PB, tak tie nase boli luxus.
Reply on: Jozef #3840:
Medzi nami bratmi ? nechcem tu uvádzať nejaké bludy, ale počul som od kamaráta z Martina, že práve títo dvaja bratia sa nemajú veľmi radi ?
Reply on: Valec #3830:

V martinskej aglomerácii v roku 1989 tiež mali spracovanú novú koncepciu autobusovej dopravy na spôsob Žiliny. Pravdepodobne sa tiež na tom podieľal VÚD v Žiline. V tom čase Vrútky boli ešte súčasťou mesta Martin a bola tu zavedená intervalová doprava. Napr. linka z nákl. nádražia (správne stanice) prechádzala cez aut. stanicu Vrútky a pokračovala na druhý koniec Vrútok na K-B. Samozrejme, že sa muselo prestupovať do MT, lebo linky mali nové smerovanie. V roku 1989 po tzv. revolúcii, VPN a revolučné orgány toto zavrhli ako pozostatok totality a vrátili sa naspäť k svojim linkám, tiež síce totalitným, ktoré mnohé premávajú v takmer nezmenenej podobe. Ľudia nechceli prestupovať a každý z každého miesta z Vrútok sa dostal bez prestupu až do Martiina či už z nákladnej stanice, Karvaša-Blahovca, ŽOS alebo dokonca z Turčianskych Kľačian (tie nie sú súčasťou mesta). Boli zavádzané aj nové linky, ale to bolo stále také látanie. Cestovný poriadok nevyhovoval, lebo niekedy išli do Vrútok aj tri spoje za sebou, ale s rôznymi číslami. Ľudia nadávali, že im chýba len štvrtý do mariáša. V martinsko-vrútockej MHD by sa zišiel urobiť radikálny rez. Od roku 1990 sú Vrútky samostatné, neznalý pomerov nerozozná hranicu medzi mestami. V tomto čase sú primátormi v Martine a vo Vrútkach dvaja bratia, čiže majú blízko na riešenie pronlémov tejto aglomerácie, vrátane MHD.
Reply on: Miro #3838:
Nad týmto som aj ja rozmýšlal. Tie martinské Ikarusy vyzerali minulý rok, keď som tam bol, v dosť dobrom stave. Ešte je možné že, ak už Protimonopolný úrad schválil predaj SAD TN spoločnosti SIRS, pôjdu do MHD PB alebo MHD TN, tam by bolo pre ne využitie.
Reply on: Valec #3837:
Nechcela by SAD predať lacno aj ten posledný martinský Ikarus? To je tiež kus histórie (aj žilinskej)
Úcta k histórii by mala platiť nielen v umení a architektúre, ale aj v technike. Zachovávať technické pamiatky si dali za cieľ aj majitelia automobilovýchveteránov,ale už takmer vôbec sa nemyslí na historické autobusy. V Žiline môžeme potešiť všetkých pamätníkov na autobus RTO prevádzkovaný na
MHD od päťdesiatych rokov minulého storočia, klasickú červenú „uhorku “. Podarilo sa ju zakúpiť v pojazdnom stave za takmer šrotovú cenu a je to údajne jeden z posledných siedmich na Slovensku. Ako autobus – veterán ho bude možné po menšom vynovení využiť ako raritu na turistické
prehliadky mesta a blízkeho okolia, svadby či rôzne akcie podnikateľov pri slávnostných alebo prezentačných príležitostiach.
Ing. Juraj Popluhár, riaditeľ DPMŽ s.r.o.

http://www.zilinskyvecernik.sk/archiv/2005/zv_19/zvstr1.pdf

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.