Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Pri duobusoch podľa mňa závisí ich zaradenie pod trolejbusy alebo autobusy od uhla pohľadu. Čo keby výrobca zobral autobus, napríklad onen Citybus, namontoval do neho elektrovýzbroj a dieselový agregát a zatiaľ by mu nedal tykadlá. Takto by si ho dal schváliť ako autobus s povinnosťou nosiť ŠPZ. Potom by na tento autobus ako zvláštnu výbavu začal montovať tykadlá. Čo by to bolo? Predsa autobus s možnosťou pohonu z troleja!
Vševedko samofandivý

Vševedko samofandivý

Reply on: mirbed #3729:
Nejvyšší čas namontovat na trombelusy SPZky a sebrat je z kompetence těm nemocným magorům z DÚ. Mimochodem, DÚ ČR chce pod sebe uchvátit i lyžařské vleky!!!
Reply on: Juraj #3732:
Aj toto je autobus, keď ide mimo troleja?
http://353.hamradio.cz/oslavy/28sev.jpg
Reply on: Juraj #3732:
Ešte že pre električky a trolejbusy platí aj zákon o cestnej premávke... to by bola sranda, keby neplatil, pretože je to dráhové vozidlo ?
Reply on: Miro #3730:
Na Slovensku patria pod DRAHY zeleznice, elektricky, trolejbusy, lanovky. Idu podla zakona 164/1996. Autobusy idu podla zakona 168/1996. /"Dokonalost" predpisov ide az do takych absurdit, ze vytah v trolejbusovom depe kontroluje drahovy urad a taky isty vedla v autobusovom depe zas inspektorat bezp.prace!/

Aj trolejbus s pomocnym motorom, ktorym sa da ist momo drahu, je drahove vozidlo a kym je pod drahou /trol.vedenim/, musi sa podriadit zakonu 164/96.

Cestovny poriadok ako Tb schvaluje drahovy urad, ako mestskemu autobusu mestsky urad...

Ako to bude na Slovensku s duobusmi veru neviem, ale myslim si, ze pracomoc drahoveho uradu konci poslednym prejazdenym metrom pod trolejom a potom to je ako autobus podla zak.168/96. Problem je v tom, ze ako autobus by mal mat SPZ, kym ako trolejbus ma evidencne cislo. Bude to este sranda...
Reply on: Juraj #3722:
Nechcem porovnávať Žilinu s Ostravou, ale tam je históriou už aj Karosa B731 ? ozaj, bude RTOčko prístupné aj pre verejnosť? Chystá DPMŽ nejaké podnikové minimúzeum?
Reply on: mirbed #3729:
Tá legislatíva je chorá. Z akého dôvodu preboha trolejbusy patria pod drážny úrad spolu s vlakmi a električkami? Veď trolejbus je vlastne to isté čo autobus, len pohon má z troleja. Podľa mňa by pre trolejbusy mala platiť tá istá legislatíva ako pre autobusy a mali by mať normálne EČ (ŠPZ). A nebol by žiadny problém s duobusmi.
Reply on: pavhob #3716:
Ono to není tak jednoduché, i kdybys takové vozidlo měl. Krom ekonomiky (viz #3719 Juraj) je to taky "trochu" o legislativě. Nevím, jak na Slovensku, ale český Drážní úřad se poslední dobu vyjadřuje celkem jednoznačně: Něco takového, jako linka jezdící v Hradci Králové částečně pod dráty a částečně mimo, už nikdy nepovolí. Na tom se např. zatím zastavilo ve Zlíně plánované prodloužení linky 1/11 mimo dráty k Tescomě předpokládané v souvislosti s nákupem vozů 24Tr.
Vševedko samofandivý

Vševedko samofandivý

Juraj:Nie že by som sa chcel hádať alebo nedajbože si fandiť,ale pravdu mám ja?.Silnejšie prevedenie POMOCNÉHO pohonu má výkon spaľovacieho motora 130 kW,výkon na elektrickom výstupe kogeneračného sústrojenstva 100 kW.To rozhodne nepokladám za výkon na plnohodnotnú nezávislú prevádzku.A okrem toho to nemá žiadnu súvislosť s porovnávaním nízkopodlažného DUObusu,ak si praješ,a vysokopodlažného autobusu.A na záver:Autobusy Karosa radu 7xx a radu Šx11 naozaj nemajú spolu veľa spoločného.Jeden má tlačnú koncepciu,druhý ťažnú.Oproti tomu Ik2xx sú rámové vozidlá,aj keď nemajú žiadny nákladný pendant.
Od 2.mája sa operátor EuroTel premenuje na T-Mobile. Dúfajme, že sa objavia aj na vozidlách nejaké pekné celoplošné reklamy nového operátora.
Reply on: Vševedko samofandivý #3725:
Nema cenu sa hadat, staci si pozriet web alebo prospekty.

Tr24 sa vyraba na rame Agora CityBus a ma 3 varianty:
a/ Trolejbus - ma IBA trakcny asynchronny motor. Vyraba sa este v dvoch podvariantach podla poctu kotiev, co ma konecny vplyv naotacky motora a mechanicke prevody.
b/ Trolejbus s pomocnym pohonom /=duobus, hybridny trolejbus/, ktory je bateriovy. Taky bol predvedeny v Plzni.
c/ Trolejbus s pomocnym pohonom /=duobus, hybridny trolejbus/. Existuje v dvoch podvariantach. Jedna je s malym pomocnym motorom cca 50 kW, ktora sluzi iba na prepravu prazdneho vozidla z nezatrolejovanych garazi ku sieti, kde jazdi ako trakcne vozidlo. Druha podvarianta je s "plnovykonnym" 100-130 kW motorom aj na prevaddzku s ludmi, predvedeny v septembri v Bratislave..

Tr25 je to iste ale klbove.

Tak kto ma z nas pravdu?
Vševedko samofandivý

Vševedko samofandivý

Juraj:Porovnávať nízkopodlažný kĺbový trolejbus s pomocným pohonom (25Tr NIE JE DUOBUS!!) s vysokopodlažným autobusom naozaj nie je fér.
Reply on: TeBeCe #3723:
Snad aj za 10 rokov budu este v byv.ZSSR stovky 280-tok. Autobusy SM11 su sice raritou, ale nie velkou, lebo boli len predvojom rovnakej konstrukcnej rady a koncepcie ako 700 apod. Ale RTO bol posledny typ s klasickou ramovou konstrukciou. V podstate to bol, ci sa to niekomu paci alebo nie, posledny "nakladak" na vozenie ludi, akurat mal na klasickom rame namiesto valnika karoseriu...
Reply on: Juraj #3722:
to ano, ale uz onedlho budu patrit minulosti a ked sa vsetky zosrotuju, potom si niekto spomenie, ze by bolo dobre nejaky zachovat aj pre dalsie generacie....napr. taka SM11....existuje niekde na Slovensku nejaka okrem tej, ktora je v DPB?
Reply on: TeBeCe #3720:
Ozaj, nezartuj... Ja som pisal o muzealnej historii a Ikarus280 je predsa na Slovensku v niektorych mestach este realna pritomnost!
Reply on: TeBeCe #3720:
Menej je nieksy viac... Netreba mat velke oci... Kto vysoko skace, hlboko spadne...
Reply on: Juraj #3718:
zachovali ste si v Ziline aj SM11, Ikarus 280...?
Reply on: pavhob #3716:
To vobec nie je taka jednoducha zalezitost. Robime s diplomantkou Zil.univerzity na to diplomovu pracu, ktora este nie je hotova a ma uz 73 stran... Uplne VELMI ZEDNODUSENE sme sa zatial dopocitali do vztahu, ze z dvoch ukazovatelov "mensi berie". Tie dva ukazovatele su:
1/Pocet vozidiel na linke
2/Dlzka trate v km, pod ktorou bude jazdit duobus /alebo ktoru by bolo treba dobudovat, aby tam mohol jazdit trolejbus/.

Vztah je nelinearny, ale velmi zjednodusene: Ak na linke, kde teraz jazdi autobus, treba pre plnu trolejbusovu linku dorobit 4 km troleji a jazdia tam na linke teraz 3 autobusy, 3 je menej ako 4, tak sa tam oplatia duobusy.
Naopak, ak na linke jazdia 4 autobusy /buduce duobusy/ a treba dostavat pre plnu "trolejbusaciu" 3 km troleji, 3 je menej ako 4, teda sa oplati trat dotrolejovat.

Prepocet je pre realnu prevadzku, samozrejme neplati pre experimenty "my to mame prvi, tak je to urcite dobre"...

Treba si uvedomit, ze sa nehra o fazulky... klbovy duobus /napr.25Tr vychaza na 18 milionov Sk /!!!!!!!/, za co sa daju kupit 4 solo autobusy rady 900 alebo postavit 4 slusne rodinne domy...
Reply on: Juraj #3717:
Nielen pritomnostou je clovek zivy... Narod, ktory si nevazi svoju minulost, nezasluzi si ani dostojnu pritomnost. Technicka /a zvlast dopravacka/ historia ma tiez svoje miesto a v "stastny datum 13-teho ju naplnila aj Zilina, ked sa posledny z existujucich muzealno-historickych /pojazdnych!!!/ autobusov na Slovednsku dostal do nasho mesta. /aktualne foto na MD/
Reply on: Miro #3714:
Potvrdena v prispevku 3653.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.