Reply on: mirbed #3729:
Tá legislatíva je chorá. Z akého dôvodu preboha trolejbusy patria pod drážny úrad spolu s vlakmi a električkami? Veď trolejbus je vlastne to isté čo autobus, len pohon má z troleja. Podľa mňa by pre trolejbusy mala platiť tá istá legislatíva ako pre autobusy a mali by mať normálne EČ (ŠPZ). A nebol by žiadny problém s duobusmi.
Juraj
Tr24 sa vyraba na rame Agora CityBus a ma 3 varianty:
a/ Trolejbus - ma IBA trakcny asynchronny motor. Vyraba sa este v dvoch podvariantach podla poctu kotiev, co ma konecny vplyv naotacky motora a mechanicke prevody.
b/ Trolejbus s pomocnym pohonom /=duobus, hybridny trolejbus/, ktory je bateriovy. Taky bol predvedeny v Plzni.
c/ Trolejbus s pomocnym pohonom /=duobus, hybridny trolejbus/. Existuje v dvoch podvariantach. Jedna je s malym pomocnym motorom cca 50 kW, ktora sluzi iba na prepravu prazdneho vozidla z nezatrolejovanych garazi ku sieti, kde jazdi ako trakcne vozidlo. Druha podvarianta je s "plnovykonnym" 100-130 kW motorom aj na prevaddzku s ludmi, predvedeny v septembri v Bratislave..
Tr25 je to iste ale klbove.
Tak kto ma z nas pravdu?