fakt by ma zaujmalo,ked sa rusia novinove stanky na zastavkach,ci je aj povinnostou DPMZ aj napriek tomu zabezpecit listky v automatoch.a tie korunove,ktore nie su tam,tak potom ako?ale nie som si povinny zhanat listky do foroty.potom mi vychadza to,ze DPMZ je povinny zabezpecit predaj listkov na kazdej zastavke a ako si to zabezpeci,to je vyslovene ich problem
Ale vôbec to nie je ťažké. Proste musia dať stánkárom viac alebo mať na každej zastávke automat. Alebo predávať u vodiča za tú istú cenu. Lebo ak nebudú, tak ich niekto poženie k súdu s tým, že nemajú zabezpečenú distribúciu cestovných dokladov.
Historický kalendár:
2.2.2003 – Železničná spoločnosť, a.s. Bratislava so súhlasom vlády zrušila osobnú dopravu na 25 regionálnych železniciach, vrátane Rajeckej železnice takmer po 104 rokoch prevádzky. Impulz na vytvorenie integrovaného dopravného systému
A ja si myslim,ze upravou zliav Dpmz vobec nepocital s velkym ubytkom cestujucich.ked som dnes isiel 8-kou z carefouru,som tam nevidel ani jedineho dochodcu a pri Lidli pri presadani na 5-ku nevidel taktiez ani jedneho.po nastupeni na 5.-ku som sa porozhliadol a uvidel len jedneho dochodcu.takze pred tym mali prijem z 5 a 6sk a to isli od nich 8.ka aj 5.ka prasknut od nich,ale teraz z tych 7 a 8sk nemaju uz z hola nic.takze nebude len ubytok cestujucich-studentov a ten celkovy ubytok je velky az hrozivy.takze zas sa prejavilo pravidlo,ze nemoze sa len cenou zarabat,ale aj mnozstvom
No mne nešlo len o vysoskoškolákov (mimochodom z Obchodnej na Hurbanovu chodi aj vysokoskolakov dost MHD) ale bral som to ako priklad na sebe. Vsak to mozeme potom na stretnuti prebrat.
Inak osobna otazka: Ty nemas deti, vsak?
V dnesnom Novom Case bola info, ze sa do konca juna skonci uprava krizovatky v Budatine. Za ten blby dom, co stoji v ceste, stat zaplati 2,5 mil.Sk a hned ho aj zburaju a cestu rozsiria.
Je to tak ako som predtým napísal, že "Vysokoškoláci neboli až takým vysokým zdrojom príjmu, lebo aj tak mnohí chodievali peši." To znamená, že nebudú veľmi postihnutou skupinou po úprave zliav. ?
A to vtedy neexistovali krčmy v menze, príp. U-la-la v Juniore, keď si chodil MHDčkou do krčmy? ?
Ja chodievam z bloku V na Velky diel buď:
- pešo cez Bôrik ak mám hodinu v budovách NR a NS a to preto, že ak trolejbus príde na zastávku Žilinská univerzita xx:54 a normálnou chôdzou do týchto budov to trvá 7-8 min., neprídem načas
- trolejbusom L7 (odchod xx:44) ak mám hodinu v ostatných budovách
Cestou späť chodievam väčšinou pešo, cestou sa zastavím v menze na obed, Carrefoure (príp. LIDL) na nákup. Ak ide vhodný spoj, tak ďalej L5, ak nie pešibus.
V súčasnosti študenti z internátov využívajú prevažne ranné spoje smerom na VD aj to len vo veľmi malých počtoch (zast. Hlinská max. 15 ľudí).
No ja osobne, ked som chodil do skoly, som chodil PESI z bloku VI na Hlinach cez Borik na Velky Diel cez les. Chodil som pesi nie preto, ze by ma to bavilo (naopak, som velmi leniva osoba) ale pre toto:
Ak ste cestovali (rok 1997) z Mostnej na Velky Diel, dalo sa tam dostat v podstate jedinym sposobom: linkou 2 alebo 5 na Sturovo namestie alebo Obchodnu, a dalej linkou 28 (ktora jazdila v "intervale" zhruba jeden az trikrat za hodinu, samozrejme vzdy inak). Aj ked sa mi stastnou nahodou podarilo cestovat tak, ze som cakal na kazdy spoj len 3 minuty, uz to bolo vyrazne pomalsie, nez pesi pochod cez les. Podla niekdajsieho vyjadrenia riaditelstva DPMZ bol nezmyselny CP vtedajsej linky 28 umyselny, bol sucastou natlakovej politiky na Zilinsku Univerzitu, aby podporovala trolejizaciu useku Fatranska - Solinky.
MHD som tak vyuzival len vtedy, ak vyuka prebiehala na "Bloku A", tej ruzovej budove oproti kinu na Hurbanovej, a pri ceste intrak-stanica a intrak-krcma. Ale mesacnik (to boli casy, mesacnik!) som si platil poctivo.
Neviem, aka je situacia dnes. Z Mostnej na Univerzitu sa da dostat priamym spojom, a ked si ZU zachovala svoj mily zvyk zacinat vyucovacie hodiny o xx:00 a koncit ich o xx:50, tak sa da dokonca vyuzit linka 7 s odchodom z Mostnej xx:43, prichod na ZU xx:54. Ale ci to studenti aj vyuzivaju, alebo nadalej chodia cez les, to neviem.
BTW - skolakom to zaplatia rodicia. To ano. A ti rodicia snad maju doma tlaciaren na peniaze?
Potom vyšlo ešte 4.vydanie mapy Žiliny v roku 1988. To čo spomínate je 3. vydanie z roku 1985, 2. vydanie vyšlo v auguste 1979 a 1. vydanie vyšlo v júli 1975. Toľko z histórie. Veľmi ich neštuduj, aby si nemal príliš "žilinské" myslenie a nepohorel si potom v diskusii o AVTD ako ja.
Toto su vsetko len tvoje domnienky, ktorymi sa snazis odovodnit rozhodnutie DPMZ (ziaci a studenti budu aj nadalej jazdit MHD, lebo im to zaplatia rodicia a vysokoskolaci, ktorym to tiez zaplatia rodicia budu chodit pesi?). Este si nikdy v nedelu vecer nevidel tie navaly studentov snaziacich sa na zel. stanici natlacit do trolejbusov smer Vlcince alebo Hliny? S tymi tazkymi taskami by to bolo pesi asi aj trocha namahave. A ak niekto ide do skoly radsej pesi ako MHD, tak to bude skor tymi blbymi intervalmi.
Mas o studentoch trocha divnu mienku.
Re #2908 Jozef: Tak to vidno, že ma nepoznáš. Ja chodím peši jedine v prípade, keď mám veľmi dlho čakať (15+ min.) a vtedy keď chcem fotiť (to sa mi akosi z prostriedkov MHD nedá).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Rebel=>Vsevedko