Junior aj menza fungovali, ale nechce sa ti zakazdym chlastat na tom istom mieste a ked Capko a Kolecko boli rovno pri zastavke, tak aspon TAM sme sa odviezli busom, naspat sme isli vacsinou pesi.
Hej vidis, samozrejme, ze na NR a NS sa neda dostat zo zastavky za slusnu dobu. Ono z NR a NS je to peso len o nieco malo dlhsie na linku 3, ako na linky (1)5/(1)7.
VLADIMIROVI:mas pravdu.aj ja som toho nazoru,ze tie znizenie zliav im neprinesie ziadny kladny efekt,skor opacny.vypada to na to ako som vypozoroval,ze dochodcovia z trol.vymizli,ze pojdu skor do hlbokeho minusu.a co sa tyka korunovych listkov pre ZTP.,to je skor velka hanba pre DPMZ.Akoby prave tito ich uz mali vytrhnut.
Stále sme však nevyriešili otázku, či prijaté úpravy tarify prinesú DPMŽ zlepšenie hospodárskeho výsledku. Ja osobne si myslím, že nie. Jednokorunové lístky pre ZŤP sú skôr nejakým druhom satisfakcie, že platia už všetci, no zisk pre dopravcu neprinesú žiadny.
Re #2903 Valec: Malo by to byť niekedy v stredu až v piatok, možno o dva týždne. Ešte to spresním.
Re #2919 Jozef: Ej, vidím, že sa my dvaja zhodnúť nevieme. Tento tvoj príspevok nemôžem ironizovať inak ako tak, že "neatraktívnymi cestovnými poriadkami sme odpudili väčšiu časť študentstva, takže tým posledným vytrvalcom hádam už nebude vadiť, keď im ešte zvýšime cestovné".
Re #2927 Vševedko: Mňa veru áno. Samozrejme za predpokladu, že som mal v úmysle kúpiť si noviny aj lístky. A práve na to myslel zoZa.
fakt by ma zaujmalo,ked sa rusia novinove stanky na zastavkach,ci je aj povinnostou DPMZ aj napriek tomu zabezpecit listky v automatoch.a tie korunove,ktore nie su tam,tak potom ako?ale nie som si povinny zhanat listky do foroty.potom mi vychadza to,ze DPMZ je povinny zabezpecit predaj listkov na kazdej zastavke a ako si to zabezpeci,to je vyslovene ich problem
Ale vôbec to nie je ťažké. Proste musia dať stánkárom viac alebo mať na každej zastávke automat. Alebo predávať u vodiča za tú istú cenu. Lebo ak nebudú, tak ich niekto poženie k súdu s tým, že nemajú zabezpečenú distribúciu cestovných dokladov.
Historický kalendár:
2.2.2003 – Železničná spoločnosť, a.s. Bratislava so súhlasom vlády zrušila osobnú dopravu na 25 regionálnych železniciach, vrátane Rajeckej železnice takmer po 104 rokoch prevádzky. Impulz na vytvorenie integrovaného dopravného systému
A ja si myslim,ze upravou zliav Dpmz vobec nepocital s velkym ubytkom cestujucich.ked som dnes isiel 8-kou z carefouru,som tam nevidel ani jedineho dochodcu a pri Lidli pri presadani na 5-ku nevidel taktiez ani jedneho.po nastupeni na 5.-ku som sa porozhliadol a uvidel len jedneho dochodcu.takze pred tym mali prijem z 5 a 6sk a to isli od nich 8.ka aj 5.ka prasknut od nich,ale teraz z tych 7 a 8sk nemaju uz z hola nic.takze nebude len ubytok cestujucich-studentov a ten celkovy ubytok je velky az hrozivy.takze zas sa prejavilo pravidlo,ze nemoze sa len cenou zarabat,ale aj mnozstvom
No mne nešlo len o vysoskoškolákov (mimochodom z Obchodnej na Hurbanovu chodi aj vysokoskolakov dost MHD) ale bral som to ako priklad na sebe. Vsak to mozeme potom na stretnuti prebrat.
Inak osobna otazka: Ty nemas deti, vsak?
V dnesnom Novom Case bola info, ze sa do konca juna skonci uprava krizovatky v Budatine. Za ten blby dom, co stoji v ceste, stat zaplati 2,5 mil.Sk a hned ho aj zburaju a cestu rozsiria.
Je to tak ako som predtým napísal, že "Vysokoškoláci neboli až takým vysokým zdrojom príjmu, lebo aj tak mnohí chodievali peši." To znamená, že nebudú veľmi postihnutou skupinou po úprave zliav. ?
A to vtedy neexistovali krčmy v menze, príp. U-la-la v Juniore, keď si chodil MHDčkou do krčmy? ?
Ja chodievam z bloku V na Velky diel buď:
- pešo cez Bôrik ak mám hodinu v budovách NR a NS a to preto, že ak trolejbus príde na zastávku Žilinská univerzita xx:54 a normálnou chôdzou do týchto budov to trvá 7-8 min., neprídem načas
- trolejbusom L7 (odchod xx:44) ak mám hodinu v ostatných budovách
Cestou späť chodievam väčšinou pešo, cestou sa zastavím v menze na obed, Carrefoure (príp. LIDL) na nákup. Ak ide vhodný spoj, tak ďalej L5, ak nie pešibus.
V súčasnosti študenti z internátov využívajú prevažne ranné spoje smerom na VD aj to len vo veľmi malých počtoch (zast. Hlinská max. 15 ľudí).
No ja osobne, ked som chodil do skoly, som chodil PESI z bloku VI na Hlinach cez Borik na Velky Diel cez les. Chodil som pesi nie preto, ze by ma to bavilo (naopak, som velmi leniva osoba) ale pre toto:
Ak ste cestovali (rok 1997) z Mostnej na Velky Diel, dalo sa tam dostat v podstate jedinym sposobom: linkou 2 alebo 5 na Sturovo namestie alebo Obchodnu, a dalej linkou 28 (ktora jazdila v "intervale" zhruba jeden az trikrat za hodinu, samozrejme vzdy inak). Aj ked sa mi stastnou nahodou podarilo cestovat tak, ze som cakal na kazdy spoj len 3 minuty, uz to bolo vyrazne pomalsie, nez pesi pochod cez les. Podla niekdajsieho vyjadrenia riaditelstva DPMZ bol nezmyselny CP vtedajsej linky 28 umyselny, bol sucastou natlakovej politiky na Zilinsku Univerzitu, aby podporovala trolejizaciu useku Fatranska - Solinky.
MHD som tak vyuzival len vtedy, ak vyuka prebiehala na "Bloku A", tej ruzovej budove oproti kinu na Hurbanovej, a pri ceste intrak-stanica a intrak-krcma. Ale mesacnik (to boli casy, mesacnik!) som si platil poctivo.
Neviem, aka je situacia dnes. Z Mostnej na Univerzitu sa da dostat priamym spojom, a ked si ZU zachovala svoj mily zvyk zacinat vyucovacie hodiny o xx:00 a koncit ich o xx:50, tak sa da dokonca vyuzit linka 7 s odchodom z Mostnej xx:43, prichod na ZU xx:54. Ale ci to studenti aj vyuzivaju, alebo nadalej chodia cez les, to neviem.
BTW - skolakom to zaplatia rodicia. To ano. A ti rodicia snad maju doma tlaciaren na peniaze?
Papyr
Hej vidis, samozrejme, ze na NR a NS sa neda dostat zo zastavky za slusnu dobu. Ono z NR a NS je to peso len o nieco malo dlhsie na linku 3, ako na linky (1)5/(1)7.