Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Jozef #2455:
353 autobusov vyzerá byť dosť veľké číslo, ale na druhej strane si myslím, že sú veľmi nerovnomerne využívané. Napríklad v špičke, čo je asi tak od 5:00 do 8:00 a poobede asi od 13:00 do 16:00 ich je v prevádzke určite niekoľkoknásobne viac než v ostatnom čase.

K tomu kruháčiku: ja sa tomu už nečudujem a aj si zvykám, ale keď môžem, tak sa im vyhýbam. Ale už mi tak lezú na mozog, že som si nedávno predstavil takú križovatku tu pri nás pri železničnom viadukte a zvrhlo som si predstavoval, ako by sa cestujúci museli v trolejbuse držať, keď by na tej šikmej ploche prechádzal po kruháčiku z Hviezdoslavovej na Kálov ?
Inak som zvedavy ako bude zajtra rano jazdit MHD. DPMZ uvadza, ze linky zacnu prevadzku so zaciatkom vyjazdu prvych spojov PO 6.00. Mna sa to dost dotyka, kedze by som rad isiel z Brodna spojom, ktory odchadza presne 6.00. A teraz neviem, ci pojdu aj spoje o 6.00 alebo az niekedy "po"...
Reply on: Jozef #2455:
Presne. Ked uz krohvy objazd, tak nech ma aspon nejaky rozumny priemer, rozhodne nie nieco take male ako na ul. Vysokoskolakov. Take kruhove obajzdy toiz nesplnaju svoju ulohu, neposkytuju nerusenu jazdu po okruhu, takze v konecom dosledku len brzdia dopravu.
Ano, radsej svetelnu krizovatku.
Reply on: Miro #2453:

S tým možno len súhlasiť, smerom do Rajca majú ešte veľké rezervy. Zaskočila ma však výška vozidlového parku v SAD Žilina, až 353 autobusov (samozrejme aj so zlúčenenými SAD-kami).

Teraz Ťa asi nepoteším, vieš o tom že sa chystá v roku 2005 v Žiline stavba ďalšieho kruháčika? Pripravuje sa kruhová križovatka v priestore Závodská cesta a Priemyselná ul. s ukončením 10/05 za 4.525 tis. Sk. Z Priemyselnej ul. nám vychádzajú všetky trolejbusy na sieť MHD. Križovatka v tomto čase nie je rovnomerne zaťažená, hlavný dopravný prúd smeruje po Závodskej ceste a smerom na Priemyselnú a Škultétyho ul. nie je vysoké dopravné zaťaženie. Preto predpokladám, že kruháčik tam bude skôr brzdou. Je všeobecne dokázané, že aj vodiči MHD majú radšej klasické križovatky ako kruháčiky. Skôr by som tam doporučoval klasickú svetelnú križovatku.
Reply on: Kami #2447:

Rozpočet rok 2004: príspevok na prevádzku 86.380 tis. Sk, na investície 29.200 tis. Sk.
Návrh rozpočtu rok 2005 (na úrovni predchádzajúceho roka): príspevok na prevádzku 86.380 tis. Sk, na investície 29.200 tis. Sk.
V rozpočte na rok 2005 sa nepredpokladá poskytnutie dotácií zo štátneho rozpočtu SR. Nakoľko v procese prípravy návrhu rozpočtu nebolo ešte možné presné vyčíslenie podielových daní zo ŠR, ponechaná je výšku príspevku na úrovni roku 2004. Po schválení príslušných vládnych dokumentov sa výška podľa finančných možností mesta bude upravovať.
Reply on: Jozef #2452:
To je dobre. Ešte by mohli pokračovať v integrácii SAD do ŽRIDS a zlepšiť označovanie liniek... čo tak kúpiť k nim aj displeje? ?
Reply on: tr3mp #2442:
Aj ja si takto interpretujem výsledky tejto ankety. Súvisí to aj s tým, že MHD v Žiline už nemá charakter "pravej" MHD, založenej na jasne smerovaných linkách s dostatočným počtom spojov na to, aby som aspoň v špičke nemusel pozerať cestovný poriadok. V Žiline sú to naozaj skôr jednotlivé spoje, označené linkovými číslami ?
Ani súčasná anketa nie je formulovaná najšťastnejšie. Dlho som rozmýšľal, čo kliknúť a nakoniec som klikol na stánkový predaj, ale najradšej by som dal na jednu úroveň možnosti 1 a 2. Závisí totiž od situácie, či si kúpim lístok v automate (ak je automat poruke a mám drobné), alebo v stánku (ak je stánok poruke a je otvorený). U vodiča kupujem lístok len v prípade krajnej núdze, jednak kvôli vyššej cene, druhak chápem, že tým zdržujem dopravu.
Reply on: pete. #2448:
Vlado, posli mi pls. vypis hlasovania tej ankety. Chcem to trocha analyzovat. Dik.
Reply on: DP #2441:
Chcel by som vidiet IPcky ludi co hlasovali. Urcite tam bol nejaky jeden debilek, co si mysli, ze cim viac linek, tym je doprava lepsia. A chudak len klikal a klikal. Skoda, ze podobny nazor ma aj DP. Coje samozrejme na skodu celej Ziline.
Nikde na strankach mesta, ci DPMZ som nenasiel vysku dotacie na MHD. Pozna niekto presne cisla:
2004 - bezne a kapitalove dotacie
2005 - dtto
Vdaka
Reply on: zoZa #2445:
...akoze chapem, ze eklamy su pomerne vyhodnym zdrojom prijmu pre dopravny podnik, maju peniaze prakticky za nic, ale myslim si, ze tu reklamu, ked uz ju chceli dat, tak ju mohli dat na nejaky stary zhrdzaveny t-bus, a nie na novy t-bus 15tr-m, ktory ma mozno este len 2 roky....., vidno ze nerozmyslaju..
...preboha ziveho ....videl uz niekto, co urobili s tym chudakom t-busikom skoda 15tr-m, (cislo neviem), ale bol na L17..., no strasne cosi...., dali na neho obrovsku reklamu Beno...
Reply on: LUK #2443:
tak ale to potom aj tak sa to bude moct zneuzivat, pretoze ak bude mat niekto moznost mat prisrup k viacerym kompom, respektive pripojeniam na internet, tak potom bude mat moznost mat tolko hlasov, kolko pripojeni bude mat k dispozicii, takze to opet nebude presne ☺ , vzdy sa najde nejaky sposob na podvod...
Reply on: DP #2441:
tieto ankety bohužiaľ nemôžu byť brané ako relevantné, lebo každý si môže 'naklikať' toľko hlasov, koľko 'potrebuje'. Až sa nájde taký technický systém, ktorý umožní hlasovať každému naozaj len raz, tak potom môžme z toho robiť závery.

Re #2442 tr3mp: aj tak to mohlo byť...
Reply on: DP #2441:
"Malo by sa meniť smerovanie a počet liniek MHD?" - Ale takisto môžu výsledky ankety znamenať aj to, že mnohí účastníci nechápu pojem linka a mýlia si ho s pojmom spoj. Bežne sa stretávam s názorom bežných cestujúcich, ktorí si pod pojmom zníženie počtu liniek zákonite predstavia aj zníženie počtu spojov. Podľa mňa nebola spomínaná anketová otázka dobre postavená, menej znalí respondenti ju nemuseli správne pochopiť.
Do poslednej ankety s otázkou "Malo by sa meniť smerovanie a počet liniek MHD?" sa zapojilo uctyhodných 400 ľudí.
Liniek by malo byť viac (177 ľudí) 44%, stačili by drobné zmeny (184) 46%, liniek by malo byť menej si praje len 19 respodentov 5% a zmeniť trasy úplne všetkých liniek len minimum 13 respodentov -
3%. Z odpovedí laickej a odbornej verejnosti vychádza, že spracovaná koncepcia liniek MHD v posledných rokoch, vrátane zokruhovaných, odborníkmi DPMŽ je správna. Aj predložené návrhy na rôzne nové smerovania liniek sa nestretli s porozumením na žilinskom diskusnom fóre a ani o nich veľmi domáci diskutovať nechceli. Z toho vyplýva, že Žilinčania dobre poznajú systém MHD vo svojom meste a v rámci ankety to aj potvrdili.
Reply on: pepo #2439:

ak chodíš aj na iné diskusie, v BB som sa pýtal na fungovanie hlásení na GPS...

otázka:
chcem sa opýtať, čimi vie niekto povedať, či hlásenie zastávok funguje dobre (alebo hej )...
dik, VLK

odpoveď:
Autor: Kami 30.12.2004 14.36 #5419 Re:
Re #5418 VLK: co som sa tieto dni vozil tak vsade fungovalo

inak nick - všeobecne ma poznajú ako VLKa, ale v ZA aj ako PEPA, preto používam v ZA nick PEPO...
PEPO VLK
Reply on: Vladimír #2437:

hlásenie som nevidel ani ja... iba počul... :)))
sorry... pokiaľ viem, tak funguje... a isto iste je na bázi GPS... ak máš nejaké iné informácie, sem s nimi...
prednedávnom som navštívil ČR a prešiel som niekoľko ČéeS(´)ADéčiek, kde to funguje naplno...
AD: Blava - jo, ako to tam je s tým jedným vozom, ani ja neviem, ale zistím...
pepo

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.