Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #23216:
No nie sú. V západnej Európe (pre zjednodušenie hovorím o tzv. území DACH, v románskych krajinách západného Balkánu nemám dostatočné poznanie) nebývajú zvykom celovozidlové reklamy ale podokenné plochy bývajú naopak štandardne reklamné. A to od samého vzniku verejnej hromadnej dopravy až dodnes. Ale ak objednávateľ príjem z reklamy nechce a rozdiel sanuje, rešpektujem to
Reply on: S499.1023 #23213:
No ale nemôžeš poprieť, že ak je to tak, tak sú v západnej Európe skôr výnimkou. Nemať žiadnu CVR je pomerne krajné riešenie, no vo väčšine miest je tých reklám skutočne minimum - a ešte aj z toho mála častokrát propagujú samotnú službu verejnej dopravy.
Vedel by som zniesť nejaké podokenné nálepky, ktoré neovplyvňujú celkový vizuál vozidla. Inak sa ale prikláňam k názoru, že CVR imidžu dopravcu škodia.
Je zaujímavé, že CVR sa takmer vôbec nevyskytujú na vozidlách súkromných dopravcov. Človek by čakal, že taký Turan (česť jeho pamiatke) vytlčie každé euro z možnosti zvýšiť si zisk prostým oblepením autobusu. Ale on zjavne radšej nechal autobus v žltom korporáte, aby každý, koho na diaľnici minul, videl, že ide Turancar.
Reply on: URBINO #23209:
Od roku 2022 k MHD-čkám bez reklamy pribudne Nitra. Zmluvné podmienky pre nový kontrakt absolútne nepripúšťajú reklamný polep vozidla. Všetky reklamy skončia do konca roku 2021.
Dôvod je rovnaký ako v Žiline - budovanie imidžu MHD, jasná identifikácia vozidiel MHD.
V Nitre sa o tom už hovorilo dlhšie, preto sa tento krok dal čakať. Nevedel som, že o tom uvažovala aj Žilina. Ja osobne to schvaľujem.
Reply on: N/A #23211:
A dokonca jazdia vo vozidlách oblepených CVR? Ako vysvetliť tento rozpor? Kukni na to nervy moje toto čo je toto čo je?
Reply on: TomoSK #23203:
No ešte že v takom Mníchove nevedia, že sú sockou a pojazdnými billboardami, keď prakticky celý vozopark nosí reklamu na Adelholzener a Segmüller a to už desiatky rokov.
Niekto vníma negatívne prelepené okná, to akceptujem, hoci mne osobne to nevadí ale ako môže komu vadiť reklama na bočnici vozidla? To je zasa žilinský odstenykstenizmus.
Reply on: N/A #23211:
Atraktívna verejná doprava určite priláka množstvo "kravaťákov", ale nenádejal by som sa, že to bude v rovnakej miere, ako v CH či NL. Úplne jednoduchý dôvod - mentalita národa, veľa ľudí tu nedotiahneš do verejnej dopravy ani konským záprahom, a to aj v regiónoch, kde je pomerne na úrovni.
Reply on: URBINO #23209:
V tom prípade ako to robia vo Švajci, Dánsku, Holandsku a množstve ďalších krajín, kde kravaťáci tú verejnú dopravu reálne využívajú?
Reply on: TomoSK #23202:
Sumy som dával ako ma napadlo, netvrdím že je to ekonomicky rozumné. Hlavne som tam chcel upozorniť na to ze dlhsie trvajúci PL by mal byť aj cenovo zvýhodnený a to automaticky láka investovať ľudí do dlhšie trvajúcich lístkov a následne ich aj využívať = vytvorenie zvyku cestovať MHD. Ak by som teda upravil cenu ročného na 199,99e ... 4x49,99e = 199,96e = takže na kupovaním 3 mesačných lístkov voči ročnému "ušetrím".
2e zľava 3 mesačného voči 3x mesačný pri navrhovanom cenníku mi príde smiešne. To tam zľava ani nemusí byť.
Reply on: N/A #23208:
Aj keď sa bude vo vozidlách podávať šampanské,,kravatakov ,,tam nedostaneme.Ale ,ok,uvidíme,či to bude časom,inspiracia ,aj pre iné podniky.
Reply on: URBINO #23207:
Môžeš sa pozerať z okna bez toho, aby ti vo výhľade prekážala dierkovaná fólia. Tu ide ale tiež o celkový imidž MHD - ak chceme, aby ju nevyužívali len dôchodcovia a študenti, ale tiež biznismeni v kravatách, musí byť dostatočne atraktívna. Oblepené vozidlo po vizuálnej stránke nijak príťažlivé nie je, práve naopak, (potenciálny) cestujúci z toho nadobudne dojem, že pre dopravný podnik je iba podradným tvorom, ktorý si nezaslúži cestovať v kultivovanom prostredí.

Poslednú verziu zmluvy s Recarom (čo sú btw prvotriedni zlodeji) nájdeš tu: http://www.dpmz.sk/zmluvy/1561034690_176.pdf
Či už to je 50 alebo 130 tisíc, stále ide o absurdne nízku sumu na to, aby sme sa tu mohli baviť o reálnom kompenzovaní strát (pričom verejná doprava ako taká je stratová vždy).
Ak chceme zvýšiť počet cestujúcich v MHD (a teda aj zvýšiť zisky z nej), je potrebné zlepšovať ponuku spojov a jej komfort. Takýto postup nám dáva perspektívu budúceho rozvoja, zatiaľ čo aktivity ako prenájom vozidiel na reklamu iba konzervujú súčasný stav, čím napomáhajú ďalšej stagnácii.
Cestoval som sorkou 258,kde bol busboard propagujuci drogériu DM. Cestoval som tým istým vozidlo ,už bez busboardu.A otázka znie,ako sa mi zvýšila úroveň a kultúra cestovania?
Reply on: TomoSK #23205:
Samozrejme že peniaze má.Staci si preštudovať zmluvu s Recarom.Za minulý rok bol zisk z reklamy cca.134 000€.(výročná správa).Teraz bude 0€.
Reply on: URBINO #23204:
V prvom rade, ak sa umiestni na vozidlo reklama na Prima banku či Stabilitu, dopravný podnik z toho nemá nič. Dopravný podnik prenajíma plochy na autobusoch reklamnej agentúre, a dané spoločnosti si tú reklamu objednávajú práve od tej reklamnej agentúry. Otázne je, akú marketingovú stratégiu chce zvoliť dopravný podnik - nemyslím si, že je cestou oblepiť všetky vozy z prázdnou zelenou fóliou s malým logom Prima banky, úroveň cestovania a celej tej MHD to neskutočne degraduje, to je vlastne jeden z viacerých dôvodov, prečo v AT, DE vidíš reklamu na vozoch málokedy, a aj keď, tak väčšinou nie cez okná. Tých 45k €, čo na tej reklame utŕžia ročne, by som radšej pretavil do snahy získať 150 nových pravidelných cestujúcich, ktorí mi tú pomerne zanedbateľnú sumu vykryjú na cestovnom.
Reply on: TomoSK #23203:
Veď práve preto,keď počty cestujúcich klesajú,má podnik straty vykrývať aj tržbami z reklám.Nuz ,asi máme bohatý dop.podnik,keď nechce peniaze od spoločnosti napr.(Prima banka,Stabilita......) za CVR ky.
Reply on: URBINO #23200:
Neviem, ako ostatní, ale ja osobne toto rozhodnutie veľmi kvitujem - počty cestujúcich v žilinskej MHD klesajú každoročne takým tempom, že si už nemôžu viac dovoliť byť "sockou" alebo pojazdnými billboardami, a uprednostnilo sa budovanie nejakej tej korporátnej identity.
Reply on: Sawuel #23201:
Cenu ročného lístka by som skôr postavil do úrovne 10-násobku mesačného cestovného, teda rovných 200 €. Odpustiť štyri mesiace je moc, zľaviť 9 € je však zase príliš málo.
Reply on: S499.1023 #23199:
Ja si taktiež myslím že mohli ceny predplatných lístkov urobiť trocha marketingovo. Prečo to zaokrúhľovať na celé hodnoty. x,99e stále pôsobí lacnejšie ako celá suma a nech si hovorí kto che čo chce.
Ja by som ceny nastavil takto:
- Mesačný = 19,99e
- 3 mesačný = 49,99e
- Ročný = 159,99e
Nezmyselné hodnoty typu 58e a 231e skôr odradia. To už radšej mali dať 59,99e a 229,99e.
Na žilinských vozidlách,definitívne skončila reklama.Teda,žiadne busboardy,ani CVR-ky.Podľa mňa,je to škoda.
Reply on: TomoSK #23194:
Presne tak, chcieť za ročný lístok viac než jedenásťnásobok mesačného je nonsens. Zdá sa, že boj proti zneužívaniu MHD je v Žiline tuho zakorenený.
Reply on: Dispecer #23197:
Lenže ja som si to pozeral zo smartphonu. Teraz z PC už je to OK ale aj tak nemám rád spoločnosti, ktoeré majú ao primárny komunikačný kanál Gesichtsbuch. A k samotným komentárom - proste Žilina.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.