Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Yogi616 #23174:
Pri linke 16 je vysvetlenie, že jej spoje pokračujú ako linka 3 od ŽST, resp. prepínali by sa na linku 3 už pred príchodom na Štefánikovo nám., čiže na Štefánikovom nám. v smere k ŽST by už figuroval CP linky 3 a opačne by už na ŽST v smere Štefánikovo nám. figuroval CP liniek 1 a 16.
Rozpíšem to ešte takto:
Spoje linky 3 prídu k ŽST a budú pokračovať ako:
- linka 1 s odchodmi o 00, 15, 30, 45 počas špičky aj v sedle s tým, že odchody o 15 a 45 minúte pôjdu v iba po Hálkovu
- linka 16 s odchodmi o 07, 22, 37, 52 iba počas špičky
Takže v úseku ŽST - Štefánikovo nám. - Aupark - Polícia - Hálkova premáva linka 1 každých 15 minút a od Hálkovej po Kvačalovu (depo) každých 30 minút. Keďže spoje po Hálkovu sa budú prakticky hneď točiť cez rondel a pôjdu naspäť ako linka 1 a neskôr prejdu plynule na linku 3 na Štefánikovom nám., tak sa do CP nakreslia najprv tieto spoje po Hálkovu, potom sa nakreslia spoje na Kvačalovu a potom až spoje linky 16. Snáď to dáva logiku. 🙂 A mimochodom pri linke 1 by bolo možné napríklad v rannej špičke aj všetky spoje viesť k vozovni, ak by bol zo strany cestujúcich záujem, alebo by sa využili hybridné trolejbusy s batériami pre jazdu mimo trolejí v úseku Kvačalova - Stodolova, čo by posilnilo ponuku spojov na Hájik a linka 27 by mohla mať od Kvačalovej zachované spoje, ktoré by na linku 1 nadväzovali, aby sa ľudia z Hájika mohli dostať na Kragujevskú.

Nuž pri linke 7 je treba obetovať kus komfortu výmenou za to, že iné linky budú premávať častejšie a navyše teraz keď je v hre dištančná výučba a semester trvá bežne 13-14 týždňov (dokopy 26-28 celý rok), tak ten prúd ľudí a UNIZA nebude významný a nielen na trase k tejto univerzite bohužiaľ. Spoje, ktoré mali výraznú prevahu klientely medzi žiakmi najmä v prímestskej doprave utŕžia riadnu ranu pod pás a tiež teraz keď prebehla kampaň na prenajatie si auta počas "Covid-19" pandémie, tak aj zamestnaných ubudne vo VHD. Ale aj keby sa vyučovalo normálne, tak jeden prestup 18-30 ročnú zdravú mládež nezabije. Či?
Reply on: Yogi616 #23174:
Pomenoval si to, čo je veľký problém Žiliny: Neexistencia pohodlných prestupných uzlov tam, kde by to dávalo zmysel.
Reply on: pomaranc #23173:
Pochopil som ako to myslíš s tou linkou 1/3, ale...
na oboch linkách máš rozdielny interval (15 min u L1 a polovičný u L3) v istých častiach dňa, takže ako by si vyriešil každý druhý spoj na linke 3?
plus neviem, či je až taký dobrý nápad rušiť linku 7, avšak s vhodnou úpravou prestupu z 6 na 4 (a zo 14 na 6) si to možno viem predstaviť, ale nevidel som, aké silné sú priame prúdy z Hájika na Hliny, či na univerzitu (Vlčince) a druhá vec, kde takýto prestup uskutočniť (lebo zastávka Polícia je tak trochu na to nepraktická)
Dlhé roky čo používam MHD v ZA a aj linku 3, tak mi občas komplikuje jednosmerná trasa tejto linky cestovanie. Preto ma napadlo, že prečo nepristúpilo mesto Žilina k objednávke zmeny trasy tejto linky tak, aby poskytla variáciu k linkám 5 a 6 zo Spanyolovej, ktoré idú na Štúrovo nám. a ďalej Hliny, resp. 6ka na Štefánikovo nám. a k stanici, pričom 3ka mohla premávať na Štúrovo nám. a ďalej cez políciu, Hurbanovu k stanici, čím by sa vytvorila tretia trasa pre trolejbusové linky od nemocnice. Kompletné riešenie trolejbusov si predstavujem takto:
1: (prichádza ako linka 3) ŽST - Štefánikovo nám. - Aupark - Polícia - Hálkova 15/15/15//15 a vybrané spoje v intervale 30/30/30//30 pokračujú na Kvačalovu
3: Solinky - Bôrik - Nemocnica - Aupark - Polícia - ŽST, posilnená na 7-8/15/7-8//15
4/14: bez zmeny, posilnená na 7-8/15/7-8//15 ako náhrada za linku 7
5: bez zmeny trasy, posilnená na 15/15/15//30, dobudovať trolejbusovú stopu na kruhovom objazde tak, aby mohla 5ka zachádzať k OC Dubeň + vybudovať miesto na otočku pri OC Dubeň tak, aby nemuseli trolejbusy zachádzať cez celé parkovisko a prístup do obratiska aby bol len pre trolejbusy
6: bez zmeny + zachádzka spojov cez OC Dubeň, ktoré idú na Vlčince, viď. linka 5
7: zrušená
16: Hájik - Hálkova - Polícia - Aupark - Štefánikovo nám. - ŽST, pokračuje ako linka 3 (15/-/15//-)

+ dva ponety:
1. Ohľadom trás autobusov a síce, že mohla by sa niektorá autobusová linka využiť na prepojenie Košickej a Predmestskej so zastávkou Aupark, keďže silný prúd IAD smeruje takto ale žiadna linka MHD takto nepremáva.
2. K intervalom mám dotaz, že prečo dodnes nie je schopný DPMŽ zaviesť, alebo mesto vydať voči DPMŽ pokyn na to, aby sa na linkách zaviedli intervaly 120, 60, 30, (20) a 15 minút? Týka sa to najmä večerných hodín na všetkých linkách a autobusových liniek celodenne. Ak mám na linke 4 odchody za hodinu, tak prečo nie je zavedený 15 min interval ale je to tam prekladané 10, 20 a 25 minútami, prípadne večer sú 25 a 35 minútové intervaly?
4 odchody za hodinu = 15 minút
3 odchody za hodinu = 20 minút
2 odchody za hodinu = 30 minút
1 odchod za hodinu = 60 minút
Je toto zaviesť problém?

P.S.: Viem, že toto nie sú stránky DPMŽ, ani stránky mesta Žilina. Ale keďže tu píšu ľudia znalí dopravnej problematiky, či už ako fanúšikovia alebo priamo zamestnaní v doprave, tak verím, že niekto fundovaný sa tu k tomu vyjadrí, že prečo sú veci tak ako sú a nehýbu sa vpred ako som vyššie opísal. Ď!
Reply on: Lubo strajk #23171:
274 sa vrátila a 275 odišla.
Dnes videná 27tr na trajleri smer polsko
Reply on: TomoSK #23167:
Medzičasom som ku mne info s vysvetlením významu tajuplnej štrbiny dostala.
Slúžiť má na zafixovanie karty počas dlhších operácií (napríklad, nie však výlučne nahratie internetovej transakcie), pričom jej použitie bude DOBROVOĽNÉ. Kto chce, môže kartu držať v ruke a k čítačke ju priložiť len v zodpovedajúcom momente a kto chce mať obe ruky voľné, zasunie kartu do štrbiny, naťuká čo treba a kartu znova vytiahne.

Panic off.
Reply on: Mongolec #23168:
Časom úplne skončia papierové lístky a automaty.Asi sa inšpirovali z českej Ostravy.
Tá štrbina na kontaktné karty by podľa všetkého mala byť v Žiline slepá. 🙂
Reply on: Vladimír #23165:
Ak je to naozaj o tom, že R&G si zakladá na takom riešení, potom ok, asi nemá DPMŽ úplne na výber. Akurát mám trochu obavu, či to zo strany R&G naozaj stojí na nejakej vízii rozvoja tým smerom, alebo to je, diplomaticky povedané, opäť skôr "ekonomické" opatrenie z ich strany.
Ale samozrejme pre pokoj v duši úprimne pripúšťam, že možno som málo vizionársky a len nerozumiem niečomu, čo už čaká za rohom...
Reply on: Viko #23164:
Ešte raz 🙂 Som presvedčený, že tu nikto žiadnu kontaktnú kartu zavádzať nejde. Karty v Žiline sú a budú bezkontaktné, všetky štandardné operácie sa uskutočnia priložením karty k označovaču.

Nie som expert na najmodernejšie technické riešenia. Pripúšťam, že medzičasom môže byť štandardom nahrávať informácie z white listu na kartu aj prostým priložením karty. Z rôznych prezentácií však podvedome vnímam, že R&G má pre tieto prípady riešenie, kedy sa karta zasúva do štrbiny. Neviem, prečo to robia tak. Možno je to operácia, ktorá trvá viac sekúnd a chcú mať istotu, že sa s kartou počas nej nehýbe. A možno to je naozaj riešenie, ktoré je už technicky prekonané. Na druhej strane mi nepripadá také škandalózne vložiť kartu do štrbiny raz za mesiac alebo ešte menej často. Opakujem - možno to nie je ideál, ale nepovažujem to až za taký fail, ako sa tu prezentuje.
Reply on: Vladimír #23162:
Ešte raz. Popisuješ vec, ktorú vieme už niekoľko rokov bežne pokryť bezkontaktne - či sú to, čojaviem, ISIC terminály na školách upravujúce platnosť v čipe, alebo emtesťácke multifunkčné automaty či displejové štikače v DPB od Telmaxu, ktoré mi jazdy/PCL bez váhania zapíšu. Prečo preboha by som mal zrazu v Žiline strkať akúkoľvek kartu do nejakej štrbiny? Bezkontaktnú platobnú kartu dnes dostaneš úplne automaticky a má ju prakticky každý, takže z hľadiska poskytovania služby naozaj nepotrebuješ počítať so zastrkovacím občianskym na to, aby si odviezol ľudí.
Reply on: Vladimír #23162:
To tiež nie je práve up-to-date riešenie...
Reply on: Viko #23161:
O tom mám veľmi vážnu pochybnosť. Skôr by som tipoval, že ide o štrbinu, do ktorej sa vloží karta za účelom načítania jázd/PCL zakúpených cez internet.
Reply on: námedzník #23160:
To sa naozaj po dlhých rokoch využívania bezkontaktných kariet niekto túži vracať ku kontaktným???
Reply on: Mongolec #23159:
Štrbina na označovači slúži na (budúce) spracovanie kontaktných kariet s čipom - taký čip, ktorý je napríklad na súčasnom občianskom preukaze alebo na niektorých platobných kartách. Niečo ako historické kontaktné karty DPMŽ..
Reply on: námedzník #23158:
Už aj na obrazovkách vo vozidlách sa zobrazuje informácia o žltých označovačoch a potrebe dlhšieho podržania BČK. Čo tak skúsiť namiesto priloženia kartu vložiť priamo dnu tým bočným otvorom?
Reply on: Mongolec #23155:
Práve sa veziem v #118, žltý označovač kartu označí, ak sa pri ňom drží asi 5 sekúnd a to bez akéhokoľvek obalu (BČK v peňaženke a pod.).
Značne to zdržuje nastupovanie..
Reply on: URBINO #23156:
Početnosť porúch na trakčnom vedení sa snáď vďaka modernizácii o niekoľko rokov zníži. Pri dopravných nehodách by pomohlo, keby tu bolo viac trolejbusov s alternatívnym pohonom. Škoda, že sa na to nemyslelo pri obnove parku. Nemuselo by ani ísť o bežné parciály, ktoré zvládnu 10+ km. Pre obchádzanie bežných drobných prekážok by postačoval dojazd pár stoviek metrov (to dokážu superkapacitory, ako napr. v Ostrave). V prípade batérií na 1-2 km by to už väčšinou stačilo na prejazd celým jedným odpojeným/opravovaným úsekom.

Potom je tu otázka spomínaných častých výpadkov, ktoré sa týkajú najmä meniarne Bajzova, prípadne Priemyselná. Čítal som dostupné materiály k modernizácii meniarní, no nikde som nenašiel zmienku o riešení (batérie?), ktoré by aspoň krátkodobo dokázalo preklenúť výpadok energie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.