Reply on: N/A #22876:
Nuž tá tarifa je žilinský bonbónik dlhé roky. V Žiline by asi DPMŽ a aj poslancov veľmi bolelo, keby sa zamysleli nad zmenami ako taktový CP na linkách 20 až 31 či zmene tarify so zavedením 15, 30 a 60 min lístkov. I keď neviem či pri zavedení 15 min lístka by necestovalo gro ľudí na tento lístok, keďže väčšina ciest sídlisko - centrum sa dá do 15 minút zvládnuť. Stačilo by na nočnú dopravu urobiť len takú zmenu, že by na ňu bol platný až 30 minútový lístok a 15 minútový by bol iba na dennú dopravu. Zvlášť nočný lístok je podobný blázinec ako svojho času v BA, kde to istý čas bolo vyšperkované potrebou cvakania dvoch lístkov, čo bol asi svetový unikát.
Maykl
Napríklad spojenie Hájik/Závodie - Vlčince je v súčasnosti riešené nasledovne (ako príklad uvádzam cielene situáciu na zastávke Závodská, podobne je to aj na Hájik-Stodolová)
L1 smer Vlčince (cez ŽST a Nemocnicu): xx:25
L6 smer Vlčince (cez ŽST a Nemocnicu): xx:30
L7 smer Vlčince (cez Solinky a ŽU): xx:25
Opačné spojenie Vlčince - Hájik/Závodie. Zastávka Obchodná, ktorá je cca v strede sídliska Vlčince:
L1 smer Závodie (cez ŽU a Solinky): xx:46
L6 smer Hájik (cez Nemocnicu a ŽST): xx:02
L7 smer Hájik (cez ŽU a Solinky): xx:54
Keby sme L6, ktorá raz za hodinu jazdí Hájik-Vlčince, posunuli o 20 minút neskôr, získali by sme spojenie Hájik-Vlčince a späť každých cca 30 minút. Teraz odchádzajú z Hájika spoje 5 minút po sebe (xx:15 a xx:20 zo Stodolovej) a z Vlčiniec povedzme 10 minút.
Je pravda, že neviem aká je požiadavka verejnosti na spojenie z Hájika na príchod do Dubňa/na Vlčince, ale z hľadiska spojenia Hájik-Vlčince by to bolo optimálnejšie. Myslím si, že aj pre pracujúcich v Dubni.
Ak máte k tomuto bližšie poznatky (dopyt verejnosti, obehy), dajte mi vedieť. Skúsim to navrhnúť aj DPMŽ.
Možno by sa dalo zamyslieť aj nad inými spojeniami...