Reply on: N/A #22876:
Nuž tá tarifa je žilinský bonbónik dlhé roky. V Žiline by asi DPMŽ a aj poslancov veľmi bolelo, keby sa zamysleli nad zmenami ako taktový CP na linkách 20 až 31 či zmene tarify so zavedením 15, 30 a 60 min lístkov. I keď neviem či pri zavedení 15 min lístka by necestovalo gro ľudí na tento lístok, keďže väčšina ciest sídlisko - centrum sa dá do 15 minút zvládnuť. Stačilo by na nočnú dopravu urobiť len takú zmenu, že by na ňu bol platný až 30 minútový lístok a 15 minútový by bol iba na dennú dopravu. Zvlášť nočný lístok je podobný blázinec ako svojho času v BA, kde to istý čas bolo vyšperkované potrebou cvakania dvoch lístkov, čo bol asi svetový unikát.
PDM.8.99
Obehy vozidiel má riešiť dopravca, objednávateľ stanovuje podobu CP. Samozrejme objednávateľ by mal tiež prihliadnúť na to aby sa vozidlá mali ako dostať na druhú konečnú aby bolo možné vykonať nasledujúci spoj, a nadväzne ďalší a ďalší, aby nedošlo k tomu, že zrazu na spoj v strede špičky nebude vozidlo a na opačnej konečnej budú 2-3 vozidlá.
Predísť neefektívnemu obehu vozidla pri 30 min jazdnej dobe a 60min takte by sa dalo iba tak, žeby sa 60 min takt skrátil na 30 min. To by však bola silná stávka na zdvojnásobnenie ponuky spojov, ktorá by sa začala vracať podobe vyššieho počtu cestujúcich. To by prišlo najskôr tak o rok, keďže slováci pokiaľ nemajú do 10 min žiadaný spoj, tak je zle.
Ohľadom sociálok - kamarát čo jazdí v ZA, tak potvrdil, že sociálky v ZA sú jedna veľká mizéria a to vrátane Vlčiniec, kde sa točí asi najviac spojov a liniek. Keď ani takéto mestské obratiská niesú poriešené, tak asi vieš ako to je na obratiskách v "dedinských" častiach Žiliny ...
c) Nuž treba začať masírovať mozgy ľuďom, nech na danú zmenu vznikne tlak, masírovať poslancov, inak sa bez vetra ani lístok nepohne. Treba vyskúšať všetky dostupné legálne prostriedky. Navyše dnes v dobe internetu je to myslím ľahšie ako kedysi keď sme museli písať listy všade a posielať poštou, či doniesť na podateľňu. V tomto by som to videl optimistiky celkom