Reply on: N/A #22876:
Nuž tá tarifa je žilinský bonbónik dlhé roky. V Žiline by asi DPMŽ a aj poslancov veľmi bolelo, keby sa zamysleli nad zmenami ako taktový CP na linkách 20 až 31 či zmene tarify so zavedením 15, 30 a 60 min lístkov. I keď neviem či pri zavedení 15 min lístka by necestovalo gro ľudí na tento lístok, keďže väčšina ciest sídlisko - centrum sa dá do 15 minút zvládnuť. Stačilo by na nočnú dopravu urobiť len takú zmenu, že by na ňu bol platný až 30 minútový lístok a 15 minútový by bol iba na dennú dopravu. Zvlášť nočný lístok je podobný blázinec ako svojho času v BA, kde to istý čas bolo vyšperkované potrebou cvakania dvoch lístkov, čo bol asi svetový unikát.
Sawuel
Ako bolo aj tu trocha načrtnuté tak doba sa mení. Stále viac ľudí má voľnú pracovnú dobu takže nemusia byť v práci stále rovnako a nemusia využívať 1 spoj každý deň. Takýmto cestujúcim by skôr vyhovoval iný CP ako random keď treba. Plus takto pracujúci ľudia zväčša pracujú dlhšie ako do 17:00 (keďže nemusia byť byť v práci na 7:00 niekedy ani 9:00) tam ich zastihne sedlo ktoré má prijateľný 1 hodinový interval (Abus).
Na státie VHD v zápchach bol vymyslený spôsob preferencie a to BUS pruh. Škoda že aj tam kde sa dá vytvoriť, stále neexistuje.
Osobne by som radšej cestoval každých 30 min s sedle a nevedel či mi príde 12 alebo 2 ročný autobus. Ako 1x za hodinu s vedomím že mi príde zbrusu nový.
Plus v doobednom sedle sa neraz stalo že v Abuse (L24) sa nachádzali 3 kočíky a to má L24 50 min interval. Nebolo by výhodnejšie 30 min ? V záujme konfortu a bezpečnosti ?
Tarifa je zlo sama o sebe. Pri jednorázových lístkoch, OK. Ale pri predplatných by nemal byť cestujúci obmedzovaný nejakým pseudo férovým počtom jázd. Kto dospelý jazdí MHD keď nemusí. To si môžu dovoliť iba skupiny ktoré už aktuálne MHD majú dokonca zadarmo. Platiaci cestujúci je teda najviac znevýhodnovaný oproti ostatným.
Samozrejme za zlú situáciu môžu aj tí ktorý odmietajú MHD využívať. Vyššie spomínané ich však k používaniu nepriláka. Plus väčšina vozidiel nie je obyvateľov Žiliny ale priľahlých obcí a tam bude bohužiaľ DPMŽ bezmocné.
Parciálne Tbusy tak skoro ďalšie nebudú. Hlavne keď už je takmer celý voz. park vymenený. Nakupovať sa možno budú o 10 - 15 rokov. Dovtedy budeme tam kde sme.
Dokým nasúpia záložné Abusy ? Tie 12m namiesto 18m Tbusu ? A kto ich bude šoférovať keď stále nie sú vodiči. A aj keby boly. Ide predsa o efektivitu tak je nemysliteľné aby DPMŽ malo povedzme 5 vodičov v zálohe alebo v pohotovosti však to by boli vyhodené peniaze (podľa väčšiny diskutujúcich tu).
(taktiež je to iba vyjadrenie môjho názoru, nie som dopravný expert)