Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Milan96 #22780:
Ďakujem.
Reply on: Miro #22779:
Pýtal som sa na to priamo pána Šimka z DP a dostal som odpoveď, že DP plánuje zachovať ako historické vozidlá Škoda 14Tr #213), Škoda 15Tr #228), Karosa B 732 #89), Karosa B 961E (pravdepodobne #115) a medzi vodičmi sa hovorí, že by historická mala byť aj Karosa B 952E #12), tak sa necháme prekvapiť, aká bude realita. Tá 15Tr by sa podľa slov Šimka mala zachovať po vyraďovaní na jeseň, keď prídu opčné trolejbusy. Plus #219 by mala byť technologický voz a vraj počítajú, že po dva kusy zo starých Škodoviek z oboch typov by sa ponechali ako záložné.
Reply on: Dispecer #22778:
Ja neviem, preto sa pýtam.
Reply on: Miro #22777:
Už sa neráta s 213 ako s histeričákom?
Reply on: TeBeCe #22775:
Zostane aspoň nejaký 14Tr ako historický? Tento typ zahajoval trolejbusovú dopravu v Žiline, tak by sa patrilo, aby aspoň jeden kus zostal zachovaný.
Reply on: URBINO #22773:
Takže takto dopadol u súkromného zberateľa... ale ŠPZku má 😉
Toto som našiel na www.seznam-autobusu.cz
Reply on: Mongolec #22770:
Nechápem prečo to predkladá DPMŽ a nie objednávateľ! Veď to je čístý bordel. Zahustiť bezhlavo linky áno (zaujímalo by ma, že ak trasu má mať tá 62ka), ale žeby navrhli nejaký jednotný systém, tak to nie. A ešte ak im nikto z MsZ a MÚ nepovie zoči voči, že či si robia srandu, alebo či majú všetkých v MsZ a na MÚ za blbcov, alebo či sú oni v DPMŽ nekompletní, tak už neviem potom ...

Ak majú mať mestá a VÚCky k objednávaniu výkonov v doprave takýto lajdácky prístup, tak rovno nech sú tieto kompetencie samosprávam odobrané a nech je doprava vyňatá z dotovania z daní občanov, nech je platená iba z tržieb za lístky a tie nech sú za komerčné ceny. Dopravca tak bude prinútený si zarobiť sám na seba kvalitnou dopravou (= ponukou spojov), pretože ak ceny pôjdu hore a oni budú ponúkať to isté, čo dnes, tak pôjdú do hája. Je to síce absurdný návrh a viedlo by to veľmi rýchlo k zániku dopravy po 19-20:00 a zásadnému oslabeniu počas víkendov, ale čo iné povedať na tento bordel? Pokým nebudú dopravcovia niesť zodpovednosť za to, čo sami podsúvajú objednávateľovi ako to jediné správne a najlepšie, tak sa im v hlavách nerozbrieždi. Ale rozbrieždenie v hlavách boľševikov na teplých miestach nestojí za zruinovanie VHD, to radšej zruinovať ich zákonmi, ktoré budú na nich ako kladivo a dajú zásadné kompetencie do rúk objednávateľov skrz vyslovene imperatívy v zák. č. 56/2012 a odstránenie akéhokoľvek priestoru na lavírovanie.
Reply on: Sawuel #22769:
Ale DPMŽ môže ísť do prdele aj s ich paragrafom Nikdysatotaknerobilo! Dopravu a jej rozsah a parametre si objednáva mesto. Mesto má vydať záväzné podoby CP, ktoré DPMŽ bez reptania vyjazdí. Samozrejme pri tom musí mesto prihliadať na to, aby tie CP mali hlavu a pätu, aby na vykonanie každého spoja bolo na konečnej pripravené vozidlo na jeho vykonanie. Samozrejme pri začiatku a konci špičky vyznačiť spoje, na ktoré bude výjazd z vozovne (alebo výjazdový spoj aby neboli jalové vzkm) a po ktorých pôjde vozidlo do vozone (alebo vykoná dojazdový spoj).

Ideálne by bolo mať linky naskladané v intervaloch 120, 60, 30, 15 a 7-8 minút, čiže 1 spoj za 2h a potom za hodinu 1, 2, 4 alebo 8 spojov. Keby sa šlo do intervalov 120, 60, 20 a 10, tak by sa šlo na skok z 1 spoja za hodinu pri 60 min na 3 spoje za 1h pri 20 min, čo neviem či je dobré, najmä ak sa prímestská doprava v IDS má taktovať v 60, 30 a 15 min intervaloch a MHD ak má na ňu nadväzovať, tak by sa mala vyhnúť intervalu 20 a 10 minút.
Bod č. 11.
http://www.zilina.sk/userfiles/2018/zastupitelstvo/matarialy/mz20180924/Ciele%20a%20strat%C3%A9gia%20rozvoja%20MHD%20v%20%C5%BDiline%20na%20roky%202019%20a%20nasleduj%C3%BAce.pdf

Je fajn, že sa myslí na väčšiu hustotu spojov, ale aký preklad môžeme čakať, keď L3 bude podľa toho mať interval v špičke 10 min, L4/14 8 min a L5 s L6 15 min? Ideálne pri L3 a L4/14 by bolo 7,5 min.
Reply on: falaise #22768:
Hlavný dôvod je §Nikdysatotaknerobilo z interného predpisu DPMŽ. Každý kto je na tomto fóre, si je veľmi dobre vedomý všetkého popisaneho. Všetko tu bolo uz diskutované stačí pozrieť pár stránok dozadu. Napr celkovo existencia linky 7 je hlavne kvôli pasmovej tarife ktorá je taktiež unikát široko ďaleko.
Po návšteve ZA ma napadol dotaz, že čo bráni mestu a DPMŽ zlepšiť preklad odchodov liniek z Hájika? Odchádza L6 a 5 min po nej L16 a potom 15 minút nič. Občas pomedzi to ide L7, ktorá ale v centre stojí len na polícií. Nebolo by lepšie zrušiť radšej L7 a na jej úkor posilniť L6 a 16 na 12min v rannej špičke a 15 v poobednej, a na L4/14 skrátiť intervaly na 7-8 v špičke a 15min v sedle? Rovnako tak by bolo dobré, keby sa odstránili tie atypické intervaly ako 25, 35 a 45 minút na linkách skoro ráno a večer, či aj počas dňa a to isté platí aj o linkách 20 až 31. kde by bolo žiadúce aby sa na nich aplikovali intervaly 15, 20, 30, 60 a 120 minút a nie, že zo Zástrania idú v poobednej špičke autobusy raz v odstupe 10, 20 a inokedy 30 minút. Nech sa stanoví jednotný interval pre každú linku v ktorom bude premávať počas RŠ, sedla, PŠ a víkendu a toho nech sa držia pri tvorbe CP. Dávno aplikovaná vec v ČR a o západe ani nehovorím a funguje to skvele.
#157 bola vcera v premavke
Reply on: serjoza #22765:
Viac info sa dozviete na mojom profile meno je to iste na insta . Je tam daco na tom ale caka sa na tych vyrobcov pretoze je to v zaruke a nasi mechanici sa v tom nemozu sprtat
Reply on: dpmz04_154 #22762:
Ano, #154 som uz stretol. Vies aj dovod, preco su odstavene #156 a #157?
Reply on: Petto #22763:
prelom sept-okt.
Kedy dostanete elektrobusy SU ?
Reply on: serjoza #22760:
Áno kazia sa riadne #154 už jazdí ale za to neuvidíte ešte pekne dlho napríklad #156 #157 tie sú dlhodobo a #151 ešte ani nemá ŠPZ pretože majú voľno nejaký ti čo sa o to starajú ? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.