Tomuto sa čudujeme viacerí a za všetko hovorí vyjadrenie z DSZO "Byly v takovém technickém stavu, že by již pro nás nebylo ekonomické je dál provozovat. Vyžadovaly by náročnější servis, revize a výměny některých důležitých komponentů" dodal Nosálek. Gubala si našiel nového obchodného partnera na GO v Zlíne a ulakomil sa na ponúknutý šrot, ktorý DPMŽ nepotrebuje. Paradoxom sú vyjadrenia - pľuvance na trolejbusy pred voľbami a teraz tí istí nakupujú ešte horší šrot. Tieto trolejbusy DPMŽ nepotreboval a mal pokračovať v nákupe nových vozidiel na lízing ako plánovalo predchádzajúce vedenie. Mám hlboké pochybnosti o správnosti tohto kroku, ktorý je veľkou hanbou pre mesto, ktoré je centrom tretej najpriemyselnejšej aglomerácie na Slovensku.
Na Gubalovej verzii trolejbusovej dopravy (GVTD) sa síce už pracuje, ale nikto nič presnejšie nevie, lebo je na spracovateľov uvalené informačné enbargo. Ale ja som na výsledok veľmi zvedavý.
K tým trolejbusom: Malo by sa okamžite začat z GO 14Tr. Mnohé z nich ešte nikdy GO nemali a tak sa už pomaly rozpadávajú. A keďže sa po GVTD zvýši výprava 14Tr, zostane aj viac 15Tr a tým budú staré šroty zo Zlína nepotrebné. V minulom roku bolo vela kĺbov na GO a situáciu DP zvládol.
No to sa fakt veľmi čudujem, prečo DPMŽ nakúpil tie šroty, ak má byť zavedená GVTD tak by nebolo potrebné až tak kľby, keďže je jasné že sa bude zavádzať L.5 , taktiež k Carrefouru bude viesť solo voz. Svitala teda možnosť že sa môžu využiť sólo vozy. Pred pár rokmi sme boli zvyknutí že DPMŽ patrí medzi špičku MHD na Slovensku a teraz je podnik závislý na kupovaní takýchto trolejbusov. Ľudia skôr čakali 25Tr.
Konkretne by som chel ist vlakom zo Žiliny do Rajca tak by ma zaujimalo ake listky si to mam vlastne kupit a aspon si trosku ozrejmim danu problemtiku.
Kedze pojdem s bicyklom a mam vysokoskolsky ISIC cena podla ZSSK je: listok /21km/ stoji 16sk.
Ak by som chcel listok z automatu DPMZ/ZSSK aky listok si treba kupit /podla schemy co maju na webe dpmz/?... ten z 3. pasma do 7. pasma za 11sk polovicny?
A batozinovy listok na bike by stal kolko?..podla ZSSK a DPMZ cennika? na slovakrail.sk pisu nieco ze stoji 40Sk, s ISICom asi polovicu t.j. 20sk.
na strankach DPMZ som sa cenu za bike nedocital, ale vraj je to polovicny listok.
Cize ked pojdem podla tarify DPMZ usetrim 14 sk /16+2O u ZSSK - 11+11 u DPMZ/ ?...
No ci to ma nejaky specialny vozen sa pytat radsej nebudem.. ☺ Diky za ozrejmenie....-)
Podkladový materiál o maršrutkách vo „svete“ a v Žiline som poskytol redaktorovi Žilinských novín na spracovanie článku a druhú hanbu v Žiline, nákup šrotových trolejbusov za výbehové trolejbusy (podľa Harmana) som poskytol redaktorom Žilinského večerníka. Kedy spracujú podklady na článok a v ktorom čísle to vyjde (a či) to neviem povedať.
Čerpal som podklady z predchádzajúcich príspevkov a vyjadrenia DSZO: "Polovinu vyřazených strojů například odkoupily dopravní podniky v Litvě, další budou jezdit v ulicích Žiliny."
vcera som videl tie zlinske posily nazivo...342 a 337 vyzeraju celkom dobre...338 vyzera, ze uz bude mat toho dost za sebou...heh,ale tak vidiet zilinsku RABU v uliciach by bolo celkom fajn...je to klasika, hoci huci ako das ? A ako to poznam, chodila by cez Hliny, tak by som sa jej nabazil do sytosti...ved na 13-ku sa za kazdych okolnosti nasadzuju tie najstarsie vozy...dokonca aj cez vyluku chodi vsade aspon jeden zo 117 alebo 118 a B961, ale na 13-ke vzdy podstive B741, takze je vysoko pravdepodobne(ak sa z 342 nestane zdroj ND), ze budem sediet na RABE...hm sranda, nebolo by od veci ?
A este nieco. O verejnej diskusii po volbach v Ziline si myslim svoje. Do volieb na www.zilina.sk bola naozajstna verejna diskusia, kde si kazdy mohol napisat, co si mysli. Po volbach prve, co bolo "demokraticky" zlikvidovane, bola tato diskusia - pod udajnou zmenou dizajnu stranky. Cenzura trva doteraz uz 5 mesiacov, akosi sa webmasterovi nedari diskusiu na stranke rozchodit, pravdepodobne je chyba v komunikacii a doteraz nedostal z radnice noty. Mozno celej situacii pomoze prave GVTD a slubovana verejna diskusia, ja osobne tomu vsak moc neverim, slubovane bolo kadeco...
Celkom ti nerozumiem. Kto sa nestiti dat nieco do televizie?
a/ Ak si to "objednal" dopravny podnik alebo hovorca mesta /ktory ani nevie oficialny nazov mestskeho podniku a neovlada 2.pad jednotneho cisla nazvu svojho mesta, myli si linku so spojmi atd./, potom mozno hovorit o stiteni a hanbe, ktorou Zilinu ponizili.
b/ Ak myslis samotnych redaktorov, tak ti si len vykonavali svoju pracu, informovali o realnej skutocnosti - a boli dokonca velmi milosrdni. Lebo keby mali povedat celu pravdu, spomenuli by predvolebnu kritiku vraj vybehovych zilinskych trolejbusov, ktoru po volbach ti isti oni sami priklincovali kupou este vybehovejsich /600 V/ a starsich, teda urobili si "z huby r.tt" a z volicov idiotov.
Ja len doplním, že ČSAD zabezpečovala prímestskú dopravu na trase Žilina - Višňové už od začiatku 50. rokov, bola to jedna z posledných liniek otvorených pred rokom 1953. Obec Rosina bola pripojená k Žiline v roku 1980, v tomto období boli do Rosiny a Višňového nahradili prímestské linky dve linky mestskej dopravy - č. 34 a 35, vznikli ako jedny z posledných pred AVTD. Linka č. 34 premávala po trase Autobusová stanica - 1. mája - Predmestská (späť Štefánikova), Košická - Rosinská - Rosina - Višňové a späť. Linka č. 35 premávala po trase Višňové - Rosina - Vysokoškolákov - Spanyolova - 1. mája - Autobusová stanica, niektoré spoje pokračovali do ZVL Bytčica po trasa autobusová stanica - 1. mája - Veľká okružná (pri Štúrovom nám.) - Komenského - Saleziánska - Rajecká cesta - Bytčica, ZVL.
heh...pobaltskych republik...chod sa kuknut do Tallinnu na tie nove Solarisy Trolino a Scanie OmniCity, pripadne do Rigy na trolejbusove aj autobusove Solarisy alebo este do Vilniusu na Volva 7000 a 7700 a Solarisy Trolino...hm...pobaltske republiky uz nie su na mieste v tomto...skor by som pouzil termin ako Moldavsko, Bulharsko, Srbsko...to uz je ine...tam jazdia Scanie so smerom cesty Goteborg...celkom daleko chodia tie primestske linky, nemyslis? ?
Keď sa neštítia dať do STV takúto hanbu, ktorá ponížila Žilinu na úroveň pobaltských republík, tak prečo by sa nepochválili o GVTD. Na tomto "projekte" sa úspešne pracuje a počas leta by mal byť predložený na tzv. verejnú diskusiu a od septembra by GVTD mala byť zavedená. NKTD zrodená 21.1.2006 sa pravdepodobne nedožije svojich druhých narodenín.
Napr. od 3.7.1988 po zavedení AVTD do Rosiny premávala linka č. 26 na trase: (Teplička nad Váhom – Rosina) Nám. Májového povstania českého ľudu – Poľnohospodárska – Pažítková – Pestovateľská – Dubeň – nám. Hrdinov - Kysucká - Železničná stanica - 1. mája - Červenej armády (Predmestská) – Košická – Pri Celulózke – Rosinská, SOUCh – Rosinská, plem. – Rosinská, VÚVT – Malá voda, Dolná Rosinská – Rosina, Kultúrny dom – Horná Rosinská – Do majera.
Od tohto dátumu premávala cez Rosinu aj linka č. 25, ktorá končila vo Višňovom na trase: (Teplička nad Váhom – centrum – Višňové) Nám. Májového povstania českého ľudu – Poľnohospodárska – Pažítková – Pestovateľská – Dubeň – nám. Hrdinov - Kysucká - Železničná stanica - 1. mája - Červenej armády (Predmestská) – Košická – Pri Celulózke – Rosinská, SOUCh – Rosinská, plem. – Rosinská, VÚVT – Malá voda - Dolná Rosinská – Rosina, Kultúrny dom – Horná Rosinská – Do majera – Čerešňová – Višňová – Sadová, kostol – Prvosienková – Poniklecová – Papraďová.
Na základe referenda, ktoré sa konalo v dňoch 4. - 12. augusta 1990, sa od mesta uvedené obce od 23. 11. 1990 odčlenili a dopravu tam začala zabezpečovať SAD Žilina.
To sa da pomerne presne zistit alebo si na to aj spomenut. Dokonca STV odvysielala aj 3 soty o generalkovani Tb vlastnymi silami a dalsie veci.
Ja som zas pre zmenu zvedavy, ci na jesen odvysiela nieco aj o GVTD.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
tux
1) obnovenie L5 (Solinky->centrum->Vlcince)
2) obnovenie L1 (Vlcince->centrum>Zavodie)
3) zmeny na L4, L13
viac nepoviem ...