Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Kvacalova23 #11886:
S rekonštrukciou zastávok nemá DPMŽ nič spoločné, lebo patria mestu. Tak isto patria Mestu Žilina aj zastávkové prístrešky. DPMŽ tam má akurát označník a v informačnej tabuli umiestených pár oznamov.
Reply on: Kvacalova23 #11892:
Jaj, takže v Mladej Boleslavi, Kolíne či nedajbože Stuttgarte alebo Mníchove už nechodí MHD nikto ? ? Tie Cee´d-y si necháte všetky v Zsolne ? ?
Reply on: Papyr #11891:
Ale no, tak zasa nemôžeaš porovnávať Banskú Bystricu so Žilinou, aj keď žilinská MHD sa dostáva do značných problémov, tak nie je na tom tak zle ako BB. Žilina je oproti BB na tom omnoho lepšie. Žilina sa určite neradí medzi tých najslabších. Akurát že ŽA je zvyknutá na to že mala jednu z najlepších MHD a teraz sú takí lepší priemer slovenska. Je to len pád, ale nie je to zasa katastrofa, tak neporovnávaj BB so ZA. BB by nám závidela keby malai takú MHD ako my. ? Máme tu automobilku, tak sa dá počítať s tým že pôjdeme ešte nižšie v počte prepravených osôb. ?
Reply on: marek231 #11889:
Jj, pravda vzdy boli. A je zaujimavy rozdiel napriklad medzi BB a ZA, v BB ked poviem, ze maju to a to zle, tak suhlasia, ak to poviem v ZA, tak mi to vsetci vyvracaju 🙂

A ta najbolestivejsia pravda pre vsetkych tych, co nadavaju na Gubalu a spol., je asi ta, ze nie Gubala priviedol zilinsku MHD do uboheho stavu. Na to je tam prilis kratko.
Reply on: marek231 #11889:
Ja sa strasne ospravedlnujem za moju gramatikku...pardon...
Reply on: Papyr #11885:
Za neprajnika som tu bol aj ja a kazdy sa tu o mna optieral co sa môze stat aj teraz...lebo som si hovoril nazory ktore sa teraz ukazuju ba dokonca aj ty ktory mi to kedysi vycitali ich teraz prezentuju...

ONO PRAVDA VZDY BOLI!!!
klbak 210,ktory je tesne pred dokoncenim,obdrzal minuly tyzden CVR-ku ssim
„V rámci podnetov, ktoré sme dostali od obyvateľov, prehodnocujeme trasovanie liniek. Prvá zmena, ktorá sa robí teraz, je predĺženie intervalov v rannej doprave v sobotu a nedeľu medzi šiestou a ôsmou hodinou,“ konštatoval Gubala.

To by ma zaujímalo, že či prdĺženie intervalov bolo tiež medzi podnetmi od obyvateľov. A ten časový úsek zrejme myslel medzi šiestou ráno a ôsmou večer, všakže. ?
Reply on: marek231 #11884:
Presne tak pár rokov dozadu žilinská MHD sa považovala za špičku. A teraz čo? Akým smerom sa to poberá. Súhlas. Verím ale že nové vedenie DPMŽ napraví túto stagnáciu. Ale ako vidím sa zatiaľ nič neudialo okrem pár Kaselských obrubníkov. Naopak vytvorili sa tu skvelé 40 minútové intervaly. Aspoň keby sa niekto k tomu vyjadril, či to je také rapidné zníženie vozokilometrov alebo sa naozaj zbierajú vzkm na L.5.
Reply on: marek231 #11883:
Nihil novum sub sole 🙂 To len ked sme na to my, mimozilinski, upozornovali, tak sme boli za neprajnikov 🙂
Reply on: mirec238 #11881:
To ze nemôze stat pred kazdym vchodom je normalne ale aby sme jazdili uz pomaly ako do Zadubnia, Zilinskej lehoty alebo do Banovej....v 40 minutovych intervaloch? Na hlavu je toto...Nikde inde to tak nie je a to su dotacie na MHD v inych mestach aj mensie...ale ty chces asi vozit vzduch aby si ani na zastavkach nemusel stat a mal hodinu prestavku na konecnej. Ja by som vas nechal tocit v kuse a aby vase Trolejbusy a hlavne tvoje 238 cka ktora patri medzi pekne trolejbusy sa vozením velkeho poctu ludi znicila...Toto si netrafil do cierneho...
Reply on: zoZa #11878:
Clovek nevie co ma na to povedat....katastrofa...porovnanie roku 2001 a 2005 je inak huste...
Reply on: PeterC #11871:
Tak ako vsetci ktori sme si zastavali MHD a mali by sme v nej stale jazdit tak teraz vsetci hovorime o inych formach dopravovania sa do ciela....pešo, automobil, bicykel, a rôzne formy ktoré hovoria o klesajucej cestujucej verejnosti...Aj my ktorí by sme mali sediet v tych prostriedkoch a nahanat nejako spôsob ako dostat ludi do MHD tak jednoducho tu hovorime o tom ako sa jej "vyvarovat". Pani treba nove vedenie, novu tarifu tak ako aj nove vedenie A busov a T Busov...
Pani rad by som poznamenal,ze jazdim v DPMZ a Tr od prveho kilometra kazda zmena ci uz tarify alebo grafikonu,ci linkovania priniesla len zhorsenie ako pre cestujucich tak pre vodicov,MHD nemôze stat pred kazdym vchodom,sistem funguje tak kolko je penazi tak sa jazdi,MHD jazdit bude no ako casto a kde to nechajte na ludi ktori delia koruny.Pani a viete ze ako vodic Tr som este nevidel noveho riaditela,kolko je to uz mesiacov vo funkcii? nie ze by mi chybal,no ak cita tieto riadky mozno sa vnom nieco pohne (ved je streda)
Reply on: S499.1023 #11870:
Nerozumiem tvojmu príspevku o čiernobielom videní a neviem o tom žeby som niekoho niekde zaháňal ohľadom tarify. Spomínam si ale, že v minulosti tu už nebola k tejto téme diskusia, ale útočilo sa tu hlava-nehlava, skrátka na všetko - žilinské. Ja mám na tarifu svoj vlastný názor a už v dávnej minulosti som o nej písal aký má dopad na cestujúceho. Napr. 9.12.2004 nasledovne:
"Mne osobne vyhoval stary system. Naucil som sa cestovat, ako vacsina cestujucich, ze prejdem niekolko ulic, aby som sa odviezol domov svojou linkou. Takto to robia zeny s nakupmi, s detmi a podobne. MHD zacali ludia vyuzivat tak, aby sa doviezli z bodu A do bodu B. MHD sa stala skoro ako primestska doprava, lebo mnohi ju prestali na kratsie vzdialenosti vyuzivat." (Príspevok #2157 )
Je to podobné k tomu čo je napísané teraz, ale nemám záujem sa hrabať v príspevkoch kto a čo kedy tu napísal. Aj NKTD tu všetci chválil, hlavne mimožilinskí, a ja som tu bol s Vladimírom kritiký hneď na začiatku, lebo som si predstavil jej dopad na cestujúceho. Pozri si príspevok #5984 z 19.10.2005 ešte pred zavedením NKTD a myslím si, že aj dnes je aktuálny.
Znova opakujem, že nechcem tu vyťahovať stará veci, ale na mnohé otázky som mal vlastný názor a nie čiernobiely.
..a samozrejme pekny zvysok vecera..:)
Pozeram, ze system nema rad tabulky 🙂, tak posielam data opet..

rok 2001
autobusy 15 519 406
trolejbusy 9 032 731
spolu 24 552 137
trzby 106400

rok 2002
autobusy 13 239 046
trolejbusy 10 044 538
spolu 23 283 584
trzby 108540

rok 2003
autobusy 8 765 228
trolejbusy 10 568 791
spolu 19 334 019
trzby 111660

rok 2004
autobusy 6 883 957
trolejbusy 10 397 560
spolu 17 281 517
trzby 109 325

rok 2005
autobusy 6 508 852
trolejbusy 9 108 017
spolu 15 616 869
trzby 113 731
Na stranke www.dpmz.sk su postupne pridavane vyrocne spravy. Sice za rok 2006 tam este nie je, ale v jednom z prispevkov bola uz aj na ten rok.
Ale tym chcem povedat len tolko, ze podla mna za prudsi ubytok cestujucich moze najme tarifa. Linkove vedenie v mensej miere, dokazuje to aj pocet prepravenych osob v jednotlivych rokoch zobrazenych na jednotlivych vyrocnych spravach, kde mozeme vidiet ako rok , co rok klesa pocet prepravenych osob zhruba o 2 miliony. Myslim, ze medzi rokom 2005 a 2006 je to podobne, ale nie som si isty, uz som zabudol na nove hodnoty. V kazdom pripade pocet cestujucich klesa zhruba rovnako tak pred zavedenim liniek 5,7,15,17 ako aj potom. Tak trosku paradoxom je, ze trzby su kazdym rokom zhruba rovnake, dokonca este trosku vecsie aj ked pocet cestujucich klesol z 24,5 mil na 16,6 mil.


2001 2002 2003 2004 2005
autobusy 15 519 406 13 239 046 8 765 228 6 883 957 6 508 852
trolejbusy 9 032 731 10 044 538 10 568 791 10 397 560 9 108 017
spolu 24 552 137 23 283 584 19 334 019 17 281 517 15 616 869
trzby 106400 108540 111660 109 325 113 731
zdravim,

suhlasim s nazormi, ze riedenie vikendovych intervalov od 12.5 je nesystemovym riesenim. Interval 40 minutovy pre Hliny, to sa ani komentovat neda, ale nikdy nie je tak zle, aby nemohlo byt este horsie, zejo? ?
Co sa tyka Vlciniec, tak v smere do centra cez vikendy typujem, ze pojdu troleje kazdych 15 minut namiesto 10tich a
Hajik bude mat interval zrejme kazdych 20 minut, takze rovnako ako pred NKTD.
Hliny so 40 minutovym intervalom, nuz asi je predpoklad, ze obyvatelia Hlin chodia do centra peso (ci uz dobrovolne, alebo ...). Mozno by nebolo zle, keby L 13 nejazdila uz z Vlciniec a az na Vlcince kazdych 20 minut, ale len raz za hodinu cez vikendy, ale od Jasenovej po Jasenovu. Tym by sa usetrila hrstka tych nestatnych vzkm ?, ale pocet vozidiel a vodicov by bol na L 13 v tomto pripade rovnaky ako je teraz. Tym ze sa zriedili intervaly od 12.5 , tak o par vodicov a trolejbusov treba zrejme menej.
Cestujuci z Hlin mozu ale vyuzit aj cestovanie autobusmi SAD jazdiacimi smerom juzne od Ziliny a spet. Sice siet zastavok SAD nepokryje cele centrum, ale ked nic ine nie je , tak aj to moze pomoct.
Este by ma zaujimali intervaly medzi odchodmi trolejbusov zo Zel. stanice v smere na Vlcince, pretoze ak teraz odchadzaju v takte L14 - (prejde 5minut) - L4 - (15 minut) - L14 - (5 minut) - L4 - (15 minut) - L14 atd, pri redsom intervale sa dozijeme zrejme vecsej divociny.
Reply on: Jozef #11874:
Dnes pribudli na vozidlách nové reklamy. Autobus Karosa B 952 #05 s novým busboardom Fernet Štock Citrus umiesteným na ľavej strane vozidla si môžete pozrieť na stránke:
http://zilina-gallery.sk/picture.php?/3621/category/190
A na porovnanie autobus Karosa B 952 #02 so starou reklamou Fernet Štock Citrus, ktorá bola nalepená na pravej strane vozidla:
http://zilina-gallery.sk/picture.php?/2466/category/190
Navyše nová reklama Fernet Štock Citrus aj na kĺbovom autobuse B 961 E #115 na linke č. 25 do automobilky KIA:
http://zilina-gallery.sk/picture.php?/3622/category/191
Dnes pribudol aj nový busboard Českej poisťovne, ktorý bol na autobuse Karosa B 952 #06
http://zilina-gallery.sk/picture.php?/3623/category/190
a túto reklamu si môžete porovnať so staršou predchádzajúcou na autobuse B 932 #52
http://zilina-gallery.sk/picture.php?/1996/category/188

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.