Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Na križovatke Závodská cesta-Priemyselná sa tvorievali kolóny len v dopravnej špičke, a to nie vždy. Po prebudovaní na "pseudokruháč" sú tu kolóny po celý deň a dosahujú doteraz nevídané rozmery (napr.v Škultétyho ul. až na Bánovskú cestu). Žilinské karikatúry kruhových objazdov (s výnimkou Rondla) dostali nového kráľa ☠ . Už sa teším na kruhové križovatky pri Váhostave a pri Metre. Mesto dopravy forever ? .
Reply on: Dunčo #11711:
Firma, čo robí semafory tu v BA, patrí nejakému známemu... Môžeš mi napísať, ktorému známemu patrí firma Siemens ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Reply on: kubik #11698:
Už som sa pri Carrefoure viezol aj kĺbovým trolejbusom. Nebol to síce linkový, ale tadiaľ prešiel. Samozrejme, že pre stiesnené podmienky tam kĺbový trolejbus nedoporučujem.
Reply on: Valec #11709:
No tak ten kruhový objazd pri Technopole tam chcel hlavne DPB,ale... Prednosť dostali semafory. Ešte tam furt niesú ale firma čo robí semafory tu v BA patrí nejakému známemu a tak je jasné, že kruhový objazd nebude ani keby neviem čo, lebo firma nejakého známeho chce zarobiť. Takže DPB môže ísť vieš kam s tou žiadosťou?! Tam kam slnko nesvieti. Tlačiť môžem teda len na WC ? bohužiaľ... Tento rok by sa zas malo dačo pohnúť ale zas od septembra čo je "super" lebo ľudia zas budú prvé týždne behať po spojoch ako splašené kurence.
Reply on: Valec #11709:
dík za info....čítal som to narýchlo... som jeden z tých, ktorí karty pravidelne strácajú a cez deň nemajú čas chodiť niečo niekde pravidelne dobíjať zvlášť v pracovnej dobe, ktorá je niekedy od nevidím do nevidím.... Preto radšej cvakám lístky.... 🙂
Reply on: Dunčo #11702:
Už mi je jasné, prečo stále nie si spokojný s linkovaním, kde sú potrebné prestupy. A len pre info, to "obratisko" nevadilo len DPB ale najmä dopravným policajtom. Však ako sa môžu bezpečne obracať kĺbové autobusy na štvorpruhovej komunikácii. A keď ti tak veľmi chýba, tlač na svojich volených zástupcov aby spravili miesto semafórov radšej kruhový objazd a DPB ti tam rád jednu linku predĺži.

Re #11706 4444: Hej, 60 minút ale len v sedle a len na zľavnené cestovné (deti a dôchodcovia). A tých 5 Sk na čipovku je aj teraz.
Reply on: marek231 #11707:

Áno simkostavova 4ka so 14kou, s tými musí sa počítať.
Počet liniek by sa oproti dnešku ani nezmenil, ale pri limite vzkm tu ťažko čosi naviac. Veľké pozitívum je návrat 6ky ako predtým a prepojenie jednotlivých častí vrámci možností.
Reply on: Dunčo #11690:
Myslis to dobre a najmä s tými intervalmi. Ale to je laicke posudenie pre spokojnost obcanov aby prisli na zastavku bez obavy kedy im pôjde spoj. To nie je mozne a ludia si casom zvyknu pri pravidelnom cestovani ze mi spoj pride vtedy a vtedy. Mozno ako tak by sa dalo zjednodusit intervali na kazdych 10 minut ako hovoril opsik.
Navrhujes aj s Burzom spojenia ktore netvoria nosne linky a len ste pospajali to co je teraz prip. inspiracia s AKTD do salatu vid vase koncepcie.
Kvacalova23 sa ohana cislami o pocte obyvatelov v jednotlivých castiach Ziliny. Ma ale pravdu. To co sa prepravuje na Solinky + Hliny (prip. L3 cez Bôrik) a na Vlcince je neporovnatelne s Hajikom. Tam sa nic nebuduje. Iba detske ihriska a bytova zastavba. Vaznost poctu obyvatelov v spominanych castiach okrem Hajika si uvedomuju aj ine odvetvia. Na Solinkach sa buduje MAX, onedlho Kaufland a to co sa uz dokoncuje zlhtilo Solinky skoro do centra. Tu bude treba pozerat do buducna ze Zilina rastie ale treba pozerat aj ktorym smerom a tak stavat vase koncepcie.

Zatial nech si ty Dunčo + Burz tvrdíte cokolvek vase koncepcie su iba nedostatocne. Vyhrava koncepcia Simkohlava ktory bral inspiracie odomna, Kvacalovej, Valca, Vladimira atd...ale ma to hlavu aj pätu. Perlo jeho koncepcia je nosna protismerna L4 - L14 cez Vlcince a Solinky...

Chlapi skuste to inak..
Reply on: Valec #11701:
to by potom znamenalo veľa, prestupný lístok by mal platnosť nie 30 ale 60 min, predplatené karty cenovo lacnejšie ( pri jednopásmovom cena cesty len 5 Sk ).... Potom netreba vymýšlať riešenia o zmene liniek ( snáď len nejaké mierne korekcie ) a ja neviem čo, prestup by bol finančne nie náročný.... myslím si, že dobrá správa pre cestujúcich.....
Reply on: kubik #11699:
Tú linku 8 som dal do takej trasy len kvôli tomu, ak by bola potreba jazdiť nejakou linkou až k depu. V opačnom prípade aj ja súhlasím s okruhom okolo centra a vynechaním Hálkovej.

Linka B: Ten sedlový interval môže byť slabý, to uznávam. Najviac by asi uškodil Hlinám (Solinky by mali linku A na spomínané zastávky v centre). Ten interval, ktorý mi vyšiel, je výsledkom kompromisov, ktoré som robil pri návrhu:
- mať priame spojenia medzi sídliskami
- vyhnúť sa návrhu liniek, ktoré by mali interval viac ako 30 minút
- snaha vytvoriť také intervaly na linkách, aby sa dali na jednotlivých vetvách koordinovať

Aj keď v súčte by mali Hliny interval 15 minút v sedle...

Re #11687 ospik: Nástup z jednej strany: V súčasnosti majú nástup z oboch strán na mestskom okruhu Hájik a Vlčince, z jednej strany Solinky a Hliny. Podľa môjho návrhu by to bolo tak, že z oboch strán Solinky a z jednej Hliny, Vlčince a Hájik, čo je oproti súčasnosti trochu lepšie. Uznávam, že je to mínus návrhu.
Reply on: ospik #11687:
Ten tvoj návrh je skvelý keď tak na to pozerám po čase ale L5 by som dal len po Carrefour a nemusela by tak existovať 8.
Inak pre ľahšiu obsluhu VD by nebolo lepšie presunúť tam obratisko z Fatranskej ? Obratisko na VD by bolo prístupné trolejbusom prichádzajúcim z Vlčiniec a trolejbusy prichádzajúce zo Soliniek by tadiaľ prechádzali a končili na Matici slovenskej (ako teraz 13).
Reply on: kubik #11698:
Keby sa upravilo nejak stavebne tak by sa tam tie dva 15TrM zmestili. Ja bývam v Petržalke v BA a tu sú v kuse zo strany DPB výhovorky na jedno "obratisko" ktoré bolo provizóriom vlastne, lebo bolo možné otáčať busy len kvôli veľmi širokej ceste, tak pred rokom a pol tak porušili mnohé skvelé spojenia len preto aby sa vodiči áut mohli letieť ako šialení na Prístavný most a nemuseli sa strachovať,že to zaparkujú v otáčajúcom sa buse.
Reply on: Jozef #11693:
Najmä druhá časť tej správy obsahuje rôzne zaujímavé údaje, doporučujem všetkým prečítať.
Reply on: Dunčo #11690:
Či sa Ti to páči alebo nie, pre účelové školské a robotnícke linky je častokrát najlepší práve 30min. interval. Prečo? Lebo v našej spoločnosti je stále zažité, že väčšina podnikov končí a začína o celej hodine alebo o pol. Ak k tomu napasuješ spoje, máš vyhrané. Poznám to dobre aj z iných prevádzok, nie je to len žilinská záležitosť. Máš účelovú linku s 30min. intervalom, posilníš ju na 20min. interval a zrazu máš milión sťažností, lebo nikomu nevyhovuje. A žilinská L7 presne takáto účelová linka je.
Reply on: burz #11686:
hm...asi by som ja predsa len tu 8-ku zokruhoval...Halkova je zla konecna...neviem,kde by sa stalo pri prestoji...nuz ostatne by slo, okrem toho intervalu na 13-ke( resp.B)...ta linka si zasluzi najhustejsi interval...
Reply on: Dunčo #11678:
Pri Carrefoure treba ratat s tym,ze sa tam dlhy trolejbus neotoci a obratisko by v spicke ani nestihalo, aj keby sa otocil...
Reply on: Kvacalova23 #11695:
Ja som Burzovi zas vytkol tie intervaly, ale asi iba Hliny, neviem či v sedle do CE-oblasť ŽST, Hurbanova, stačí interval 3O minút.
A zas si myslím, že v jeho prípade by sólo aj mohlo stačiť, keďže linka kĺbová ide tiež uňho z HA na SO aj keď okruhom cez CE.
Lenže zas Solinkárom sa rozbije nástup z 1 strany v časti Štefánikovo nám. - Žel. stanica-Hurbanova, o tom som presvedčený, že je doležitý, hlavne pri príchode ľudí z vlaku, pýtam sa kamošov, prebehovanie, no žiaľ...
pri simkostavových 3kach, 4,kách 14kách sa to problému vyhýba, ja zas navrhujem L8 cez centrálny okruh opačne ako kedysi, čiže smer VL tiež z 1 smeru.
Nakoniec je centrálny okruh symetrálne vyťažený v oboch smeroch.
Reply on: Kvacalova23 #11694:
suhlas tak pomaly vyzerá, že konečne sa ujednotíme na T-busoch, čo je len dobré. Určite aj tu sa vždy dajú vytknúť nejaké nevýhody, napr. Fatranská stratí s spoj, no na Maticu to je skok a do mesta aj ŽST ide 6ka. 4ku 14ku by asi nebolo moc dobré hnať na Fatranskú, keďže by to bola záťaž na obratisko (aj vzkm), a tak je tam iba 6,5 a na matici 4, 14, teda optimum.
Tu už asi ťažko niečo vyšpekulovať, ak by sa vzkm oproti súčasnej koncepcii možno mierne navýšili, potom by sme mohli vymyslieť vhodné vedenie spojov, špičkový interval by mohol stačiť hoc aj od 6:OO ráno do 7:30, nasleduje sedlo, špička 13:30-16:30, a od 19:00 už 30 minútový interval. U takej 4ky, 14ky
to vychádza 64 spojov cez pracovný deň.
Simkostav uvádza dĺžku 12,3 km krát 64 spojov787,2.
14ka to isté, teda 787,2.
Spolu1574, 4
Původne simkostav 1694,5, a máme ušetrený rozdiel 120,1 km.
Ďalej 7ka 4 spoje ráno v polhodinovom intervale od 6:30 do 8:00 napr. poobede každú hodinu od 13:30 do 16:30. Teda 8 spojov, oproti 20tim úspora 196,248 km.
No a spolu úspora 316,3 km. Denný obeh vzkm tu vychádza ešte menej ako je teraz pri NKTD, aj keď nech by až 15O km zožrali spoje navrhnutej 1ky, aj vtedy to vychádza menej. ? ? ? ? ? ☺
Reply on: burz #11686:
V podstate dobrý nápad, ja nemám ani čo vytknúť, pokiaľ si sa držal vozokilometrov. Podľa mňa si prešvihol vozokilometre. Dobrý interval do centra, pospájané sídliska, pravidelný interval dodržaný. Podľa mňa jedna z najlepších koncepcií. Mne sa tie vyhliadkové jazdy páčia, na toto sa malo prihliadať pri zavedení NKTD. Nech si trolejbus otočí celé mesto, ale aspoň spojí sídliska.
1, Čo by som mohol vytknúť, že na L.7 by sólo nebolo vhodné, vzhľadom na to že linka jazdí len cez špičku, pričom tieto spoje chodia často preplnené.
2, Mohol by si prepočítať vozokilometre, mne sa tomu nechce veriť, síce neviem ako by si zistil dľžku liniek A, B to by sa s tým chcelo pohrať. Nezdá sa mi to. Ak vozokilometre sedia, tak klobúk dole.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement