Reply on: Vladimír #11532:
Dotknem sa toho bodu "d": Určite je to vecná pripomienka ohľadom obratu Fatranská-Hypertesco-Stanica-Solinky-Fatranská. Vidno, že logicky uvažuješ. A teraz skúsme trošku ináč. Dobre si pripomienkoval aj riziko meškania, to je fakt, teda poopravíme obrat Fatranská-Fatranská na 40 minút (1. minútu dám navyše medzi sv. Cyrila Metoda a Hypertescom, 2. minútu medzi Jaseňovou a Pod hájom, alebo lepšie by to asi bolo medzi Mostnou a Hlinskou na Hlinách, kde terajší 1-minútový interval by sa zmenil na 2-minútový medzi zastávkami a 3. ako si naznačil medzi Žilinskou univerzitou a Fatranskou. To by malo zrejme zanedbateľný dopad na predlženie jazdných dôb (či niekde príde trolej o minútku neskoršie, lebo by boli rezervné minúty v jednotlivých pásmach dostatočne od seba vzdialené, pri jednej rozumnej trase by sa ma mohli týkať max. 2 rezervné minúty.Vykonávalo by to 18 vozidiel, jazdná doba 73 minút +8minút prestávka no a krát2 (jazda späť) je 81x2=162 minút. Podelím počtom vozidiel 18 a je tu 9-minútový interval. Čiže z Fatranskej o 7:00 ako 4ka, potom o 7:40 ako 6ka, ale 4ka po nej už o 7:45 a pred ňou o 7:36. Teda do mesta z Vlkov v špičke každých 4 a 5 minút, v sedle s polovičným počtom vozidiel na linke 10 a 8 minút.
Zo žel. stanice na Vlky ten istý interval a bolo by to z jednej strany, nie, prebehávať cez podchod lebo teraz nevieš či pôjde skôr 14ka či 4ka. No a do menších žilinských sídlisk, Hájik, Hliny každých 9 minút v špičke, každých 18 v sedle, na Solinky aj L.3.
? S tou tarifou, ak by DPMŽ chcel, tak sa môže potrápiť. Určite ak nastúpim na Dieli a pôjdem na Cyrila a Metoda, tak to musí byť jeden spoj
Vladimír
Taká linka 4/6 by toho vyriešila veľmi veľa, nepochybujem o tom, že cestujúci by po nej chňapli všetkými desiatimi.
Z dopraváckeho hľadiska by som videl ale nasledovné (azda aj neprekonateľné riziká):
a., žilinské trolejbusy nie sú uspôsobené na prečíslovanie v priebehu trasy. Všetky vozidlá jazdiace na tejto trase by museli mať všetky transparenty elektronické (čo dnes nemá ani jeden). Je pravda, že DPMP prevádzkoval linku 2/5 aj v časoch, kedy elektrické tabule neboli, ale načo robiť krok vzad. Čiže nutná investícia.
b., príliš dlhá trasa linky. Nepočítal som to presne, no pri veľmi rýchlom odhade jeden "smer" vychádza na niečo vyše jednej hodiny. Bál by som sa tu nepresností v CP, najmä meškaní. Niečo by sa dalo zmierniť tým, že by sa na Fatranskej pri prechode na druhú linku dal menší vyrovnávací čas (len aby ho cestujúci nekritizovali). Neboli argumentom pre zrušenie 7/17 práve ich prílišná dĺžka a meškanie?
c., nutnosť zásahu do tarify. Dnes by totiž nebolo jasné, ako by platili lístky po prečíslovaní linky na spoji (bol by to prestup? ak nie, ako by ho /ne/rozpoznávali elektronické označovače?)
d., riziko koordinácie L4 a 6 vo vzťahu Vlčince - centrum. Pri niektorých intervaloch sa môže stať, že jazdný čas kola na L4 bude násobkom intervalu medzi spojmi na tejto linke, a teda L4 od Veľkého Dielu zíde na Fatranskú práve v tom momente, kedy má z nej odchod iná L4 do mesta. To by potom znamenalo vláčik L4+6 a potom celú dĺžku intervalu diera.
Ale ako som napísal, bod za nápaditosť. Takto ma to nikdy nenapadlo vidieť.