Reply on: Vladimír #11532:
Dotknem sa toho bodu "d": Určite je to vecná pripomienka ohľadom obratu Fatranská-Hypertesco-Stanica-Solinky-Fatranská. Vidno, že logicky uvažuješ. A teraz skúsme trošku ináč. Dobre si pripomienkoval aj riziko meškania, to je fakt, teda poopravíme obrat Fatranská-Fatranská na 40 minút (1. minútu dám navyše medzi sv. Cyrila Metoda a Hypertescom, 2. minútu medzi Jaseňovou a Pod hájom, alebo lepšie by to asi bolo medzi Mostnou a Hlinskou na Hlinách, kde terajší 1-minútový interval by sa zmenil na 2-minútový medzi zastávkami a 3. ako si naznačil medzi Žilinskou univerzitou a Fatranskou. To by malo zrejme zanedbateľný dopad na predlženie jazdných dôb (či niekde príde trolej o minútku neskoršie, lebo by boli rezervné minúty v jednotlivých pásmach dostatočne od seba vzdialené, pri jednej rozumnej trase by sa ma mohli týkať max. 2 rezervné minúty.Vykonávalo by to 18 vozidiel, jazdná doba 73 minút +8minút prestávka no a krát2 (jazda späť) je 81x2=162 minút. Podelím počtom vozidiel 18 a je tu 9-minútový interval. Čiže z Fatranskej o 7:00 ako 4ka, potom o 7:40 ako 6ka, ale 4ka po nej už o 7:45 a pred ňou o 7:36. Teda do mesta z Vlkov v špičke každých 4 a 5 minút, v sedle s polovičným počtom vozidiel na linke 10 a 8 minút.
Zo žel. stanice na Vlky ten istý interval a bolo by to z jednej strany, nie, prebehávať cez podchod lebo teraz nevieš či pôjde skôr 14ka či 4ka. No a do menších žilinských sídlisk, Hájik, Hliny každých 9 minút v špičke, každých 18 v sedle, na Solinky aj L.3.
? S tou tarifou, ak by DPMŽ chcel, tak sa môže potrápiť. Určite ak nastúpim na Dieli a pôjdem na Cyrila a Metoda, tak to musí byť jeden spoj
VLK
Správna pripomienka - kruhový objazd kapacine postačuje, ale vždy pri určitej veľkosti do určitej intenzity. Ďalší problém je skladba dopravného prúdu (napr. na ťahoch je to veľký podiel ťažkej nákladnej dopravy, ktorá takéto kruháče dokáže úplne zablokovať) a smer dopravného prúdu, poprípade rozloženie v pomere špička-sedlo. V PB je nárazovo 10 min. pokoj a potom hotová katastrofa...