Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ako to momentálne vyzerá s kĺbmi na linke č. 2? Dnes som videl premávať na tejto linke sóla (napr. autobusy č. 10, 100). Žeby naše Citelisy začali byť vypravované už len do KIE...?
Reply on: simkoslav #10949:
Sa mi to nejako nezdá, ubralo by sa z Hájika , Vlčiciec. A Solinky sú asi tak ako v súčasnosti. Kde sa potom podeli tie vozokilometre? Nie si nejaký až moc úsporný? Alebo enormný pokles cestujúcich?
Reply on: simkoslav #10949:
Tazko povedat,ale zase 16-ka spaja Hajik skoko s celym centrom...moznoze by sa radsej nemala rusit
Reply on: Miro #10947:
na vyveske pred MU su aj roky 08,09
Dobre. Na l.1 a 6 dam interval 10/20. Tym padom musim ubrat Hajiku a zrusit l.16. Myslis ze to by nevadilo?
Reply on: simkoslav #10946:
No tým si ho veru píliš, a tým pádom aj mne, ale ja mám tu možnosť cestovať tými linkami medzi 7-7,30 a tu ak uberieš tak to bude veľký ohlas. V tomto čase je neuveriteľný nápor, taktiež až do 9,00 to bolo neúnostné, teraz sa to vyriešilo zavedením L.1 ktorá ide 5 min pred L.14 myslím tým medzi 8-9 hod takže sa to vykrije, a keĎ vynechá L.1 čo sa stáva veľmi často, tak stojím niekedy až na schodoch. Ja by som moc nerušil L.2 a na L5 si myslím že stačia 2 spoje za hodinu, a to že by si ubral z Vlčiniec, tak to riskuješ teda veľa. A myslíš si že Hájik má mať toľko spojov do centra ako Vlčince? Lebo si to zrovnal a navrhol rovnaký počet spojov.
Reply on: URBINO #10943:
Tie čísla sú aj tu:
http://www.zilina.sk/dokumenty/Ostatne_20070209151208.xls
Len tam nejako nevidím tie investície na r. 2008 a 2009 ?
Sam som vlcinciar a viem ze si tym pilim konar pod nohami. Na zaklade vlastnych skuseností sa mi zda byt 5-min. interval v spicke z vl k zst prilis velky luxus. Uznavam ze na 5ke by stacilo aj 5 spojov s int. 12min, cim by sa dalo pridat l.1 a 6.
Reply on: simkoslav #10937:
Ale ja som reagoval s tými Vlčincami na linky 1,6. Zastávky Obchodná, Cyrila a Metoda, Poštová majú interval do centra (Stefánikovo námestie, Žel. stanica, Hurbanova, Polícia) cez špičku podľa tvojho návrhu 8 spojov za hodinu a mimo špičky 4 spoje za hodinu, a hlavne že linka 5 má 6 spojov cez špičku a 3 mimo špičky, to bude ráno obrovský problém, už teraz je pri tomto intervale obrovský problém a čo potom. Linka 5 to odľahčí len minimálnea navyše keby bola L.2 zrušená. Ja by som radšej znížil počet spojov z L.5 a pridal na linky 1,6. Podľa môjho názoru pri tomto návrhu by bol obrovský problém pre obyvateľov tohto sídliska, tým pádom by mal Hájik a Vlčince z centrom rovnaký interval, čo je obrovský nepomer. A linka 4 čo by spájala centrum by bola v súčasnosti využivaná pre Vlčince ako súčastná L.13 a cestovať cez solinky, hliny do centra nie je moc vyhovujúce. Znižovať počet spojov Vlčince-Centrum nie je moc dobrý nápad.
Reply on: URBINO #10943:
Tento rok isto nie, ale do budúceho by sa už zo 2 zmestili. ? A nevyzerá to s tými číslami až tak zle. Len neviem, prečo plánujú znižovať dotáciu na bežné výdavky, najmä keď nejaká tá inflácia tu vždy bude. Ale však je to len predbežný návrh. Na druhej strane, ak by tie čísla v roku 2009 boli v €. ?
Reply on: Valec #10942:
cisiel je tam vela napr:rok 2007 prevadzka 82 mil.,investicie 12mil.,rok 2008 prev.78 mil.,inv.24mil.,rok 2009 pr
ev.74mil.,inv.36 mil.
Zeby az rok 2009 bol rokom prvych tr25?
Reply on: URBINO #10940:
A nejaké aspoň orientačné čísla by neboli? Či radšej ich ani nemám chcieť vidieť?
Reply on: Jozef #10911:
Len jedna vec sa mi nepáči, a to že zo ŽST k ŽU sa nedá ísť cez Vlčince, je to časovo kratšie asi o 5 minút.

Re #10928 simkoslav: Na linke 4 sa interval 7,5/15 ani nedá vytvoriť lebo čas obehu je 37 minút a vznikali by niekde dlhé prestoje (na to som prišiel až dodatočne, keďže som pôvodne plánoval 10/20). Takže by sa musela vytvoriť ešte jedna linka v trase pôvodnej L4 a vozidlá by prechádzali na Fatranskej a Jaseňovej z jednej linky na druhú. Čo sa týka km, tie som ešte neprepočítával, keďže tie podklady čo som ti hovoril som doma nenašiel. V prípade L2 by som zaviedol špičkový interval 30 minút s kĺbovým vozidlom, prípadne že by to kvôli školákom nestačilo, vložil by som ešte jeden "školský spoj". V sedle by L2 nepremávala.

Re #10929 simkoslav: L6 by viedla po Košickej či okolo nemocnice? Lebo ak po Košickej, stratil si priame spojenie Hájik - nemocnica (za čo sa ti Hájičania poďakujú, keďže tam nemajú zdravotné stredisko) a ak okolo nemocnice, tak po Košickej máš málo spojov a cez Vysokoškolákov zasa až priveľa.

Re #10939 VLK: Avšak po zatrolejovaní by tam mohla premávať práve tá L5 s tým, že spojenie do centra (k ŽST) by zabezpečovali autoubsy SAD v rámci ŽRIDS (verím, že kým príde k zatrolejovaniu tak už IDS bude realitou ?).
MU zverejnil navrh dotacii na roky 2007,2008,2009 pre DPMZ.Jednotlive sumy si mozte precitat na vyveske pred MU.
Reply on: Pišta #10938:
súhlasím, ale aj upraviť interval nakoľko teraz je to "skoro-by-som-povedal" previazané, iba zrušením L2 by vznikla diera, ktorú by bolo nutné látať....

na druhej strane L2 je zachovávaná z historického hľadiska, nakoľko je ešte stále plánovaná na zatrolejovanie (odbočka zo Soliniek do Bytčice).
Reply on: simkoslav #10937:
L22 ako kĺb v tomto prípade áno, ale nie do Brodna.... problém s otáčaním i vyťažením.... A aby končila na žst. mi príde ako nie celkom rozumné.... zvlášť vo chvíli, keď stanicu bude potrebné odbremeniť ešte pred tým, ako začne výstavba nového komplexu.....
Reply on: Kvacalova23 #10932:

Ďakujem Kvačalovej23 a Vlkovi za reakcie na moje trasovanie liniek a pod´ňavam vysvetlenie:
Ad.1/ Samozrejme, na linke 5 majú byť sólo vozy, ten kĺb je preklep.
Ad.2/ neviem, čo rozumieš pod pojmom "prehnane pravidelný interval". Ak je interval pravidelný, sú dve linky zosúladené tak, že premávajú pravidelne každých 5min., 7/8 min., alebo povedzme 10min. Cestujúci sa do nich rovnomerne rozmiestnia. Ak z dvoch liniek idúcich po podobných trasách do centra (ako niektorými navrhované linky 4 a 6 z Vlčiniec) má jedna interval pravidelných 10 min. a druhá pravidelných 15 min, nedá sa tu hovoriť o nejakej previazanosti týchto dvoch liniek a dochádza k situácii, keď vznikne 10-min. pauza a potom idú dva trolejbusy 2 min. po sebe (napr. linka 4 a 6 spolu: 00,02,10,17,20,30,32,40,47,50). Tým by sme sa opäť vrátili k neporiadku. Niektoré spoje by chodili preplnené, iné 2 min. po nich prázdne a zase by niekto na základe výstupov z palubných počítačov rozhodol, že tieto sú nevyťažené a teda zbytočné. Podobne by to bolo aj s previazaním liniek 2 a 5, kde takáto situácia už bola - v najväčšej špičke okolo 14:30 vznikla až 20-min. diera!
Ad.3/ Linku 1 som naplánoval po Hálkovu, pričom len malá časť spojov by zachádzala ku Kvačalovej (stav podobný tomu z r. 1994 - 1998).
Ad.4/ Posilniť Solinky a Hliny sa už nedá zhusťovaním intervalu liniek 3, 4. Preto som navrhol, aby túto situáciu pomáhala riešiť práve linka 5, ktorá by sčasti odbremenila linky 3 a 4, a to o cestujúcich idúcich na Štúrovo nám. a do MPR a zároveň plnila účel prepojenia Vlčiniec - nemocnice - Hlín - Soliniek. Tým obyvateľom Hlín a Soliniek pribudne 6 spojov v špičke a 3 v sedle, ktoré im aspoň sčasti pomôžu.
Ad.5/ Keď som všetkých týchto "99 súčiastok" spojil, ostala mi v ruke "stá súčiastka, ktorá do týchto hodín nepasovala", a tou je Bytčica. Čiže rušenie l.2 nie je z mojej strany zámerom, ale dôsledkom. Preto som musel siahnuť k "náhradnej súčiastke" - čo najmenej komplikovanému prestupu (na Štúrovom nám. previazaním linky 5 a 22). Zároveň sa mi na l. 2 uvoľnili 3 kĺbové vozy, ktoré som schopný nasadiť na 22-ku.
Reply on: Michal2 #10935:
ano,aj 216 dostal M-kove predne celo,tusim Valec par tyzdnov dozadu to tiez napisal,pokial ja mam info.tak aj tento voz je pred dokoncenim
V poslednej dobe digitalne tabule na Hurbanovej mavaju vypadky.Zaciatkom feb.nefungovali 4dni,teraz som sa vratil z mesta a zas nefunguju,zaujimavostou je,ze na zel.stan. idu.
Reply on: URBINO #10934:
A čo je s trolejbusom #216? Ako viem, tak GO rovnakého rozsahu ako na #220 sa na ňom začala robiť skôr ako na 220.
v tychto dnoch prebieha v depe na Kvacalovej dostrojenie trolejbusu 220,je to prvy solo voz,ktory obdrzal modernizovane predne celo a vobec prve kratke vozidlo s displejom.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.